Kitap Severlerin Başına Gelebilecek En Kötü 26 Şey!!


Geçenlerde internette güzel bir makale ile karşılaştım ve bu güzel makaleyi bütün kitap severler için paylaşmak istedim.Tahmin edeceğiniz üzere kitaplarla  ilgili bir makale:)

Bütün kitap kurtlarını sinir eden bazı zamanlar vardır. Hatta öyle olaylar gelir ki başımıza kafayı yememek veya çıldırmamak elde değildir.

İşte,BuzzFeed'in derlediği her kitapseverin muzdarip olduğu o dertlerden bazıları:

1) Ödünç verdiğiniz bir kitabın, size içler acısı bir halde dönmesi

2) Ödünç verdiğiniz bir kitabın, size hiç dönmemesi

3) Şehirler arası yolculuk yapmak üzere bindiğiniz otobüs hareket ettikten sonra, kitabınızı evde unuttuğunuzu fark etmeniz

4) Bitmesine birkaç sayfa kalmış bir kitabı kaybetmeniz

5) Kitap okuduğunuz açıkça görünmesine rağmen, sizinle konuşmayı sürdüren birinin yanında oturmak

6) En sevdiğiniz kitabın sinemaya uyarlandığını öğrenmeniz; berbat bir film olacak şüphesiz!

7) İyi giden ve bu yüzden sevmeye başladığınız bir kitabın, berbat bir sonla bitmesi

8) En sevdiğiniz karakterin ölmesi

9) Kitabınızla aynı çantaya koyduğunuz şişenin, su sızdırdığını fark etmeniz

10) Kitabınızı yanlışlıkla küvete, havuza ya da lavaboya düşürmeniz

11) Keyifle yatağa yerleşmiş kitabınızı okurken, başucu lambanızın arızalanması


12) Birilerini henüz başladığınız bir kitabın sonu hakkında konuşurken duymanız

13) Üçte ikisini bitirdiğiniz bir kitaptan nefret etmeye başlamanız ama onun kazanmasına izin vermek istemediğiniz için kendinizi okumayı sürdürmek zorunda hissetmeniz

14) En sevdiğiniz kitabın parçalarına ayrıldığını fark etmeniz; ne de olsa onu yaklaşık bin defa okudunuz!

15) Öğle tatilinizin bitmesine dakikalar kalmış ya da ineceğiniz durağa yaklaşmışken, okumakta olduğunuz bölümün sonuna ulaşmaya çabaladığınız o stresli anlar

16) Birilerinin size en sevdiğiniz kitabı sorması; sevdiğiniz onca kitap arasından birini tercih etmek kolay mı sanki!

17) Merkanıza yenik düşüp paragraf atlayarak okuma zevkinizi kendi ellerinizle kaçırmanız

18) Arkadaşınızın tavsiye ettiğiniz kitabı hâlâ okumadığını fark etmeniz

19) Arkadaşınızın tavsiye ettiğiniz kitabı beğenmemesi

20) Okumakta olduğunuz sayfanın üzerine yiyecek ya da içecek bir şeyler dökmeniz

21) Yıllar önce okuyup da çok beğendiğiniz bir kitabı tekrar okuyunca, pek de o kadar güzel olmadığını fark etmeniz

22) Sevgilinizden ayrıldıktan sonra birkaç kitabınızın onda kaldığını hatırlamanız

23) Âşık olduğunuz kişinin, örneğin "Ben sadece erkeklerin yazdığı kitapları okurum," gibi bir cümle kurması

24) Taşınmak

25) Çok ama çok beğendiğiniz bir kitabın bitmesi

26) İçinizden okumak gelirken başka bir şeyler yapmaya zorlandığınız tüm o anlar



Yorum Gönder

18 Yorumlar

  1. Hahaha. :) çok keyifli bir yazıydı :)

    YanıtlaSil
  2. Benim için oldukça traji-komik bir yazı oldu. :D Çünkü daha dün çantama bir şişe su boca oldu ve tabiki kitabım bundan nasibini aldı. :/

    YanıtlaSil
  3. 1 numaranın verdiği acıyı tek geçerim...

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar, Kitapcumhuriyetim.

    Kitapla ilgili sıraladığınız 26 maddenin her birinin gerçekten kendine göre bir değeri ve önemi var. Hiçbiri laf olsun diye söylenmemiş. Ben en çok bu maddelerin: 2-24 ve 26' ncı maddeleri ile karşılaştım. Pek diğer maddelerle ilgili bir sorun yaşamadım.

    Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Gerçekten kitap üzerine güzel bir paylaşım olmuş.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  5. En sevmediğim şey: Kitapların sararması ve zamanla üzerinde lekelerin oluşması... İstanbul'un nemli havasında bu çok büyük bir sorun... En sevdiğim ise: beğenmediğim bir kitabı okurken sıkıldığım bir kitabı yeter artık, deyip kitaplığa iade etmem ya da birine vermem olsa gerek... Bu arada kimseye kitap vermiyor ve gidin kendinize bir kitaplık oluşturun, diyorum :) Ayrıca kitaplarla ilgili yazdığım son yayını okumanı isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplarım tanınmaz halde geri gelince ben de kitap vermekten vazgeçtim:)

      Sil
  6. Güzel bir liste olmuş :-) Ben Turgut Özakman'ın imzalı Şu Çılgın Türkler kitabını kaybettim. Bu yüzden hala içim acıyor. Nerede olduğuna dair hiçbir fikrim yok.

    Bir de benden kitap tavsiyesi istediklerinde çok geriliyorum. Çok kitap okuyorum ve aralarında çok sevdiğim kitaplar da var ama biri kitap ismi sorunca aklıma birkaç kitaptan başka isim gelmiyor :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet insanın bir anda aklına gelmiyor:) Kötü bir durum:)

      Sil
  7. 2 hep içimı acıtır :(
    Ama otobüste ki o streste ayrı bir mutluluk veriyor :)

    YanıtlaSil
  8. Bir çoğunu yaşıyorum ben , örneğin ödünç verdiğim bir kitabın bana geri hiç gelmemesi beni sinir eder. Kitap okurken yanıma birinin gelip gereksiz şeylerden bahsetmesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kardeşim çok sinir bozucu bir durum kitap okurken rahatsız edilme k.

      Sil
  9. Merhaba
    Bende bugünlerde kitaplığın yanına ufak bir yangın söndürme tüpü alsam mı diye düşünüyorum. Yukarıdaki ödünç verme kapılarını, yanında kitabı getirmeme falan artık onlar kesin kurallara bağladım. Daha büyük sorunlar çıkarsa ne yaparım onlar için düşünüyorum. Bunlardan bir taneside bu yangın tüpü olayı. Birde geçen gün aklıma bir hikaye böcek olayını düşürdü.

    YanıtlaSil
  10. Bunların her birinin kendisine öz bir acısı var haklısınız. Çok keyifli bir yazı olmuş, teşekkürler :))

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..