Bloğumun Tarihçesi,Blog Açma Hikayem..

Blog Açma Hikayem..
Yazılarını ilgiyle takip ettiğim sevgili kardeşim Gökhan Tekin sağolsun beni mimlemiş.Mimin konusu başlıktan da anlayacağımız üzere blog açma hikayemiz.Benim hikayeme gelecek olursak:

Kendimi bildim bileli kitap okumayı çok severim.İlkokul yıllarında edindiğim bu alışkanlığı hala devam ettirmekteyim.Görev yoğunluklarından eskisi kadar kitap okuyamasam da kitap okumayı asla bırakmadım inşallah bırakmayacağımda.Her türden kitap okumayı severim.Blog açma kısmına gelecek olursam;Okuduğum kitapları unutmamak için blog açtım aslında:) Okunan kitaplar çoğaldıkça ve aradan uzun zaman geçince insan okuduğu kitabın konusunu unutabiliyor.Bu konuda neler yapabilirim diye düşünmeye başladım.İlk başlarda yani polis meslek yüksek okulu yıllarımda okuduğum kitaplar hakkında bir günlük tutmaya başladım.Her okuduğum kitabı bu günlüğe yazıyordum.Kitabın özetini,yazarını ve kitap hakkındaki düşüncelerimi bu günlüğe kaydettim.Hatta kitaplara puan bile vermişliğim vardı:)

Daha sonra bu yazdıklarımı dijital ortama aktarmaya karar verdim.Biraz araştrıdım ve blog açma kararı verdim.Tam bana göre dedim kendi kendime:) Amacım yine aynıydı;okuduğum kitapları unutmamak,zaman zaman açıp neler okumuşum diye bakmaktı.Tabi hayatımda ilk defa blog açacaktım ve bu konu hakkında hiçbir şey bilmiyordum.Bloğumu 5 ocak 2012 tarihinde açtım.Okuduğum kitapları yavaş yavaş eklemeye başladım.Tamamen kendi özgün düşüncelerimle yazmaya başladım.Hala da böyle devam ediyorum.İlk başlarda kimseler uğramıyordu bloğa.Benim amacım zaten bloğa birilerinin uğraması olmadığı için sıkıntı yoktu.Aradan zaman geçtikçe google dan gelmeye başladılar.Yorumladığım kitapları okuyan insanlar kendi fikirlerini yazıyorlardı.Bu çok hoşuma gitti.Yabancı bir yazarın facebook hesabından yorumladığım bir kitabını paylaşması  beni çok mutlu etmişti.Şu yazımda o konudan bahsetmiştim.Bu gelişmeler daha fazla kitap okumam için beni teşvik etti.Çok güzel yorumlar gelmeye başladı zamanla.Hatta yazarlar bile bloğuma uğramaya başladı.Kitap gönderen yazarlar oldu.O kitapları okuyup bloğumda yayınlamıştım.Bazı yazarlardan 4-5 tane imzalı kitap gelmişti.Onları da çekiliş ile hediye etmiştim:)

Bloğu ilk açtığım zamanlarda blog tasarımı konusunda hiç birşey bilmiyordum.Html kodlarının ne işe yaradığından bile haberim yoktu.Hatta zamanında şablon üzerinde yaptığım küçük hataların ne kadar pahalıya  patladığına üzülerek şahit oldum.Zamanla kodlar hakkında herşeyi öğrenmeye başladım.En azından bloğu havaya uçurmadan tasarımda değişiklikler yapabiliyordum:)Hala çok bilmediğim var ancak tamamen ingilizce olan temaları editledim.Tamamen Türkçeleştirmek zaman alıyor gerçekten.Bu temaya da geçenlerde geçmiştim.Şu yazımda bahsetmiştim.

Blog yazmak gerçekten çok güzel bir uğraş benim için.Boş zamanlarımda yaptığım harika bir etkinlik diyebilirim.Tamamen kişisel düşüncelerinizi yazıyorsunuz,bundan daha güzel ne olabilirki.Bazı romanlar hakkında yaptığım olumsuz incelemeler okurlar tarafından acımasızca eleştirildi.Toplum olarak eleştiriye açık olmadığımızı düşünüyorum.Sonuçta kişisel bir blog burası her yoruma saygı duymak lazım.Her romanı beğenecek halimiz yok ama değil mi?

