İskender Pala-Babil'de Ölüm İstanbul'da Aşk (Duygusal-Tarihi)



Çok merak ettiğim bir yazar olan İskender Pala'nın elimde olan bu romanını sonunda okuyabildim:)Acaba İskender Pala okumaya başka bir kitabından mı başlasaydım?Yani bu kitabın başları çok akıcıydı,hatta müthiş bir gizemle başlıyor.Dedim bu kitap tam benlik,sırlar,aşk,şifreler v.s.. Ancak kitap ilerledikçe bu akıcılık yerini sıradanlığa bırakmaya ve romanın temposu düşmeye başladı.Hal böyle olunca romana adapte olmakta gerçekten çok zorlandım.Bir de Divan Edebiyatı ile fazla bir ilgisi olmayan ben;karşımda zorlu cümleleri görünce ve onları anlamaya çalışınca yoruldum:) Yazarın dili kullanmadaki ustalığı ve anlatım şekline diyecek laf yok gerçekten.Usta bir yazar olduğunu anlarsınız romanı okuyunca.Ancak ben sıkıldım açıkcası romanı okurken.

Leyla ile Mecnun hikayesine biraz fantastik öğeler katmış yazar.Aşkı çok farklı bir yönden ele almış.Cansız bir nesnenin gözünden aşkı okumak gerçekten çok ilginçti.Kays'ın Leyla'ya  olan ölümsüz aşkını okurlara çok iyi aktarmış yazar.Bir de işin içine tarih girince daha güzel olmuş.Ben aşk ile tarihin harmanlandığı kitapları daha çok seviyorum.Hem duyguya hem tarihe hitap ettiği için benim açımdan bana daha çok şey katıyor.Tarihi bilgilerimizi tazeliyoruz.Ancak bu romandaki tarih çok geniş bir yelpazeye ayrılmış.Yaklaşık 500 yılı kapsıyor.Bizi yazar yazar,şair şair,ülke ülke,kıta kıta gezdiriyor.


Hilleli Mehmet Efendi(Fuzuli) kütüphane iken kendisine Keldani ve Asur tarihi uzmanı Süryanili yaşlı bir adam tarafından bir hançer verilir.Ancak bu sıradan bir hançer değildir.Hatta öylesine gizemli bir hançerdir ki üzerindeki şifreler anlaşılırsa ve çözülürse müthiş sırlara erişilecektir.Fuzuli çok zeki bir adamdır ve hançerde bir sır olduğunu düşünmektedir.Araştırmalarından sonra sırrı çözer.Ancak tehlikede olduğunu düşünür.Çünkü kötü emelli insanların eline geçerse bu hançer çok tehlikeli olabilir.Babiller zamanında yapılan bilimsel çalışmalar bir yere gizlenmiştir.İşte o yerin anahtarı bu gizemli hançerde olan şifrelerde gizlidir.Fuzuli bunu çözer ancak korktuğu için hançeri gömer.Hançerin yerini unutmamak için Leyla İle Mecnunun hikayesini anlatan bir kitap yazar ve içerisine bu şifreleri usta bir şekilde beyitlerin arasına yerleştirir.Bc üyleri bu hançere ulaşmak için her yolu deneyeceklerdir.BC üyesi dediklerimiz de Babil Cemiyeti üyeleridir.Çok geniş bir üye kitlesi vardır.Amaçları da hançeri ele geçirdikten sonra buldukları şifre ile gizli yeri bulup bilimsel çalışmaları ele geçirmektir.Ancak işin içine hazineler de girince iş değişir.Yüklü miktar hazinede saklanmıştır çünkü bu gizli yere.Babilliler zamanında uzay ile ilgili ciddi anlamda çalışmalar yapılmıştır.BUAM adı verilen uzay araştırma merkezleri bile kurulmuştur.

Bizim tarihimizden de sık sık bahsetmiş yazar.Mahpeyker'den Hürrem Sultan'a,Osmanlı'dan Rusya,Fransa,İtalya'ya kadar uzanan geniş bir roman.Napolyo'nu bile görmek beni sevindirdi.Çok saygı duyuyorum Napolyon'a:)

Ancak başta da belirtmiş olduğum gibi kitabı okumak beni yordu:)Biraz Divan Edebiyatı merakım olsa daha iştahla okuyabilirdim sanırım:) Ancak verdiği tarihi bilgiler ve aşkı ustaca anlatması kitabı okunmaya değer kılıyor..

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Oh be benim gibi düşünen biri daha.
    Ben de İskender PALA'yı sıkıcı bulanlardanım. Ha tamam yalnızca iki kitabını okudum ama sıkılmam için yetti.
    Üslubu farklı geldi. E adam edebiyat profesörü falan tamam ama ı ıh. Pek benlik değil. Divan sevdalıları için daha çok.

    YanıtlaSil
  2. Yazarın birkaç kitabını okudum. Aynı zamanda yazarın öğretmenlik yaptığı üniversitede kitapları zorunlu tutulan arkadaşlarım var. Bu durağanlığın tüm eserlerinde olduğunu söyleyebilirim. Ama bu da onun tarzı tabii... Bana gitmeyen bir yazardı.

    Bloguma beklerim bu arada http://kanvekuller.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Başlangıç kitabı olarak ağır olan kitabından başlamışsınız bence. Ki bu kitabın konusu enfesti ( tabi bana göre, yanlış anlamayın) bende Katre-i Matem kitabı ile tanımıştım yazarı ve dili ağır gelmişti. Od kitabıyla başlamak en güzeli bence.
    iyi akşamlar. :)

    YanıtlaSil
  4. @mavi61
    Benim için ilk kıtabı ve izlenimim bu yönde oldu.Diğer kitapları da elimde mevcut.Onları da okuduktan sonra daha sağlıklı bir yorum yapabileceğim inşallah.Bu arada değerli yorumunuz için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. @Lord
    Doğrudur,görüşünüze saygı duyuyorum ve hemen geldim bloğunuza:)

    YanıtlaSil
  6. @Gülşah Şahin
    Estağfurullah size enfes gelebilir ki ilk başlarda konu itibari ile bana da enfes geldi:.Önerinize uyacağım ve Od kitabını okuyacağım ilk:)Çoğu kitabı elimde mevcut.Yorum için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. Ben çok sevmiştim , epeydir de diğer kitaplarında gözüm var.

    YanıtlaSil
  8. @MehtapveKitap (Asabi Bakire)
    Doğrudur:)Ben de okuyacağım diğer kitaplarını;)

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar Kitap Cumhuriyetim.

    Eleştirmenliğinize hayran kaldım. Okuyup da üzerinde tahliller yaptığınız kitabı okumadım ama, sizin yaptığınız tahlilleri okuduktan sonra ben de en az sizin kadar o kitabı okumuş oldum.

    Bu güzel paylaşımınızdan ötürü teşekkürlerimi sunarım.
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
  10. @Recep Altun;
    Teşekkürler Recep Bey,değer kattınız,hoş geldiniz..

    YanıtlaSil
  11. Uzun zaman önce okumuştum, bazı kısımları sevmiştim ama genel olarak İskender Pala'nın pek bana hitap etmediğine karar vermiştim. Arada geçen sürede de fikrim değişmedi, ikinci bir Pala kitabı okumadım...

    YanıtlaSil
  12. @flzpink
    Ben bir de Katre-i Matem kitabını deneyeceğim,belki önyargılarım kırılır:)Yorum için teşekkürkler:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..