John Verdon-Aklından Bir Sayı Tut (Polisiye Gerilim)



Bildiğiniz üzere bu yapıt John Werdon'un ilk eseridir ama son olmayacağı kesin.Kurgu olarak müthiş bir eser.Polisiye romanlarını seviyorsanız;bunu mutlaka  okumalısınız.Kahramanımız Dave Gurney emekli bir cinayet dedektifidir.Birgün evde otururken çok eski bir arkadaşından bir mektup gelir.Mektupta acilen görüşmeleri gerektiğini söyler.Gurney merakla görüşmeye gider.Görüşme başlar ve Mellery Gurney'e kim olduğunu bilmediği bir şahıstan mektuplar geldiğini anlatır.İlk Mektubu Şu şekildedir:

Kadere inanır mısın?Ben inanıyorum,çünkü seni bir daha hiç göremeyecegimi düşünüyodum.Ama sonra bir gün sen oradaydın.Her şey geri dönmüştü.Konuşma biçimin hareket tarzın,hepsinden çok düşünme şeklin.Eger birisi aklından bir sayı tutmanı isteseydi,aklından gecen sayınının ne oldugunu biliyorum.Bana inanıyormusun?Bunu sana kanıtlayabilirim.Aklından herhangi bir sayı tut.-1 ila 1000 arasında herhangi bir sayı.Onu gözünün önüne getir.Şimdi sırlarını ne kadar iyi bildiğimi göreceksin.Küçük zarfı aç.Mellery bunun üzerine aklından 658 sayısını tutar.Daha sonra merakla zarfı açar.Zarfta aynen şu yazmaktadır:

658'i tuttuğumu bilmen seni şaşırttı mı?Seni bu kadar iyi tanıyan kim?Cevabı öğrenmek istiyorsan,bana öncelikle seni bulmak için harcadığım 289.87 doları ödemen gerekiyor..Bu miktarı eksiksiz olarak aşağıdaki adrese gönder:

Pk 49449,Wycherly, CT 61010.
Bana NAKİT ya da Kişisel çek gönder
Alıcı ismi X.Arybdis.

Burada herşey titizlikle seçilmektedir.Alıcı isminde bile müthiş ayrıntılar yatmaktadır.Kitabı okuduktan sonra acaba bu sayıyı nereden bildi diye düşünmeden kendimi alamıyordum.İşte bu merak kitabın sonuna kadar sizi kitaba bağlıyor.Mektubu gönderen son derece zeki ve bir o kadar da soğuk kanlı bir seri katildir(Umarım kitabı okumayanlar burayı esgeçer.Nitekim gönderen kişinin profili az da olsa aklımızda biçimleniyor) Öylesine zeki bir katildir ki dedektiflerle resmen dalga geçer,işlediği cinayetlerde tek bir açık bile vermez.Düşünsenize karlı bir günde cinayet işleniyor.Ayak izleri ise bir sandalyenin yanında bitiyor.Eeee diğer ayak izleri nerede?İnsan katilin uçtuğunu sanıyor.(Bu arada ölen şahıs Mellery yani mektubu alan kişidir.) Ama kim tahmin edebilirki katilin botun tabanını kesip ters yapıştırdığını.Yani sizin ileri diye takip ettiğiniz ayak izleri aslında geriye doğru gidiyordu:)İşte bı kadar zeki bir katil.658 sayısını nasıl bildiğini açıklamıyorum.Okuyun ve merak edin:) Polisiye romanlarında olayın sonunun iyi bağlanması çok önemlidir.John Werdon bunu büyük bir ustalıkla başarmıştır.Kitabın sonu inanılmaz bir sürprizle bitmektedir.Mutlaka okunması gereken bir polisiye.

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Sayfanı keşfettiğime sevindim canım..
    Takibindeyim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bende izleyicinim,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Çok önemliymiş gibi bahsedilmiş o sigaralar ve sandalyeden,havada kaldı gibi geldi bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında önemli gibi bahsedilmesinin sebebi kafa karıştırmak.Hani katil ayakkabısının tabanını değiştiriyor ya,sırf kafa karıştırmak için.Bu da o hesap.Dedektiflere ne kadar zeki olduğunu gösterip,onlarla dalga geçmek aslında amaç.

      Sil
    2. Orası öyle ama ben daha şaşırtıcı bişey çıkacak altından diye bekledim:)

      Sil
  4. Nasıl indiriyoruz kitabı ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap indiremezsin arkadaşım.Sadece kitap yorumu yapılan bir site burası.2 yıl geçmiş ama olsun:)

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..