Stephen King-Kara Kule Serisi 1.Kitap-Silahşör



Fantastik edebiyatın en iyi örneği diyebilirim bu esere.Yüzüklerin efendisinden bile çok sevdim.Bu fantastik yolculuk Stephen King'in hayal dünyası ile birleşince tadından yenmiyor hani.Yedi sersiden oluşan karakule serisinin ilk kitabıdır silahşör.Kahramanımız Gileadlı Roland çok güçlü ve gizemli bir karakter olarak bizleri büyülüyor.Onun tek hedefi karakuleye ulaşmaktı.O uğurda hertürlü fedarkarlığı yapacaktı.Karakuleye ulaşmak hiç kolay olmayaktır.Karakule bu dünyanın kaynağıdır ve bütün gücü elinde barındırmaktadır.Bir o kadar da kötülüklerle doludur.

Peki Roland niçin karakuleye gitmek ister?

Rüyalarında çocukluk dönemindeki çatışmaları görecektir ve babasını siyahlı giyen adamın öldürdüğünü görecektir.Siyahlı giyen adamında karakuleye kaçtığını görecektir.İntikam almak için karakuleye gitmesi gerekmektedir.Fakat bu hiç te kolay olmayacaktır.Nitekim karakule çok büyük ve ölümcül bir çölün arkasındadır.Bu zamana kadar kadar kimse çölü geçememiştir.


Gileadlı Roland siyah giyinen bir büyücüyü kovalayarak başlar maceraya.Ve bu takibin ardından bir kasabaya varacaktır ve Orada Jack adında bir karakterle karşılaşacaktır.Daha sonra bu çocukla yoluna devam edecektir.

Karakuleyi anlatmak gerçekten çok zor.Anlatılmaz yaşanır derler ya o türden bir roman.Çok gizemli olaylar var ve inanılmaz sürükleyici bir roman.
Hayatımda hiçbir seriyi bu kadar merak etmemiştim ve heyecanla okumamıştım.Kesinlikle denemelisiniz bence..

Yorum Gönder

25 Yorumlar

  1. İnanmıyorum, yazınızı okuyunca öyle heyecanlandımki anlatamam. Bu seri benim hayal dünyamı alt üst etmişti. Son ikisini henüz okumadım ama kitap okuyan, Stephen King seven ve bilim-kurgu-fantastik kitaplara ilgi duyan herkesin mutlaka okuması gerektigini düşünüyorum.

    Harika bir seçim :)

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle değerli yorumun için teşekkür ederim.Ben bütün serisini sıraya dizmiş biri olarak diyebilirim ki bu seri gelmiş geçmiş en fantastik seridir.Yüzüklerin efendisi bile halt etmiş yanında.Öyle bir seri ki sinema yönetmenleri bile beyaz perdeye aktaramamışlar hala çalışmaları devam etmektedir.Peter Jackson şu anda yapım aşamasında olduğunu belirtmişti filminin.Diğer serilerini de yavaş yavaş bloğumda paylaşacağım...

    YanıtlaSil
  3. Yazını okuyunca bende çok merak ettim.Daha önceden de internetten bakmıştım bu seriye,ilgimi çekmişti.Bende geçte olsa başlamak istiyorum.Ama bazı şüphelerim var açııkçası.İnternette bu seri ile ilgili yazıları okurken bu seride Stephen King'in diğer kitaplarındaki bazı karakterlerden de bahsedilerek tüm kitaplarını birbirine bağlamış sanırım King.O yüzden benimde içime bi şüphe düştü acaba bu seriye başlamadan önce ilgili diğer kitaplarını mı okumalıyım diye? Peki sizce nasıl yapmalıyım?Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  4. Aslına bakarsan doğru bir tespit ama ben Stephen King okumaya bu seri ile başladım ve daha sonra diğer kitaplarını okudukca hep bu seri canlandı gözümde.Böylesi daha zevkli oluyor.Düşünsene bu seriyi okuduktan sonra Kara ev romanını okuyorsun ve sanki Karakule'nin bir kısmı.Çok zevkli oluyor bu şekilde.Diyeceğim o ki karakule ile başla arkadaşım.Sonra devam edersin diğer kitaplarına.Ama başka kitaplardan başlarım diyorsan,''O'',''Mahşer'',''Göz'',''Sadist'',''Hayvan Mezarlığı'',''Cep'',Rüya Avcısı'' gibi kitaplarından başla derim...Eee tabi birde Yeşil yol var.Duymuşundur.Filmi de çekilmişti.
    Yorumun için teşekkürler bu arada...

    YanıtlaSil
  5. Açıkçası seriyi okumuş birisi olarak senin bu yorumun içimi rahatlattı doğrusu.Çünkü sürekli acaba bu seri ile ilgili diğer kitapları nasıl bitiricem diye düşünüp duruyodum.O zaman uygun bi zamanımda Kara Kule serisi ile başlarım King okumaya.Bu arada şüphelerimi giderdiğin içinde teşekkür ederim.Sanırım ilk önce Kara Kule ile başla,demenin sebebi seri ile ilgili diğer kitapları okumadan da seriden keyif duyabileceğimdi değil mi?

