Jose Mauro De Vasconcelos-Şeker Portakalı (Dünya Klasikleri)


Ne kadar güzel bir kitaptı bu böyle.Dünya bir çocuğun gözünden ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi.Bir an kendi çocukluğuma döndüm.Babam işsiz kalınca yaşadığımız o sıkıntılı anlar tekrar gözlerimin önünde belirdi..Herkes kendinden bir parça bulacaktır bu romanda.O kadar samimi ve sıcak bir anlatımdı ki yazara hayran kalmamak elde değil.Okurken güldüren bir o kadar da düşündüren harika bir başyapıt.Konusu ise;


Zeze adında bir çocuk vardır.Zeze yaptığı muziplikler sonucu sürekli ailesinden şiddet görmektedir.Kendisinden küçük olan kardeşi Luis ile sürekli hayal dünyasında yolculuklara dalar.Bir de Totaca adında abisi vardır.Sürekli ona sorular sorar Zeze.Zaten çocuklar sürekli soru sorar değil mi:) Zeze kendisinin içinde bir şeytan olduğunu inanır ve o yüzden ailesinin kendisinden nefret ettiğini düşünür.Halbuki Zeze içerisinde çok büyük bir sevgi taşıyan çocuktur.Çoğu çocuğun düşünemeyeceği şeyleri düşünür.Babası işten ayrıldığında çok üzülür ve ona kendi çapında bir hediye alacaktır.Tabi bunu alması için biraz çalışması gerekecektir.Sevginin ve sadakatın ne  olduğunu anlıyor insan bu romanda.Küçücük bir bedende büyük bir  sevgi taşıyan bir çocuğun hikayesi bu.Fakirliğin içerisinde büyümüş ama gönlü bir o kadar zengin bir çocuğun hikayesi bu.

Babası işten ayrılmak zorunda kalınca Zeze nin ailesi başka bir mahalleye göçmek zorunda kalır.Orada bir portakal ağacıyla tanışır Zeze.Bu ağaç onunla konuşmaktadır.Vaktinin büyük bölümünü bu ağacın yanında geçirir Zeze ta ki hastalanana kadar.

Gerçekten çok etkileyici bir roman.Gerçek sevginin ne olduğunu gösteren ve bu uğurda ölümü göze almış bir çocuk.Okumayanlara şiddetle tavsiye edilir...

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. nefis kitap üç beş kez okudum. devamı da güzel.
    o zaman bak, momo oku michael ende, küçük prens inanılmaz güzel, martı da.
    :)

    YanıtlaSil
  2. @deeptone
    Tamam deep bahsettiğin kitabı listemin üst sıralarına yazdım.Bu ara devamı hangisi bunun?

    YanıtlaSil
  3. güneşi uyandıralım, portakalın devamı.
    ama bak yaban muzu da çok iyi delifişek de.
    :)

    YanıtlaSil
  4. @deeptone
    Tamam hepsini yazdım bir kenara teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Geçen haftalarda 5'e giden oğlumdan istemişler okumasını. Daha önce okumadığımdan bende okudum tabiki. Çok hoş bir hikaye. Malesef oğlumu sarmadı ama....

    YanıtlaSil
  6. @ada ve deniz
    Sarmaması o yaştaki bir çocuk için normal olabilir aslında ama ben çok beğenmiştim:)

    YanıtlaSil
  7. Şeker Portakalı ah kaç kez okudum bilmiyorum. Daha sonra serinin devam kitaplarınıda okudum. Zeze'nin hikayesinden öyle etkilenmiştm ki Zeynep diye bir arkadaşım vardı, ona hala Zeze derim :)

    YanıtlaSil
  8. @Aslı
    Ben henüz devamını okumadım ama okumayı düşünüyorum.Kitap çok güzeldi gerçekten.Zezeyi unutmak mümkün değil zaten:)

    YanıtlaSil
  9. ne zaman kapağını bile görsem içimi burkan bir kitap.. defalarca okunacak bir başyapıt... devamını okumayı ben de istiyorum...

    YanıtlaSil
  10. @EMİNE ÖZTÜRK
    Gerçekten bir başyapıt olma özelliğine sahip kitap.Ben de defalarca okurum bu romanı.

    YanıtlaSil
  11. merak ediyorum hemen alıp okuycam

    YanıtlaSil
  12. @Adsız
    Adı gibi çok şeker bir kitap.Kesinlikle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir romandı gerçekten...

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..