DMCA Nedir? DMCA'nın Bloglar İçin Büyük Önemi!!



Her bloggerın korkulu rüyası içeriklerinin  insanlar tarafından çalınarak yani kopyalanarak başka bir sitede izinsiz olarak yayınlamasıdır.Siz o kadar uğraşıp özgün bir içerik giriyorsunuz ancak kendini bilmez hırsızlar hiç bir izin almadan sizin özgün yazınızı alıp bloglarında yada sitelerinde kullanıyorlar.Bir de neden böyle bir şey yaptıklarını sorduğumuzda saçma sapan cevaplar alıyoruz.Sanki o hırsız haklı biz suçluyuz.


Hal böyle olunca bloğumuz google amcanın da gözünden düşüyor.Kopya içerik olunca bizim kopyacı olduğumuzu düşünebiliyor.Çünkü aynı konu başka blogda da açılmış oluyor.Sinir edici bir durum.Bu tür sorunlar çoğaldıkça başımız daha çok ağrıyor.

İşte DMCA burada devreye giriyor.DMCA'ya kayıt oluyoruz.Daha sonra mail adresimize gelen üyeliği aktif ediyoruz. Siteye girdikten sonra  kodu  bloğumuza ekliyoruz ve eğer içeriğimizi bir kişi çalıp sitesinde yayınlarsa DMCA bize bir mail atıyor.İçeriğiniz kopyalandı diye.Daha sonra bizde bu siteyi şikayet ettiğimizde o site kapatılıyor.Eğer uyarmamıza rağmen diretirlerse DMCA burada faktöre giriyor ve site kapanıyor arkadaşlar.

Kod eklemeyi bloğumuzun yerleşim kısmında yer alan gadget ekle bölümünden yapıyoruz.Html kod ekle diyoruz.DMCA'dan aldığımız kodu ekliyoruz.

Bu derece önemli bir konuyu paylaşma gereği duydum.Nitekim emek hırsızlığı her alanda baş gösterir oldu.Sizler de içeriklerinizin çalınmasına izin vermeyin.


ÖNEMLİ NOT:

Arkadaşlar mail gelmeden eklemeyin kodları.O tarz eklerseniz sonuç alamazsınız.Siteye kayıt olun.Size mail gelecek.O mailden sonra üyeliğiniz aktif olduktan sonraki kodları ekleyin.Aksi taktirde çalışmayacaktır.Kodu doğru eklediğinizde resimde gördüğünüz gibi sitenizin ismi üstte yazacaktır..

Yorum Gönder

26 Yorumlar

  1. Çok güzel bir paylaşım olmuş, teşekkürler hemen uygulayacağım.

    YanıtlaSil
  2. Ben de şimdi üye oluyorum paylaşım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Bilgilendirici paylaşım için teşekkürler. Ben de kayit olacağım.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar.

    Emek hırsızlarına karşı alınması gereken uyarı ve önlemlerle ilgili aydınlatıcı yazınızı okudum. Böyle önemli bir konuda değerli bilgileri paylaştığınız için teşekkür ederim. DMCA'ya bende üye olacağım.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim. Bu siteyi çoğu blogger'ın bilmeye hakkı var. İsminizi vererek kendi blogumda da paylaşmak istiyorum sakıncası yoksa?

    YanıtlaSil
  6. Çalınıp çırpılınmasını çok sorun etmiyorum fakat nasıl çalışıyor? ya da çalışıyor mu diye merak ettim denedim :)

    bana e-mail gelmedi

    YanıtlaSil
  7. süper bir bilgiymiş bu. çok teşekkürler. hangisi ile başa çıkacağız ki bunların:((

    YanıtlaSil
  8. @Recep Altun;
    Eyvallah hocam,emek hırsızlarına karşı tedbirli olmak lazım.

    YanıtlaSil
  9. @Elif Kara
    Tabi ki sakıncası yok,verebilirsiniz..

    YanıtlaSil
  10. @ıkıntı
    Evet çalışıyor kardeşim.Mail bir müddet sonra gelebiliyor ya da birkaç saat sonra..

    YanıtlaSil
  11. @ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı
    Elimizden geldiğince baş etsek olur.En azından korku salarız:)

    YanıtlaSil
  12. çok teşekkürler... inanın çalıntı korkusundan blogumdan soğudum... hele kzımın fotoğraflarını başka sitelerde görmek en acısı.. bir de para vererek satın aldım diye cevap veren var.

    YanıtlaSil
  13. Sahane bir bilgi , cok tesekkurler.

    YanıtlaSil
  14. Olmuyor,çok uğraştık yapamadık,url'yi kabul etmiyor :( ayrıca teşekkürler...

    YanıtlaSil
  15. @DİKTİM DİKTİM GİYDİM
    Url yi kabul etmiyor derken?Biraz daha açarsan konuyu yardımcı olabilirim.Dediklerimi aynen uygularsanız sıkıntı olmaması lazım.

    YanıtlaSil
  16. vay müthişmiş , bende çalınacak bir şey yok gerçi napsın millet kitap resmini :)

    YanıtlaSil
  17. ilginç bilgi yaaa bunu da duyurmalı :)

    YanıtlaSil
  18. Yazılarım çok "caliniyor".... Güzel bir bilgi... :)

    YanıtlaSil
  19. @deeptone
    Sağol Deep bilmeyenler de yapmış olur:):)

    YanıtlaSil
  20. @KİTAP EYLEMİ
    Olur mu çok değerli bilgiler var bence sizde de çalar bu hırsızlar ya:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..