Murat Serdar Arslantürk-İkra (Duygusal-İlahi)



Son zamanlarda okuduğum en etkileyici kitaplardan birisiydi bu kitap.Kitabı ilk elime alıp incelerken şu yazı çok dikkatimi çekmişti:''Allah (c.c) sizinle konuşsaydı,inanamazdınız.Bu yüzden size harfler,ötreler ve alfabeler verdi.Böylece yazıldınız.Oku...''

Yazar kendi geliştirdiği bir yazım tekniği ile karşımıza çıkıyor.Yazar roman içerisinden seçtiği gizemli kelimelerle romanı bizim tamamlamamızı istiyor.Okur ile başlayıp okur ile tamamlanan ilk ve tek kitapmış.Bu haliyle de çok ilginçti.Nitekim yazarın bu gizlediği kelimelerin sıralı,anlamlı ve bir bütün şeklinde yer almasının olasılığı 1/117 imiş.Yazar kitabın son 3 sayfasını boş bırakmış.Yani kitabı bizim tamamlamamız isteniyor.Romanda yer alan bazı kelimeleri(Okurken bu kelimeleri fark edeceksiniz) not alıp daha sonra baktığımız zaman müthiş anlamlar çıkıyor ve ben buna gerçekten inanamadım.Yazar tek kelimeyle müthiş bir iş çıkarmış.Kitabı kalbinizle okursanız kelimelerin kendiliğinden çıkacağı yazıyordu.Ben bu romanı tamamlayabildim ve bunu yaparken çok keyif aldım.


Konusuna değinecek olursak:İkra doğuştan konuşamayan bir çocuktur.Disleksi hastasıdır.Annesi Zehra ise bir iş yerinde aşçı olarak çalışmaktadır.Hayatını bu şekilde devam ettirir ana oğul.İkra'nın babası daha Zehra hamileyken onları terk etmiştir.Evin bütün yükü Zehra'nın omuzlarına binmiştir.İkra küçüklüğünden beri defterlere bir şeyler karalayarak kendisine bir alfabe oluşturmuştur.Annesine bu alfabeyi öğretmiştir.Annesi ile iletişimi bu şekilde başlamıştır.İkra büyüdükçe yeni şekiller çizerek annesine bunları anlatır.Annesi bazılarını anlasa da bazılarını anlayamaz.

İkra'nın dilinin çözülmesi için bir hocaya giderler.Orada İkra'nın yaşlarında olan bir kız çocuğu ile karşılaşırlar.O da bu hastalıktan muzdarip sevimli bir kız çocuğudur.Ailesi ile tanışırlar.Daha sonra kızın ailesi Zehra'ya kızının gittiği okula İkra'nın da gitmesini teklif eder.Kıt kanaat geçinen Zehra ise ilk başlarda bu işe karşı çıkar ama maddi açıdan ona destek olurlar ve İkra okula başlar.İkra kendi kullandığı alfabeyi çocuklara öğretir.İkra gibi hasta olan çocuklarda hızlı bir şekilde bu alfabeyi öğrenirler.Okuldaki öğretmenler bu durum karşısında çok şaşırırlar ve bu alfabenin incelenmesi için Profesörlere başvururlar.İşte bu andan itibaren akıl almaz olaylar vuku bulur.Nitekim bu alfabe yüzyıllar öncesinde kullanılan Runik alfabesidir.Hatta Sümer alfabesinden de kesitler içermektedir.İyi ama küçük bir çocuğun geliştirdiği bir alfabe nasıl olurda bu alfabelere benzer.Bu işin sırrını çözmek için büyük çaba sarf ederler.

Romanın sonu ise beni gerçekten çok etkiledi.Büyüleyici bir finaldi.Çocukların saf temiz kalpleri onların olağanüstü işler yapabilmesini sağlıyor.Şiddetle tavsiye ederim.Harika bir roman...

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Hayırlı cumalar.
    çok farklıymış teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok ilginçmiş, okumalıyım :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de okumak isterim bu kitabı. Kahramanı çocuk olan romanları diğerlerine tercih ediyorum her zaman. Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. @RABİA SERTELİ
    Ben teşekkür ederim.Okumanız dileğiyle..

    YanıtlaSil
  5. Çok aydınlatıcı bir şekilde anlatmışsınız. Bu kitabı okumam gerektiğini anladım. Hemen sipariş verdim.
    Teşekkürler,
    Allah'a emanet.

    YanıtlaSil
  6. @Adsız
    Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim,iyi okumalar,siz de Allaha emanet olun.

    YanıtlaSil
  7. bunu da duymadım. okurum.
    :)

    YanıtlaSil
  8. @deeptone
    Ne güzel,sayemde duymuş oldun işte:)Hep ben senden mi birşey duyacağım az da sen duy:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..