Film İzlemek ve Kitap Okumak Üzerine Absürt Bir Diyalog




Geçenlerde öğretmen bir arkadaşla ilginç bir muhabbete girdik.Arkadaş kitap okuduğumu görünce bana baktı ve dedi ki"Sen hala kitap mı okuyorsun? kitap okuyacağına film izle daha iyi.Kitap okumak zaman kaybı"dedi.

Bunu duyunca şok oldum.Hatta bunu söyleyen arkadaş bir öğretmen olunca şaşkınlığım bir kaç kat daha arttı.Hocam dalga mı geçiyorsun dediğimde ise bana hayır çok ciddiyim dedi.Kitap işte bir süre sonra okuduklarını unutacaksın,en azından film izle ki zamanın boşa gitmesin dedi.Baktım ki laftan anlamayan bir tavrı var,tartışmayı orada kestim.Okumuş cahil ile tartışırsam o zaman; zaman kaybederim dedim ve kitap okumaya devam ettim.

Belki bana inanmayacaksınız.Yani böyle bir şey ile kendim karşılaşmış olmasam ben de inanmazdım.Yazdıklarım yanlış anlaşılmaz umarım.Burada öğretmenleri karalamak gibi bir tavrım söz konusu olamaz ki onlar bizim baş tacımız.Yarınlarımızın garantisi,kutsal bir meslek icra eden arkadaşlarımız.

Her tür insan var maalesef.Doğal olarak her tür düşünce ile karşılaşıyor insan.Sonuçta kitap okumak ile film izlemek arasında muazzam farklar var.Film izlemek de güzel bir eylem ancak kitap okumakla nasıl kıyaslanır anlamadım.

Kitap okurken insan kendi hayal dünyasını kurar.Bazen hayal gücümüz o kadar artar ki kitap filme uyarlandığında filmini beğenmeyiz.Ben daha farklı düşünmüştüm filmi deyip hayal kırıklığına uğrarız.Filmlerde başkalarının kurduğu ortamları ve kurguları izleriz.Kitaplarda da başkalarının kurgusunu okuruz ancak onu kendi hayal dünyamız ile genişletiriz.Aynı kitabı farklı kişilere okutsak ve film yaptırsak birçok  farklı film çıkar ortaya.

Sonuçta ikisi de bir sanat.Ben film izlemeyi de kitap okumayı da çok severim.Kitap okumak insana çok şey kazandırır.Burada saymaya kalksam faydalarını saatlerce yazmam gerekir:) Benim serzenişim o arkadaşa.Sonuçta bir eğitimcinin bu tarz bir diyaloğa girmesi bile korkunç.Bu öğretmen kardeşimiz insan yetiştirecek.Öğrencilere böyle örnek olursa vay halimize.Bu arkadaşın bir an önce fikrini değiştirmesini ummaktan başka elimizden bir şey gelmiyor maalesef.

Yorum Gönder

29 Yorumlar

  1. Merhaba. Yazdıklarını okurken aslında üzüldüm. Dediğiniz gibi kitap okumakla film izlemek nasıl kıyaslanabilir ki. Okumayı hayatının bir parçası yapmanın, en iyi okullardan mezun olmakla, en iyi şirketle çalışmakla, veya yaptığın meslekle alakalı bir şey olmadığını biliyorum ama. Konu öğretmenler olunca yakıştıramıyorsun. Okuma oranının her geçen gün yükselmesini istediğimiz bu dönemde çocuklara aşılanması gereken okuma sevgisinin destek olması beklenen en önemli kişilerdir öğretmenler. Böyle şeylerle karşılaşmak ne kötü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni de en çok bu düşündürdü zaten.Okuma ile ilgili paylaşımlarımda güzel uygulamalardan bahsederken böyle bir olayla karşılaşmak insanı üzüyor.

      Sil
  2. Aynı kafada olan bir coğrafya hocam vardı. Hiç sevmezdim zaten o hocayı. Kitabın ne kadar faydalı olduğunu görememek onların kaybı işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuma alışkanlığı edinememiş bir insanın hatta öğretmenin bu tarz bahanelwrin arkasına sığınması ve kitap okumaması anlaşılır gibi değil gerçekten

      Sil
  3. Toplum için en tehlikeli olanlar okumuş cahillerdir. Hiç bilmeyen birisine birşeyler öğretilebilir ancak bildiğini düşünen ve kendisini eğitimli görenlere hiçbir şey öğretmeyiz. Umarım bu arkadaş ve onun gibi düşünenler bakış açılarını genişletebilirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel özetlemişsiniz hocam okumuş cahile bir şey kabul ettirmek imkansızdır.Temenninize katılıyorum.

