Emma Donoghue-Oda (Duygusal)


Ne güzel bir romandı bu öyle.Yazar o kadar etkileyici ve gerçekçi yazmış ki adeta yaşadım romanı.Betimlemeler çok başarılıydı.Ben beğendim bu romanı.İsmi gibi romanda bir o kadar ilginç.Romanın büyük bir kısmı odada geçiyor.Diyeceksiniz sadece küçücük bir odada roman mı geçer diye.Evet geçer arkadaşım.Hatta öyle bir geçer ki girdiğin odadan ayrılman ancak romanın bitişi ile mümkün olacaktır.Biraz abarttığımı düşünebilirsiniz ama ben bu anları yaşadım işte.


Yazar bir çocuğun gözüyle odayı anlatıyor.Ancak o kadar başarılı anlatıyor ki sanki karşınızda bir çocuk var ve tüm sevimliliğle karşınıza dikiliyor.Dilindeki samimiyet ve sıcaklık insanı romana bağlıyor.Oda Jack için bütün Dünyaydı.Herşeyi odadan ibaret sanıyordu.5 senedir odada kapalı bir çocuk ve dış dünyayı bilmiyor.O yüzden hayatı bu odadan ibaret.Annesi için ise oda 7 senedir bir zindandır.Bu odada her türlü duygusal darbe var.Jack karakteri çok tatlı ve sevimliydi.O kadar inandım ki bu karaktere yeğenim aklıma geldi.Her an soru soran,muzip tavırları olan bir çocuk.Ve onu ölümüne seven bir anne.Anne ile çocuğun arasındaki sıkı bağ...Biraz daha açıklamak isterdim ama okumayanlara ayıp olmaması için başka açıklama yapmak istemiyorum.Tavsiye ederim.İlginç bir roman...

KİTABIN TANITIMINDAN:

"Oda'da her türlü duygusal darbe var. Ama duyguyu mümkün kılan şey, kitabın kusursuzca kurgulanmış olması. Oda öylesine güzel düşünülmüş ki, hiçbir şekilde yapmacık gelmiyor. Ama uyarmış olayım, bir içeri girdiniz mi, son sayfaya kadar Donoghue'nun gönüllü tutsağı olacaksınız."
Newsweek

"Oda anne sevgisinin şimdiye kadar okuduğum en hayat dolu, en ışıltılı, en güzel ifadesi. "
Irish Times 

Beş yaşındaki Jack'e göre, Oda bütün dünyadır: Doğduğu, Anne'siyle birlikte yemek yediği, oyun oynadığı, Televizyon seyrettiği ve Dışarısı hakkında bütün bildiklerini öğrendiği yer. Yaşlı Nick'in geleceği akşamlar, Anne onu güvenle uyuması için Gardırop'a kapatır.

Oda Jack'in yuvasıdır, oysa Anne için burası yedi yıldır kapatıldığı zindandan başka bir şey değildir. Anne, azim ve beceri ve ana sevgisiyle, oğluna özel bir hayat yaratmıştır ama, Jack'in soruları çoğaldıkça, onun çaresizliği de artmaktadır. Yine de, asıl sorunlar Büyük Firar'dan sonra Dışarısı'nda beklemektedir onları… Jack'in yaratıcı, komik ve iç yakıcı sesiyle anlatılan Oda, sevgileri imkânsızdan sağ çıkmalarını sağlayan bir ana-oğulun güçlü hikâyesi.

Yorum Gönder

26 Yorumlar

  1. alınacaklar listemde bir süredir :)
    yorum için teşekkürler

    http://www.kontesce.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. İlginç bir kitap muhakak okumalıyım :) önerin için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Yorumu okuyunca okumalıyım dedim,ama nezaman kimbilir:)

    YanıtlaSil
  4. alıyorum , alıyorum , hadi tüyapı bekliyorum ben yaaa:)

    YanıtlaSil
  5. Bu kitap acaba gerilim içeriyor mu? beni tereddütte bırakmıştı:)

    YanıtlaSil
  6. Kurgu ve anlatım güçlüyse romanda anlatılanlar neden bir oda içinde geçmesin ki. Yıllar önce okuduğum rahmetli Sevgi Soysal'ın "Yenişehirde bir öğle vakti" isimli romanı da Ankara Yenişehir!de bir öğle vaktinde geçiyor. Tanıtım için teşekkürler. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. bu kitabı merak ediyordum zaten bu yorumları okuyunca iyice meraklandım..haftaya almalıyım :)
    teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok merak ediyordum,okudum ve rahatladım:)

      Sil
  8. Oda, yüzüme tokat gibi çarpan kitaplardan.Çok etkilendiğimi hatırlıyorum.Sarsıcı..güçlü bir hikaye.
    kendi tanıtımımda aynen bu cümleleri kurmuştum.
    hoşgeldiniz bu arada , selamlar..

    YanıtlaSil
  9. Çok okumak istediğim bir kitap, fuardan alacağım inşallah.

    YanıtlaSil
  10. Hoş geldiniz.
    Dinlenmenin ardından güzel seçim.
    Anne ve çocuğun hikayesini merak ettim.
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Benim için fazlaca sarsıcı bir kitaptı. Sanırım işin içine "annelik" girdiğinden..Ve tavsiye ettiğim kitaplardan...

    YanıtlaSil
  12. konu çok iyiymiş.
    okurum.
    ama odadan neden çıkmıyor.
    nedeni ne sölesene.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bu kısmı çok mühim.Okumayanlar için çok kötü olur.Açıklasam mı acep:)

      Sil
    2. tamam tamam biraz aman geçsin sona açıklarsın.
      :)

      Sil
    3. Sen en iyisi kitabı oku,çok güzel:)

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..