Jules Verne-Denizler Altında 20.000 Fersah (BilimKurgu)


Son derece sürükleyici bir eserdi.Çok geç kalmakla beraber ben de artık okudum bu güzel kitabı:) Jules Verne'nin hayal gücüne hayranım zaten.Dünyanın Merkezine Yolculuk adlı kitabını da çok sevmiştim.Bu kitap da bir o kadar güzel.Ne zaman başladım be zaman bitti anlayamadım:)

Kitabın konusuna gelecek olursak;

Okyanusta son zamanlarda 100 metre büyüklüğünde canavara benzeyen bir şey görülmüştür.Akşam fosforlu ışıklarıyla görünen bu canavar herkesi hayretler içerisinde bırakmıştır.Bir kaç geminin batmasının ardından herkes bu olayları bu canavarın yaptığını sanır ve onu avlamaya karar verirler.Abraham Lincoln adı verilen bir gemiye işinde usta olan denizciler ve avcılar bu canavarı durdurmak üzere katılırlar.Bu gemi bir Amerikan gemisidir.Zaten bir kerede şu dünyayı Amerikalılar kurtarmasa şaşıracağım:)


Bu arada Fransız Hükümeti'ni temsil etmek üzere gemiye Aronnax adında bir doğa bilimcisini de almayı ihmal etmezler.Aronnax çok bilgili bir doğa bilimcisidir.Onun da yardımıyla bu canavarı durduracaklarını düşünürler.Aronnax yanına uşağı Conseil'i de alır ve gemiye katılır.Ayrıca bu gemiye daha önce avladığı balinalarla ünlenen avcı Ned Land da katılır.

İlk başlarda canavardan eser yoktur.Herkes tam ümidini kaybettiği anda Ned Land canavarı görür.Gemi canavara doğru yaklaşmaktadır.Bizim avcı elindeki zıpkını 100 metrelik canavara atar ama bu zıpkın hiçbir şekilde canavara zarar vermez.Büyük bir sarsıntının ardından Aronnax okyanusa düşer.Ardından uşağı Conseil de onu takip eder.Bu arada Ned Land da okyanusa düşmüştür.Abraham Lincoln gemisi ise tarumar olmuştur.Bu saatten sonra büyük bir hayatta kalma mücadelesi başlayacaktır.Bu bir canavar mıydı yoksa başka bir şey mi?(Bunu açıklamak istemiyorum,spoiler açısından:)

İlerleyen bölümlerde Kaptan Nemo ile de tanışacaksınız.Kendisi çok bilgili bir insandır ve müthiş bir denizaltı inşa etmiştir.Bizim elemanların başına gelen olayları da kitabı okuyarak öğrenebilirsiniz.Çok sürükleyici olan bu kitabı kesinlikle tavsiye ederim..

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Jules Verne kitaplarını okuduğumuz "Yazar Ayları" etkinliğimize katılmış gibi olmuşsunuz. Uygun görürseniz yorumunuzu http://pinucciasbooks.blogspot.com/2013/03/yazar-aylar-mart-jules-verne.html adresinde de paylaşmak isterim :)

    YanıtlaSil
  2. önemli olna okumak, geç erken ne farkeder ;)

    kitap çekilişime beklerim bu arada ilginizi cekeceğini düşünüyorum ;)

    YanıtlaSil
  3. Çocukken okumuştum ve değişik versiyon filmlerinide izlemiştim. Ama tekrar okumak istiyorum unutmuşum :)

    YanıtlaSil
  4. @Syhn
    Haklısınız nemli olan okumak,bloğunuza uğrayacağım;)

    YanıtlaSil
  5. nemo ve natulius heeeey. kaç defa okudum ki acaba.
    filmi de pek güzel.
    :)

    YanıtlaSil
  6. @deeptone
    Filmi olduğunu bilmiyordum.Çok merak ettim şimdi:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..