Blogda Ani İzleyici (Takipçi) Kaybı??



Dün bloğuma girdiğimde izleyicilerimin hızlı bir şekilde azaldığını gördüm.Yaptığım  araştırmada sadece benim değil 3-4 yıllık blogger arkadaşlarımında izleyicilerinin azaldığını gördüm.Zannedersem google yıllarca güncellenmeyen blogları siliyor.

Ya da ikinci bir seçenek olarak google blog takip sistemini mi değiştirdi acaba? Örneğin open url ile takip edilebiliyordu bloglar.Açılıp yıllarca güncellenmeyen bloglar silindi ve onlar içerisinden bizi open url ile takip edenler mi silindi acaba? Aklıma en yatkın fikir bu geldi.Bu sayede çöp bloglardan kurtulmuş oluyoruz aslında.

Çoğu kişi büyük hayallerle blog açar ancak bir süre sonra hayal kırıklığına uğrayarak bloglarını kaderine terk ederler.Yıllarca bir kenara atılan bloglar çöp blog olarak karşımıza çıkmaktadır.

Aslında izleyici sayısına takılan bir blogger değilim.Düzenli okurlarımın ve ziyaretçilerim olması bana yetiyor.Ancak insan düşünmeden de edemiyor neden böyle oldu diye.

Nitekim o kadar kişinin bir anda bloğu izlemekten çıkması normal bir durum değil.Diğer arkadaşlarımda da aynı şey oldu.Sizin bloğunuzda da bu anlamda bir izleyici kaybolması oldu mu acaba? Yazarsanız sevineceğim;)Uzun bloglamar dileğiyle,sevgiler:)

Yorum Gönder

40 Yorumlar

  1. Demek nedeni buymuş. Ne oluyor ya artık beni sevmiyorlar mı demiştim. :) Şaka bir yana böyle teknik bir şey olacağını düşündüm. İyi olmuş güncellenmeyen blogların silinmesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üyeler bir bir azalınca insanın aklına başka şeyler geliyor tabi:)

      Sil
  2. Herkes aynı dertten muzdarip , ister istemez üzüldük. Sanırım bütün bloglar aynı durumu yaşadı

    YanıtlaSil
  3. Bende de oldu. Yeni üye geldiği halde sayı değişmeyince birilerinin gittiğini düşündüm. Ama izleyici butonunda düzelme olmuş. İzleyici fotoğrafını tıklayınca açılmıyordu. Şimdi, eski haline gelmiş. İyi günler dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız google bu anlamda bir güncellemeye gitti sanırım;)

      Sil
  4. Dün geceden beri bu konu ile yazılar yazılıyordu. Ama benim izleyici sayım hiç düşmedi. Galiba, pasif olan hesaplar kapatıldı. Twitterdaki bot takipciler gibi yani.

    YanıtlaSil
  5. Evet bende de oldu. 7 kişi yok olmuş. Ama kontrolü zor olduğu için kimler gitmiş bilemiyorum. Belki dediğiniz gibi yıllarca güncellenmeyen blogları silmişlerdir. Aynı şeyi ben de bizzat yapıyorum yani 2 yıl 3 yıl bloğuna uğramayanları siliyorum. Silmek değil takibi bırakıyorum diyeyim. Bir arkadaşım ise böyle yapınca onu arkadaşlıktan sildiğimi sanmış üzülmüş tabii ben de üzüldüm. Tekrar ekledim. Yani bloğuna yazmasa bile beni takip ediyormuş...insan üzülüyor şimdi güncellenmeyen blogları sileyim mi silmeyeyim mi bana hiç yorum yazmayanları da takipten çıkartırdım ama sonra düşündüm bana yorum yazmasa da okuyor olabilir dedim...kimseyi kırmak, gücendirmek istemem de...böyle işte:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin ki üzücü bir durum olmuş gerçekten.O halde silmemekte fayda var:)

      Sil
  6. Bende de bir iki kişi gitmiş demek sebebi buymuş :)

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar.

