90'larda Çocuk Olmak,Çocuk Olmayı Özlemek...

90'larda çocuk olmanın ne demek olduğunu kendi bakış açımla anlatmaya çalışacağım:)
Resimlerden yola çıkarak tek tek sıralayacağım.Bakalım bunları hatırlayacakmısınız?Gerçi 90'larda çocuk olanlar kesinlikle hatırlayacaklarıdır.Hadi o zaman resimlere geçelim:


1-Mino denen şekerli rengarenk sakızlar vardı.Tadları çok güzeldi.Minicik oluyordu ve avuç dolusu atıyorduk ağzımıza:)
2-Susam sokağını hatırlayacaksınızdır.Eddie ve Büdü ve diğerleri.Ne çok izlerdim bunu...
3-Sıdıka denen bir dizi vardı ve bütün bölümlerini izlemiştim.
4-Gölgelerin gücü adına güç bende artık dersem herkes He-Man'i hatırlayacaktır.
5-Rahmetle andığımız Barış Manço abimizin çocuklara şahane şarkılar söylettiği o program.Adam olacak çocuk...
6-Süper Mario.Ah mario az mı çektik senin manitayı kurtarırken:).Parmaklarımın dili olsa da konuşsa.
7-Yumi yummmm En sevdiğim şekerlemeydi.Çileklisi portakallısı felan vardı .Hey gidi hey...
8-Sulu Göz.Ekşi mi ekşi sakız.Çiğnedikçe tatlı oluyordu:)
9-Tolga abinin hugosu:)
10-Trt'nin gece olunca kanal kapaıncaki o sembolü.DIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT derdi:)
11-Star Tv de yayınlanan Pazar gecesi sinemaları.Parlıament sponsorluğunda.İple çekerdik pazar günlerini.
12-Turbo cikletleri vardı.Araba resimleri çıkardı.Porsche Ferrari felan:)Az mı koleksiyon yapardım.
13-Rengarenk misketlerim vardı benim.Mahalledeki çocukları az mı ütmüştüm:)
14-Power Rangers dizisi ile aksiyon dolu günlerimiz olurdu...
15-Lambalı spor ayakkabıların moda olduğu yıllar.Olum ayakların yanıyor esprisi:)
16-Tipi tip sakızları ve tipi tip karaktermiz:)
17-Şimdilerde yasaklanan çıtpıtlar.Yere sürtünce yanmaya başlardı:)
18-Plastikten yapılan ve elimizle oynadığımız o oyuncaklar.Kendi kendine kapanıyordu:)
19-Kasetlerimiz vardı bizim.Cdler yoktu mp3 playerlar yoktu.Kaset satın alırdık arkadaşım:).Mahsun Kırmızı Güller,Zeynepler,Bendenizler,Pınar Aylinler of  offf...:)
Hepsini hatırlamam çok zor.Şimdilik bu kadar:)


90'LARDA  ÇOCUKLUK YAŞAMIŞ HERKESİ BU PAYLAŞIMA BEKLİYORUM,SEVGİLER...
BİR DE VİDEO İLE PAYLAŞIMI NOKTALIYORUM....

Yorum Gönder

51 Yorumlar

  1. Gerçi ben 90'larda çocuk değildim ama Susam sokağını çocuklar kadar severek izliyordum, en sevdiğim de minik kuştu:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet minik kuş harikaydı.Bir de kurabiye canavarı vardı:)

      Sil
  2. Yumiyum,sıdıka, çatpat,susam sokağı,kaset, pawer rangers... Bunlar unutulur mu ya? Hele unutamadığım şu çetonlar. Hayat çok çabuk değişiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları hatırlamana sevindim.Evet hayat gerçekten çok çabuk değişiyor.Yorumun için teşekkürler...

      Sil
  3. Okurken o yıllara gittiiiiiimmm :)))))))))
    İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın bunları okurken insanın o yıllara gitmemesi elde değil:)

      Sil
  4. Taş Devri, Ninja Kaplumbağalar, Vikingler ki çok severdim :) Sıdıka'ya bayılırdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bayılarak izlerdim saydıklarını.Jetgiller vardı bir de:)

      Sil
  5. Cino çikolata çocukluk aşkımdı:)Sıdıka' yı rastladığında hala izleyebiliyorum:)) Yaşlandıkça Eskiye özlem artıyor mu ne:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cino şu içi portakallı olan çikolataydı yanlış hatırlamıyorsam ve bende çok severdim bunu:)Evet eskiye özlem iyice artıyor...