      Sil
  4. Ben Türkçe öğretmeniyim. Üniversitede okurken bir sınıf arkadaşım hayatında hiç kitap okumadığını söyleyip bununla övünürdü. Dersler için kitap okumamız gerektiğinde internetten kitabın özetini okurdu. İnsan bir öğretmende hele bir Türkçe öğretmeninde bu bakış açısını görünce şaşırıyor ama maalesef çevremizde bu tür insanlar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de övünmesi inanılır gibi değil.Haklısınız maalesef bu tür insanlarda var

      Sil
  5. Yazık... Artık söyleyecek söz bulamıyorum. Öğretmenler (ben hiç de azımsanamayacak sayıda öğretmenin böyle düşündüğünü ve hiç kitap okumadığını yakinen biliyorum) bu durumdayken çocuklardan ne bekliyoruz acaba...

    YanıtlaSil
  6. Ben de bir öğretmen olarak, bu meslekte olan birinin bu şekilde düşündüğünü okumak beni üzdü açıkçası. Kitap okumakla film izlemek arasındaki, beynin işleyişini siz de ben de çok iyi biliyoruz. Bunu birbirimize anlatmamıza gerek olduğunu bile düşünmüyorum. Umarım bilmeyenler de öğrenir!

    YanıtlaSil
  7. Öğretmenlik kelimesinin içini boşaltan o kadar çok insan var ki çevremde. Ben gördüğüm yerde bucak bucak kaçıyorum. Ama acı bir gerçek bu insanlar " öğretmenlik" sıfatında mesleklerini yapmaya devam ediyorlar.

    YanıtlaSil
  8. İnanamıyorum, çok şaşırdım ve de üzüldüm! dediğiniz gibi ikisi de ayrı sanatlar, biri birinin yerini tutmaz ki!
    ben kitabını okumadan filmini izlemiyorum bir eserin ve çoğu zamanda filmini eksik buluyorum....öğrencileri ve varsa evlatları umarım onu dinlemez...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni nesil bilinçli olacak inşallah.Aradaki farkı anlayamayacak kadar basit düşünen biri nasil öğretmen olmuş oda ayrı konu.

      Sil
  9. Korkunç! Eğitim sistemimmizin hali ortadayken şaşmamak gerek aslında. Ve bir sır; inanın ki ülkedeki öğretmenlerin çoğu bu şekilde. Yoksa bu berbat eğitim sistemine karşı çoktan isyan bayrağını açarlardı. Bir milleti geri bırakmak ve köle yapmak istiyorsanız eğitiminden, öğretmeninden başlarsınız. Olan biten budur bu ülkede.

    YanıtlaSil
  10. Böyle bir şey düşünmen ve yazman büyük incelik hocam.Elbette okuyup yorumlarım.Ataturkçü bir genç olarak zevk duyarım.

    YanıtlaSil
  11. "Asıl seninle tartışmak zaman kaybı" demen gerçekten çok güzel olmuş. Seni tebrik ediyorum. Benim sürekli yapmış olduğum şöyle bir hobim var; her hafta iki film, her ay ise iki kitap bitiriyorum. Tabii ki bunlar minimum sayılar. Zamanım yeter ise, vaktim olur ise bu sayıyı artırmaya da çalışıyorum. Ve farkındayım ki, bu iki şeyi birbiri ile kıyaslamak hiçte doğru değil. İkisininde yeri bambaşka.

    YanıtlaSil
  12. Hedef koyman çok güzel birşey kardeşim umarım hedefine ulaşırsın.Bu aralar ben de okuma konusunda sıkıntı çekiyorum.Oğlum pek fırsat vermiyor:)

    YanıtlaSil
  13. hah haaaa vay arkadaş öğretmene de gel :)

    YanıtlaSil
  14. Abi dediğin gibi kitap okumakla film izlemek kesinlikle aynı şey değildir, insan kitap okurken o duyguları yaşar , hayal eder, hayal gücü gelişir fakat film izlerken bunların olacağını sanmıyorum ''Okumuş cahil ile tartışırsam o zaman; zaman kaybederim dedim ve kitap okumaya devam ettim.'' güzel bir cevap vermişsin abi , Umarım çocuklara da böyle demiyordur o öğretmen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ondan çok korktum ya.Çocuklara o şekilde öğretiyorsa vay halimize:)

      Sil
  15. Çok güldüm kusura bakmayın. Teknoloji gibi degildir kitap, versiyonu değişmez. Filmin ve kitabın yeri ayrıdır dediginiz gibi fakat kitap onceliklidir. Nedenmi "İkra" dan dolayı.Emeğinize sağlık TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  16. şuna kitap okumak deyip durmayın. bildiğin roman okumak o. kitap deyince işin içinde bilgilendirici şeylerde giriyor. hoca sana roman okuma demek istemiş. yoksa git bilimdi felsefeydi onu oku ne diyecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar dar ve sığ bir düşünce.Siz hiç tarihi roman ya da sanatsal roman gibi türleri duymadınız sanırım.Tarihi romanlarda verilen bilgiler ne o halde?Diğer taraftan okuduğunuz romanlarda zaten çeşitli bilgiler ediniyoruz.Bunu da geçtim direk roman diyorsunuz ya onun bile inanın insana çok faydası var.Siz anlamasanızda ....

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..