Bloğum okuduğum kitap yorumlarından ibaret değil.İzlediğim filmleri,dizileri de bloğumda paylaşıyorum.Başımdan geçen olayları da insanlara yardımcı olmak anlamında yazıyorum.Edebiyat Dünyasından haberleri de bloğumda yayınlamaktayım.Bloğumu yeni açtığım zamanlarda kitap blogları çok fazla yoktu ancak şu an yüzlercce kitap bloğu var.Güzel bir durum açıkcası.Kitap okuyanları görmek beni çok sevindiriyor.Blog sayesinde çok fazla kişi tanıdım zamanla.Yeni dostluklar edindik.Halen de edinmeye devam ediyorum.Bu da blog yazmanın olumlu yanlarından birisi.

Bu güzel mimi yazmama vesile olan Gökhan Tekin'e teşekkürler..

Yorum Gönder

17 Yorumlar

  1. Bu postu okuduktan sonra her kitap blogu açan kişilerin amacının aynı olduğu düşüncesi yerleşti beynime. Zaten başka bir amaçta olamazdı. Görüryorum ki sen kendini bayağı blog yazma işinde geliştirmişsin. İnşallah bu başarın aynen sürüp devam eder. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında her kitap bloğu açanın kişilerin düşüncesi bu değildir ancak büyük bir çoğunluğunun bu olduğunu düşünüyorum.Güzel dilekleriniz için sağolun;)

      Sil
  2. Ben de dönem başında blog açtım. Benim de amacım aynen sizin anlattığınız gibi :)
    Üstelik kitapları yorumladıkça o kitabın ana fikrini daha iyi anlıyorum ve kalıcı oluyor, ayrıca yorum yapma yeteneğini geliştiriyor. Hala ben de bloggera alışamadım yani o kodları falan daha tamamıyla çözemedim. Her ne kadar zorolsa da devam edeceğim. Çok fazla giren yok yorumlar da idare eder. Ama zaten ben kendi çapımda yaptığım için sorun yok :)
    Bu yazınızda çok güzel, gerçekten kısa ve öz anlatıyorsunuz bu çok hoşuma gidiyor. Ben bazen çok uzattığımı düşünüyorum yorumlarımda. Ama siz bu anlatma işini çözmüşsünüz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence siz de gayet güzel yazıyorsunuz;) Güzel yorumunuz için teşekkürler..

      Sil
    2. Teşekkür ederim beğenmenize sevindim :)

      Sil
  3. Hemen hemen aynı sebeplerle açmışız blogları benim kitap blogum da böyle oluşmuştu tabi benim ödevimdi bir de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel 1 taşla iki kuş vurmuşsunuz:) Ödev olması da güzel:)

      Sil
  4. Öncelikle mime cevap verdiğin için çok teşekkür ederim abi , iyi ki böyle bir blog açmışsın senin gibi iyi insanla tanışmak kısmet olmazdı yoksa blog sayesinde senin gibi kaliteli bir insan tanıdım bunun için çok mutluyum. Blog yazma konusuna gelince blog yazmak gerçekten çok güzel sende ilk başlarda benim gibi zorlanmışsın ama şimdi çok güzel bir şekilde yapıyorsun bu işi blog hayatının devamını diliyorum saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvallah kardeşim.Aynı şeyleri ben de senin için düşünüyorum.Çok kaliteli ve yardım sever bir insansın.İyi ki yollarımız bir şekilde kesişmiş.Kişisel blog kavramının hakkını en iyi verenlerdensin;)

      Sil
  5. arşiv olma bakımından blog süper bir günlük bence de. unuttuklarım olunca kitaba değil, bloga bakıyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de öyle yapıyorum.Çok güzel bir nostalji oluyor:)

      Sil
  6. iyi ki blog açmışız ama değil mi :) ben de vakti zamanında deftere yazmayı tercih ediyordum ama çok kullanışlı olmuyordu açıkçası :) bu hem ulaşılabilirlik hem de kalıcılık açısından güzel bir uygulama , daim olsun inş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Eylem hanım.Evet iyi ki açmışız kitaplar olmasa ne yapardık ama değil mi:)

      Sil
  7. ÖZELLIKLE DE RESME BAYILDIM... Blog acmak sanirim en zoruydu benim icin. Actiktan sonrasi daha kolay sanki... Yorum almak, okundugunun bir göstergesi olarak blog arkadasliginda cok önemli... Kendime kitap dostlari edinmek istiyorum... Bloguma bir göz atip hosuna giderse takip eder misin?

    YanıtlaSil
  8. Merhaba bende blog açtım ancak tasarım yapamıyorum acaba müsait olduğunuzda bana anlatırmısınız ? Şu an ki tasarımı nasıl yaptınız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz.Bloğumda bulunan iletişim kısmından bana ulaşırsanız yardımcı olurum size

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..