      Sil
  6. Çocukluğumda
    Topaçlar vardı birde yoyolar:))
    helede ayak bileğimize takıp çevirdiğimiz toplar...
    benimde bir sürü rengarenk misketim vardı ,misket demezdik cimdaki
    ah kaç oğlanı ağlatmıştım üğütmüştüm onları:))

    YanıtlaSil
  7. Topaçlar bizim oralarda pek kullanılmazdı ama kız çocuklar o ayak bileğine takılan topaçlarla oynarlardı hep.Zaten misket oynamaktan ellerimin üzeri hep çatlardı ve annem çok kızardı:)

    YanıtlaSil
  8. evet ya mario oyunu vardii sonra butun gun disarda misket saklambac oyunuyordum :)

    simdi bunlar yok ki varsa yoksa bilgisayar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle.Bilgisayar çağı geldi eski oyunlar öldü.Bir de futbolcu kartları vardı.Onlarla da çok oynardık.Tombi cipsinin içinden looney tunes tasoları çıkardı.Onlarla da çok oynardık:)

      Sil
  9. Mario oyununu hiç unutamam.Kendimi o kadar kaptırırdım ki gecenin 2sine kadar oynardım.Hatta heyecandan o zıplarken ben de zıplardım,resmen onunla hareket ederdim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika:).Ben o oyunda usta olmuştum.Kısa yolları bile öğrenmiştim.4-2 sinden 8-1'ine giden bir kısa yol vardı yanlış hatırlamıyorsam:)

      Sil
  10. Ya size çok teşekkür etmek için gerldim. Dediğiniz olayı yaptım ama kendi bloğumda tıkladığımda bağlantı ekle seçeneği çıkmadı, sonra denemek için sizin burdan denedim seçenek cıktı ve url mi ekledim sanırım oldu. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.Bir zahmet siz deneyin bakalım bağlantı olmuşmu.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim hocam.Bakıyorum hemen.Sorununuzu çözdüğünüz için sevindim.Evet bağlantı gayet iyi görünüyor.Sevgiler...

      Sil
  11. ya ne güzel derlemişsin.
    :)
    çok hoş.
    şimdi nereye çufçufluyoruz.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,yorumun için.Daha epey eksik var ama:)Nereye çuf çuflasak acaba:)

      Sil
  12. Güzel bir çalışma yapmışsınız. Elinize, emeğinize sağlık. İyi pazarlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  13. merhaba,
    hediye kitap çekilişi düzenliyoruz, katılmak ister misiniz?
    blogunuzu takibe aldık, sevgiler.
    http://www.kalemsuare.com/2012/04/hediye-kitap-cekilisi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki katılmak isterim,geliyorum hemen.Bende sizi takibe alırım artık,sevgiler..

      Sil
  14. Thank you for visiting the blog "travelnews", congratulations to your reality and reciprocate the interest to your space attractive

    a hug

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not important my friend,thnx to visit my blog,good days...

      Sil
  15. Evet tabi ki hatırlıyorum ben bunlarıı, çok güzel bir paylaşım olmuş, eline sağlık, nostaljiyle hatırladım hepsini:)

    YanıtlaSil
  16. Sayenizde geçmişe, çocukluğumuzun en güzel günlerine doğru gitmiş olduk. Benimde renkli renkli misketlerim vardı ve en büyük zevkim sokakta misketlerimle oynamaktı. Tabii evde antremanını yapıp, öyle giderdim. Yoksa neme lazım misketlerimden olurum falan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Benim ellerim çatlardı ve annem çok kızardı yine mi misketlerle oynadın diye.Tam bir torba olmuştu milleti ütmekten hey gidi hey:)Ara sıra geçmişe yolculuk yapmak iyi oluyor ama değil mi:)

      Sil
  17. Aynen öyle valla :)) Bizimde aynı şekilde bir torba misketimiz vardı. Misket kavgasından dolayı az kapıya komşu kadınlar gelmemiştir hani :)) Kızınız oğlumuzun misketlerini almış diye hahaha :)))