    Blogger'in izleyiciler eklentisinde bundan yaklaşık 3-4 ay önce oluşan bir profil izleme hatası vardı. Biz bu hatayı bir arakadaşımın yardımıyla çözmüştük. Sizin de dediğiniz gibi iki gündür izleyici sayılarımızda bir değişikllik oldu. Ancak bu silinen profillerden kaynaklanmıyor. Çünkü, Blogger, izleyiciler eklentisindeki bu kod hatasını düzeltmiş. Bakın profile tıklayınca ayrı bir pencerede izleyici bilgilerine ulaşabiliyorsunuz artık. Blogger'in bu eklentiye yaptığı müdahale sonrası izleyici sayılarımızda bir değişiklik oldu. Ama asla gerçekte bir azalma ya da fazlalaşma değil bu. Çünkü, ben izleyici sayımı biliyorum, benim izleyici sayımda bir azalma ya da eksilme yok. Sadece eklentinin üzerindeki üye sayısı yanlış gösteriyor. Bunun yanlış olduğunu siz de kendi eklentinizden kontrol edebilirisiniz. Eklentinizin sağ üst köşeseindeki içiçe iki kare simgesine tıklayın ve üye listenizi sayfa sonuna kadar bir sonraki komutuyla ilerleyin, gerçek üye sayınız son sayfa penceresinde sol üst taraftaki rakamdır.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orda 824, ilk sayfada görünen 835 ama daha birkaç gün önce 900 dü ciddi moral bozucu bu :(

      Sil
    2. Bilgilendirme için teşekkürler Recep hocam ama bir tuhaflık var gibi geldi bana

      Sil
  8. Merhabalar.
    Sizin gerçek üye sayınız: 647'dir.
    Selamlarımla.

    YanıtlaSil
  9. Ben de şimdi bloğumdaki eksilmeyi gördüm ne oluyor derken yazınıza tesadüf ettim.Genel bir problem demek ki.

    YanıtlaSil
  10. Birden 25 - 30 kişinin eksilmesi hemen fark ediliyor:) ben de pasif bloglar silinmistir diye düşündüm ama bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam anlamıyla bir araştırma yapmadım benimki bir varsayım ama yakında bir açıklama gelir.

      Sil
  11. Blog açıp bırakanlar genelde çok para kazanırım amacı ile açıp bırakıyorlar. Kişisel bloglar ve yazmayı, okumayı kendisine amaç edinenler ise blogda yazmaya devam ediyorlar. Çöp bloglar silinmeli ki yerel alan adları açılsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kardeşim çok haklısın.Onların yüzünden alan adı kalmadı:)

      Sil
  12. Ben de büyük şokla karşılaştım dün akşam :-| bir değil iki değil 36 takipçim azalmış :) hayırlısı olsun ne diyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 34 kişi benden gittiğinde ben de aynı şeyi düşünmúştüm:)

      Sil
  13. Aynı sorun bendede var akşam bende bu konuyla ilgili yazı yazdım bir kaç arkadaş bilgiler vermiş onları deniyorum:)
    bende takılmam aslında böyle şeylere , benim kafama takılan benim baştan kaybım iki yüz dü sonra yüz elli oldu şu an 46:) bir ara yüz oldu :) borsaya endeksliyim bir düşüyor bir çıkıyor:) üşenmedim oturdum saydım üyeler duruyor eksilmemiş sadece ekrandaki sayı değişiyor:)
    devamlı okuyucularımız sağolsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninki çok değişmiş kuğu;)Devamlı okuyucularımıza sevgiler:)

      Sil
  14. Sanırım blogların anonim takipçileri silinmiş. Blog sahibi sizi ismiyle takip ediyorsa kalmış, anonim olarak takip ediyorsa silinmiş. Bir de bu durumdan eski blogcular daha çok etkilenmişler. Ben 1,5 yıldır blog yazıyorum. Sadece bir takipçim azalmıştı, bir hafta içinde iki takipçim daha oldu. Onlarca takipçisi silinenler var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de 34 tane silindi bir de kademeli bir şekilde olunca ne oluyor dedim:)

      Sil
  15. 3-5 sayı oynadı; ama Recep Bey'in belirttiği gibi zaten sayı, olduğundan 3-5 fazla görünüyordu hep. Blogger birtakım düzenlemelere gitmiş, umarım artık böyle problemler yaşamayız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süredir sıkıntılıydı widget şuan düzelmiş görünüyor.

      Sil
  16. Benimde birkaç izleyicim gitti, nedenini anlamadım tabi ki ama bazı arkadaşlar da yazmış sizin gibi.

    YanıtlaSil
  17. Bu konu hakkında Google'dan bilgilendirme maili aldım dilerseniz konumu ziyaret edebilirsiniz.

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..