Yılın Gençlik Romanı Ödülü "Dört Kozalak"a Verildi.


Uluslararası Çocuk ve Gençlik Kitapları Kurulu’nun (IBBY) üyesi olan Çocuk ve Gençlik Yayınları Derneği’nin (ÇGYD) her yıl düzenlediği “Yılın Kitapları” ödülleri sahiplerini buldu. Günışığı Kitaplığı’nca yayımlanan, Karin Karakaşlı’nın Dört Kozalak’ı, “2014 Yılın Gençlik Romanı” seçildi.

Böylelikle okunacaklar listesine bir kitap daha girmiş oldu:) Yazarı da romanını da ilk defa duyuyorum.Aslında bu tür ödüller yeni yazarlar ve kitaplar tanımamız açısından güzel bir şey.

Ödüller, 34. Uluslararası İstanbul Kitap Fuarı’nda düzenlenecek ödül töreninde sahiplerine verilecek. Tören, 7 Kasım 2015 Cumartesi günü 14.00-15.30 saatleri arasında Marmara Salonu’nda gerçekleşecek.

Dört Kozalak, editörlüğünü Semih Gümüş’ün üstlendiği, Müren Beykan’ın yayıma hazırladığı Köprü Kitaplar dizisinin 17’nci kitabı. Karakaşlı, farklı kültürel ortamlarda büyüyen dört genci bir araya getirdiği romanında, sınav kaygısının genç bireyleri nasıl etkilediğini duygu dolu, yalın bir dille anlatıyor. Başarmaları gereken bir sınavın yanı sıra hayatta yürüyecekleri bir yol da oluşturmaya çalışan gençler, kültürel ve toplumsal farklılıkları anlamlandırmaya çabalıyorlar.

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Merhabalar.
    Epeydir sayfanıza uğrayamamıştım. "Yılın Gençlik Romanı Ödülü"nü alan "Dört Kozalak" isimli roman tanıtımınızla ilgili yazınızı okudum. Yazarın adı da ilgimi çekti. Yanılmıyorsam ismi "Karin"di. Ben dört yıl gibi bir süre Almanya'da kalmıştım. "Karin" isminin Almanlara ait bir isim olduğunu bilmekle birlikte gerçekten yazarın Alman mı, Türk mü olduğu konusunu merak ettim? Burada ön planda olanın kitap ve içeriği olduğunun bilincindeyim ancak, merak işte bu!
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  2. Tekrar hoşgeldiniz hocam.Bak merak ettim şimdi bende:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Karin Karakaşlı. 1972 İstanbul doğumlu Ermeni asıllı Türkçe yazan kadın yazar. Varlık dergisinde ve Agos gazetesinde yazmışlığı, varlık yayınlarından çıkmış kitapları vardır.
      Selam ve dualarımla.

      Sil
  3. Eyvallah hocam,bilgi için sağolasın

    YanıtlaSil
  4. aaaa okurum tabiiiisiii :)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..