    YanıtlaSil
  18. özdeşleşmiyo.
    şöle.
    :)
    gece ya adı kahramanın.
    ve müziksiyen ya.
    kendi sesini, yani gecenin sesini bulmaya çalışıyo.
    :)
    gece zamanının sesini diyel.
    :)

    YanıtlaSil
  19. :) ay önemli değil ki. bazen öykü yazıyom ya işte, dört kahraman var, simay en eskisi sona gece sona çağla en son da adı olmayan model. aslında yazı sonlarında etiketlerde yazıyo. ama biçok okur, etikete bakmıyo, zaten çok kişi de geceyi simayi çağlayı modeli ben sanıyo. bu da sevimli oluyo. hoşuma da gidiyo.
    :)

    YanıtlaSil
  20. Susam Sokağı deyince akla Minik Kuş gelir ayrıca.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın onun muhabbetini yapmıştık yukarıda.Birde yeşil kurbağa vardı onu hatırlayan var mı? şekiller felan çiziyordu:)

      Sil
  21. ahh ahhh 90lar benim için çocukluğum demek..sen de ne güzel anlatmışsın :)
    Barış Manço da benim için 90lar demekti..Bunu demeden geçemeyeceğim :)
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim.İnsan bir hoş oluyor o günleri hatırladıkça:)

      Sil
  22. Ah 90'lar! En çok sevdiğim, özlediğim ve tekrar yaşamak istediğim yıllar :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Süppper bir yazı, çok beğendim. Elinize sağlık. :)

    He-Man, Power Rangers, Susam Sokağı falan... Tasolar, kart koleksiyonları, uçan balonlar...

    Derin düşüncelere dalıyor insan, hatırlattığınız için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın gerçekden insanı derin düşüncelere sevk ediyor:)

      Sil
  24. Hatırlanmaz mı bunlar :). Hugo' nun programına katılmışlığım bile var benim. Tabi sonuç hüsran :). Kendi sayfamda da 90'lar oyuncaklarıyla ilgili bi yazı yazmıştım. Bakabilirsiniz isterseniz :)

    http://neyapsamne.blogspot.com/2012/05/bunlar-hatrlayan-var-m.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay be demek katıldın programa:)Hemen bakıyorum konuya.

      Sil
  25. Selam,
    Güzel bir yazı olmuş trtdeki 80 leri izleyerek eskilere çocukluğuma dönüyorum bilmem katılırmısın şimdiki çocuklar şanslı filan değiller bi bilgisayarın başında oyun oynamaktan başka bildikleri bişey yok biz öylemiydik sokaktan içeri girmezdik Acıkınca kapıdan domates ekmeğimizi alıp doğru oyuna o domatesin kokusu ve tadı hala damağımda şimdi nerde...dediğim gibi şimdiki çocuklar hayatı klavye başında sanal alemde öğreniyorlar maalesef...biz düşe kalka,kah ağlayarak kah gülerek kah sopa yiyerek öğrendik... galiba yaşlanıyorum ve çocukluğumu özlüyorum...

    YanıtlaSil
  26. @Adsız
    Sözylediklerinize tamamen katılıyorum.Eskiden bilgisyaar yoktu.Sabah bir çıkardık evden annem akşam zor getirirdi.Acıkınca yemek yemek felan yok,aynen ekmek arası peynir ya da domates hey gidi hey:)Her türlü oyunuu oynardık,saklambaç v.s.Şimdiki çocuklar çok ama çok şanssız bu anlamda.Şimdiki çocuklar pc başında sosyalleşmeye çalışırken o zamanlar bizim hayatımız sosyaldi ya,muhabbet vardı en azından,sıcak bir ortam vardı.Şimdi nerede bu ortam,ah özledim ya şimdi:(

    YanıtlaSil
  27. Ya ben o 18 numarayı seviyordum. Kanser yapıyor diye bi yaygara çıktı aldılar elimden. :(

    YanıtlaSil
  28. @İlk İnsan
    Hakikaten öyle bir söylenti çımıştı:)

    YanıtlaSil
  29. Eminim ki o zamanlar da çok güzeldir, eskiler bi başkaydı

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..