Hüseyin Rahmi Gürpınar-Gulyabani (Türk Klasikleri)


Bu derece eğlenceli bir kitap okumayalı epey olmuş.Tam bir Türk Klasiği.Okurken gerçekten çok zevk aldım.Güldürürken düşündüren cinsten bir roman.Romanın sonu çok güzeldi.Açgözlülüğün ve para hırsının insanlara yaptırdıklarına bir kez daha şahit oluyoruz.Yazarın dilini ve uslubunu çok beğendim.Gayet yalın bir dil kullanılmış.Cinlerin,perilerin Ahubabaların,gamgamların,yamyamların havada uçuştuğu harika bir roman:).Bu cinlerin en kötüsü ve korkunç olanı ise Gulyabanidir.Kurallara uyulmadığı taktirde Gulyabani gelip kurallara uymayan kişiyi öldürecektir:)

Baş karakterimiz Muhsine hanım sevmediği biriyle evlenmiş ancak evinden kaçmış,güzel bir bayandır.Bir süre sonra aile dostu olan Ayşe Hanım ile karşılaşır.Ayşe hanım Muhsine'nin durumunu görünce ona bir teklifte bulunur.Teklife göre Muhsine büyük bir malikhanede çalışacaktır ancak çalıştığı yerde hiç bir soru sormayacak sadece kendine verilen görevi yapacaktır.Muhsine ilk başlarda bu tuhaf teklife karşı soğuk bakarken yapacak bir şeyi kalmayınca teklifi kabul eder.Ancak neden bir şey duymayacak ve görmeyecekti?Bu durumdan biraz işkillenir bizim hanım.Yolculuk hazırlıkları başlar.Yolculuk devam ederken şoför Muhsine'ye neden bu eve çalışmaya gitmek istediğini sorar.Daha sonra evin cinli perili olduğunu belirtir.Ayşe hanım bunu doğrulamaz ancak bir kurt düşmüştür artık Muhsine hanımın gönlüne..


Eve vardıklarında Ayşe hanım ortadan kaybolur hemen.Muhsine hanım odasına yerleşir.Gece olduğunda malik haneden tuhaf sesler gelmeye başlar.Muhsine çok korkar bu durumdan.Sabah evde görevli hanım olan Ruşen hanıma durumu anlatır.Ruşen hanım evde perilerin olduğunu ama insanlara zarar vermediğini söyler.Ancak bir takım kurallara uyulmadığı halde Ahu baba denen gulyabaninin gelip insanları öldürdüğünü belirtir.Bunun üzerine Muhsine hanım çok korkar ve konaktan kaçmaya çalışır.Ancak bunun bir yolu yoktur.Onu o eve alan Ayşe hanım çıkarabilir ancak oda ortalıklarda yoktur.Eli ayağı mahkum olan Muhsine hanım başına geleceklerini endişe ile bekler.

Bu arada uyulacak kurallar vardır.Her gün cinler için yerlere şerbet dökülecektir.Yatarken mavi don giyilmeyecektir.Uçkurumuzu kıbleye karşı bağlamayacağız,Yatarken saçımız örülü olmayacaktır.Aksi halde cinler gelip bizi korkutacaktır:)

Bir anlık dalgınlıkla bu kurallara riayet etmeyen Muhsine hanımın başına neler gelecek?Muhsine hanımda Gulyabaniye yem olacak mı? Soluksuz okuduğum bu romanı herkese tavsiye ederim..

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Yıllar önce radyo tiyatrosu olarak sanırım dinlemiş, ailece çok gülmüştük:) tabii ilkokuldaydım o yüzden konusunu unuttum sadece çok beğenip, çok güldüğümüzü hatırlayabiliyorum, bir de filmi yapılmıştı galiba ama kitabını okumamıştım şimdi kitabın tanıttığınız kadarıyla okuyunca almadığıma çok pişman oldum, ne kadar ilginçmiş ilk fırsatta alıp okuyacağım..çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Böyle eski eserleri okumak çok güzel, konusunu bilsem de kitabı merak etmedim değil.

    YanıtlaSil
  3. hep okumak istemişimdir gulyabani'yi ama bir türlü kısmet olmadı,belki de sıra gelmedi.yazdıklarından sonra yine heveslendim en kısa zamanda alıp okumalıyım :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de filmini izlemiş ancak kitabı okumamıştım. Kitabı bize tanıtıp ilgimizi çektiğiniz için çok teşekkürler...En kısa zamanda okumak isterim.
    Gönlünüzce mutlu huzurlu bir hafta sonu diliyorum.
    Sevgiyle, dostça kalın.

    YanıtlaSil
  5. @Ufuk Parlak
    Haklısın bu tarz klasikleri okumayı ben de çok seviyorum..

    YanıtlaSil
  6. Gürpınar'ın epey kitabını okudum, yaşadığı dönemi esprili bir dille anlatması, her karakteri çok iyi analiz etmesi çok hoşuma gider. Bu kitabınıda okumuştum :)

    YanıtlaSil
  7. duydum da okumadım.
    keyifliymiş.
    okurum.
    :)

    YanıtlaSil
  8. vakti zamanında okumuştum ama hatırlamam imkansız olacak kadar çok geçmiş aradan:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..