Chris Cleave-Küçük Arı (Duygusal-Drama)


Son derece etkileyici,duygusal,akıp giden ve insanı çeşitli duygulara sevk eden güzel bir roman.Kitabı okurken hiç sıkılmadım desem yeridir.Kapağından anlaşıldığı gibi kitap çok yıpranmış.Arkadaşım vermişti okumam için.O yüzden resimdeki kırışıklık için kusura bakmayın:)

Kitabın ismine bakınca arkadaşlarım sen ne okuyorsun öyle kaç yaşa hitap ediyor bu roman dediklerini duyunca gülmüştüm.Nitekim kitabın ismi Küçük Arı ama korkmayın yetişkinlere hitap ediyor:)Ancak kitabın üzerinde yazan bir sonraki Uçurtma Avcısı görüşüne katılmıyorum.Yani konular farklı.Duygusal açıdan da olsa çok  benzerlik yok. 

Kitap kendi ülkeleri olan Nijerya'dan ölmemek pahasına İngiltere'ye kaçan mülteci kızlarla ilgili.Genç yaşta hayata tutunabilmek için İngiltere'ye kaçan ancak orada mülteci kampına yerleştirilen kızların dramı ele alınmış romanda.İşte bizim Küçük Arı'mızda o kızlardan birisi.Küçük Arı ve ablasının başına gelenleri büyük bir duygusallıkla okudum bu romanda.İngiliz olmayan vatandaşların İngiltere'de nasıl 3.sınıf insan muamelesi gördüğüne tanık oluyoruz.Her şeye rağmen Sarah gibi iyi İngilizler de var tabi.Sarah ve Küçük Arı'nın hayatının kesişmesi ve aralarında geçen olaylar insanı çok ama çok etkiliyor.Hiç tanımadığı bir kızın hayatını kurtarmak için parmağını kesecek kadar gözü kara bir kadın Sarah,Özgürlüğü için savaşan Küçük Arı ve ikisinin hayatının kesişmesi.Herşeye rağmen bir damla umut için savaşan insanlar.Hayat kimileri için ormanda ağaç kovuklarının arasında çamaşır makinası hayal ederken kimi zenginler içinse buzdolabı ve çamaşır makinasının arasında ormanda olduğunu hayal etmek  gibiymiş.Gerçekten çok ilginç.

Lafı fazla uzatmadan alın okuyun derim bu harika romanı.Ben çok beğendim.Tavsiye ettim gitti:)

Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Merhaba,
    Blogumda kitap çekilişim var katılımınızı beklerim
    http://ilknur--akpinar.blogspot.com.tr/2014/12/dolu-dolu-cekilis.html

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,bir kaç yıl oldu ben bu kitabı okuyalı.Çok da etkilenmiştim onların yaşadıklarından ve hissettiklerinden.Okunası bir kitap gerçekten...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. :) Yalnız kitap kapağına baktığımda ben de kaç yaşa hitap ediyo acaba bu diye düşündüm. Demek insan direk kapağa göre eleyebiliyo işte, hem de onca 'kapağına bakıp kitabı yargılama!' tarzı felsefik lafları bilse okusa bile. Teşekkürler tanıtım için. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  4. Uçurtma Avcısı kitabından sonra okumuştum dram üstüne dram epey üzmüştü beni.

    YanıtlaSil
  5. @cangz
    İki kitapda çok güzeldi gerçekten..

    YanıtlaSil
  6. bu yazar müthiş ya , etkilenmeden okuduğum kitabı yok..

    YanıtlaSil
  7. @kitap eylemcisi
    Ben de ilk defa okumama rağmen çok beğendim bu yazarı.

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..