Jean Christophe Grange-Taş Meclisi (Polisiye-Gerilim)

Siyah kan,leyleklerin uçuşu,kızıl nehirler,kurtlar imparatorluğundan sonra okuduğum bir Grange kitabıydı.Siyah kan romanından sonra sanırım büyük beklentiler içerisine girmiş olmalıyım ki bu romandan beklentim büyüktü.Ama olmadı be Grange abi.Süper bir başlangıç oldu aslında.Bir solukta okuyordum ama ikinci yarısına geldiğimde tempo düştü.Normalde tam tersi olması gerekirdi.Biz senden böyle gördük be Grange usta!!Okuduğum Grange kitapları arasında en karmaşık olanıydı.Telekinezi ve şamanizmden sıkca söz ediyor yazarımız.Ayrıca parapsikoloji yede sık sık yer vermiş.Şu nesneleri beyin gücüyle hareket ettiren insanlar vs....Sonunu ise herzamanki gibi büyük bir ustalıkla bağlamış yazar.Sonunda yine büyük sürprizlerle karşılaşacaksınız.Ne olursa olsun Polisiye-Gerilimin kralı Jean Christophe Grange'dir.
Konudan bahsedelim birazda:

Diana Thiberge çeşitli dövüş sanatlarını bilen oldukca çevik bir bayandır.Uzak doğu dövüş stillerinden bazılarını öğrenmiş ve bu stilleri ustalıkla kullanmaktadır.Yalnız küçükken yaşadığı bir olay sonucu çocuğu olmamaktadır.Küçükken uğradığı saldırıda rahmine zarar verilmiştir.Peki kim yapmıştır bunu(Büyük sürpriz)
Büyüyünce bir evlat edinir.İşte ne olduysa o olaydan sonra olur.Çocuğun kökeni çok karışık ve bir o kadarda tehlikeli olaylarla doludur.Birgün trafikte ilerlerken  trafik kazası geçirir.Önceden planlanmış bir şeydir bu kaza aslında.Bu kaza çocuk ile yakından ilgilidir.Çocuk acilen hastahaneye kaldırılır.Diana'nın durumu iyidir.Ancak çocuğun beyni ciddi hasarlar almıştır.Normal müdahele ile iyileşmesi çokzordur.Çeşitli beyin spazmı geçirmektedir çocuk.Bitkisel hayata girmiştir bir anlamda.Durumunun düzelmesi imkansız gibi görünmektedir.Derken kendini doktor olarak tanıtan bir adam gelir ve Diana'ya oğlunu iyileştirebileceğini söyler.Diana umutsuz olsada yapmasını söyler.Adam akapunktura benzer bir tedavi yöntemi uygular.Bir çeşit telekinezi de kullanır aslında.Ve o andan sonra çocuk iyileşmeye başlar.Diana buna inanamaz.Hemen doktorun yanına gider ve durumu anlatır.Ancak bir sorun vardır.Tedaviyi uygulayan doktor canice katledilmiştir.İşte olaylar zinciri bu cinayetten sonra ardarda gelmektedir.Diana'yı büyük tehlikeler beklemektedir.Fazla ayrıntıyada girmek istemiyorum.

Parapsikoloji,telekinezi ve şamanizm ile çok alakalı bir kitap olmuş.Türk Moğol karışımı olan Tseven halkı ve onların bilim adamlarına karşı vermiş olduğu savaşı anlatmaktadır kitabın bir kısmıda.Hernekadar okurken sıksada sonu ile beni sarsmayı başardı.

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. henüz okumak nasip olmadı, hala listede beklemede :)

    YanıtlaSil
  2. Hadi bakalım,okuyunca yorumunu alırız...

    YanıtlaSil
  3. bence kitap grange serisinin zayıf halkası.. kurtlar imparatorluğu, kızıl nehirler, leyleklerin uçuşu, şeytan yemini benim için özeldi.. bu kitap beni de hayal kırıklığına uğratmıştı.. roman beklediğim gibi sonlanmamıştı.. beklentilerimi karşılamakta zayıf kalmıştı.. paylaşımınıza teşekkürler.. grange özlemişim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana kesinlikle katılıyorum.Bu arada Siyah Kan'ı okumadıysan kesinlikle oku derim.Grange'in en iyi kitabı bence...

      Sil
  4. en kısa sürede okuyacağım siyah kanı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım,okuduktan sonra yorumlarını beklerim...

      Sil
  5. Grange in kızıl nehirlerini okumuştım bi kaç yıl önce çok beğenmiştim. şimdi elimde bi kaç grange kitabı var hangi sırayla okumamı tavsiye edersiniz. kitaplar şunlar
    Taş Meclisi
    Leyleklerin Uçuşu
    Ölü Ruhlar Ormanı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leyleklerin uçuşunu biran önce oku derim.Ölü ruhlar ormanını henüz okumadım...

      Sil
    2. teşekkür ederim ondan başlıcam

      Sil
  6. Selamlar, blogunuza bayıldım! Grange'nin son kitabı Sisten Gelen Adam'ı da yeni okuyup bitirmiş biri olarak tavsiye ederim.

    Müsait bir zamanda benim blogumada beklerim :) Sevgilerimle...
    http://dikkatspoilericerir.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. @ArcadiaMia
    Tamam tavsiyenizi dikkate alacağım.Ziyarete geliyorum hemen:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..