    YanıtlaSil
  6. Kesinlikle öyle.Diyorum ya bu kitap sıfırdan tam bir seri.Bunu okuyunca illa diğerlerini okuman gerekir diye bir kural yok.Zaten bu seri ile ilgili kitapları okuyup daha sonra seriye geçmen çok uzun zamanını alır.Adamın neredeyse yarısından fazla kitabından kesitler bulunuyor karakulede:).Yani sen zaten bir başla emin ol bırakamayacaksın elinden bu seriyi,garantisini veriyorum:)

    YanıtlaSil
  7. Peki o zaman her şey için tekrardan teşekkür ederiyorun.Bu arada az önce siteni izleyicilerine katıldım artık bu seri ile ilgili bi sorum olduğu zaman ya da önerilecek bi kitap aradığım zaman senden yardım alrım:D Bu arada siten çok hoş :)

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim kardeşim.Tabi elimden geldiğince yardım ederim ne demek.Güzel dileklerin için sağolasın,rastgele...
    Eğer seninde bloğun varsa adres ver bende katılırım;)

    YanıtlaSil
  9. Hayır,malesef bloğum yok.Ama ileride çok fazla kitap okuduğum zaman bende belki bu tarz bi blog açarım.O zamana kadarda inşallah iyi bi Stephen King okuru olurum. :)

    YanıtlaSil
  10. Meraba ben bi kaç hafta önce size karakule serisiyle ilgili bi kaç soru sormuştum üstteki yorumlarda.Yardım lazım olursa yine yazarım demiştim.Bi şey sorucaktımda: Ben karakkuleyi okumak yerine ilk Stephen king romanıma ''Göz'' ile başladım ve bi kaç gün öncede bitirdim.Şimdiyse Stephen King'in yeni bi romanına başlamak istiyorum.Ama kararsız kaldım.Sizden yardım istiycektim.Ben iki kitap arasında karar kıldım.''O'' ve ''Mahşer''.İkinci Stephen King romanım olucak bunlardan birisi.Acaba hangisine başlamalıyım?
    (Eğer yorumu yanlış bi başlık altına yazdıysam şimdiden kusura bakmayın.)

    YanıtlaSil
  11. Yok sorun değil.İkisinide okuyabilirsin.İkisi de çok güzeldir.Ama O biraz daha iyi gibi sanki:)

    YanıtlaSil
  12. Evet banada öyle geldi.Saatlerdir bilgisayarda sitelerdeki yorumlara bakıyorum.Çok iyi diyolar ''o'' için. Birde sanırım Mahşer sansürsüz bin küsür sayfaymış.Peki o zaman ben en iyisi ''o'' ile başlıyım.Teşekkür ederim bu arada. :D

    YanıtlaSil
  13. Ben teşekkür ederim.Sadist ve Kara ev de güzeldir bak:)

    YanıtlaSil
  14. Peki ''o'' yu bitirdikten sonra onlara bakarım. :D

    YanıtlaSil
  15. Merhaba yine ben :) Hatırlamışsınızdır belki,daha önceden üstteki yorumlarada bikaç şey yazmıştım.Yine bir kitap önerisi hakkında fikrinizi almak için rahatsız edicektim.Bu arada ben sürekli bu konunun altına cevap yazıyorum ama inşallah sorun olmuyordur.Neyse,benim sormak istediğim şey yeni bir kitaba başlamak istiyorumda acaba sizinde okuyup beğendiğiniz güzel,hoş bi roman ve en sonunda 'vayy bee' dedirtecek bi kitap öneriniz var mı diyecektim??

    YanıtlaSil
  16. Yorumun altına yazman sorun değil de arada kaynamış yeni gördüm.Cevap verecek olursa hmm bir düşüneyim evet var.Wulf Dorn-Psikiyatrist,Tami Hoag-Psikopat,U.Poznanski-Erebos bunları bloğumda paylaşmıştım bakabilirsin ve oku derim.

    YanıtlaSil
  17. Evet Erebos'u blogunda okumuştum.Güzel bir romana benziyor sanırım.Aslında size kitap önerilerinizi sormadan öncede aklımda Erebos'u almak gibi bir fikir vardı doğrusu.Peki teşekkür ederim önerileriniz için sanırım Erebos'u alıcam. :)

    YanıtlaSil
  18. slm bende kara kule serisini okumayı istiyorum ama kararsız kaldim, bir arkadaşımda bana gece avcısı serisini önerdi (Jeaniene Frost yazarı) hangisini okusam bilmiyorum aslında sürükleyici ve fantastik bir dünya ilgimi çekiyor ama vampir kitaplarınıda çok severim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu serinin üzerine seri tanımam bak.Mükemmel bir seri.Hayatımda okuduğum en iyi seri.Daha nasıl anlatabilirim ki:)

      Sil
  19. tesekkurler, siparis verildi kitaplar bekleniyor, maceraya hazırım :))

    YanıtlaSil
  20. Şuan son kitabının ortasındayım yani Kule'nin. Bu seri hayatımda okuduğum EN AMA EN GÜZEL SERİ. Böyle bir seriyi bir daha bulabilirmiyim bilmiyorum açıkcası. İnternette fantastik kitap önerileri gibi başlıklara baktığımda hep L.O.T.R , H.P gibi kitap serilerini görüyorum. Fakat Kara Kule'yi hiç görmüyorum haliyle bu beni üzüyor. Böyle güzel bir serinin ülkemizde bilinmemesi (Yaşım şuan 15 ve 6 ay önce başladım Kara Kule'ye. Gece Yarısını İki Geçe'nin arkasında görüp merak eden ve alıp bağımlısı olan biriyim.)

    YanıtlaSil
  21. @Adsız
    Diğer serilere göre biraz geri planda tanınmışlık olarak ama okuduğum en sağlam seri olduğu kesin.KaraKule bir efsanedir.Filme aktarmaya çalıştılar ama hala yapamadılar.Yorumunuz için teşekkürler.Bu yaşta bir Karakule fanı olmak çok güzel olsa gerek,aramıza hoşgeldin:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..