Sabahattin Ali-Kürk Mantolu Madonna



Bu kadar kısa sayfalara bu denli duyguyu bir yazar nasıl olur da sığdırır? Sabahattin Ali bunu çok iyi başarmış.Bu zevki bir de Kafka'nın Dönüşüm adlı romanında almıştım her ne kadar konuları farklı olsada sayfaları kısa kitaplara bu yazarlar dünyaları sığdırmış adeta.O kadar beğendim ki bu eseri nasıl anlatacağım bilemedim:) Boşuna Dünya Klasiği olmadı bu roman.Klasiklerin insan üzerinde bıraktığı lezzeti fazlasıyla bu kitapda bulabilirsiniz.

Herkesin kendinden birşeyler bulabileceği bu roman insanda acı bir tat bırakıyor sonuç itibariyle.Sayfalar hızlıca tükeniveriyor.Maria Puder karakteri öylesine oturmuş ki etkisinden bir süre kurtulamadık be:)

Bu roman insanın hayatı sorgulamasına neden oluyor.Sıradan bir insanın başından geçenleri okurken aslında o insanın  hiçte sıradan olmadığını anlıyoruz.Raif Bey gibi insanlar niçin yaşar diye düşünürken aslında onun derinlerde neler beslediğini duyunca şok oluyoruz ve ön yargılarımızdan sıyrılıveriyoruz.

Bu kitabın sonu böyle olmamalıydı be üstad demekten kendimi alıkoyamıyorum.Aslında sonu da çok etkileyici ama ben mutlu son arayanlardanım:) Herşeyiyle muhteşem bir şaheser.Kalemine, yüreğine sağlık Sabahattin Ali.

Şöyle bir eserden bahsedelim o halde:Boşta gezerken Hamdi adlı arkadaşı ile karşılaşan bir şahsın bu  arkadaşı vasıtasıyla işe girmesini ve işyerinde Raif efendi ile tanışmasıyla ve onun hayatını sorgulamasıyla başlıyor roman.Raif efendi içine kapanık, herşeye evet diyen, sabır dolu ve çalışkan bir tercümandır.Almanya'da bir süre kaldığından dolayı bu dili öğrenir ve ülkesine dönünce tercüman olur.Bir gün çok hastalanır ve ölüm döşeğinde iken arkadaşından birşey ister.İşyeri çekmecesinde sakladığı Kara kaplı bir not defterini yakmasını ister.İşte o defter herşeyin şahitidir.Yaşanan anıların,aşkların, acıların, yoksulluğun kısaca hayatın ta kendisi o defterde saklıdır.

En sevdiğim kitaplar arasına balıklama daldı adeta bu roman.Kitap hayli popüler olduğundan elim bir türlü gitmemişti.Ne kadar yanlış düşündüğümü kitap bitince daha iyi anladım.Okunacaklar listenizde varsa biraz üst sıralara taşıyın derim bu güzel eseri.

Yorum Gönder

16 Yorumlar

  1. Muhteşem bir eserdir defalarca okunabilir...

    YanıtlaSil
  2. En sevdiğim romanlara biri. İnsan her okuduğunda farklı bir şeyler buluyor. Raif efendiye çok uzulmustum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Raif efendinin yarım kalan bir hikayesi var malesef,insanı üzüyor bahsettiğiniz gibi

      Sil
  3. Okumayan kalmasın dediklerimden.

    YanıtlaSil
  4. Kürk Mantolu Madonna Sabahattin Ali'den okuduğum ilk kitaptı. Ve bende çok beğenmiştim bu kitabı. Bende bu kitap hakkında #şurada birşeyler yazmıştım.

    YanıtlaSil
  5. Sabahattin Ali gerçekten çok iyi bir yazar. İnsan genç yaşta ölmesine üzülmeden edemiyor. Daha uzun yaşasaydı kim bilir bize ne güzel eserler bırakırdı.

    Yazarın İçimizdeki Şeytan romanı da çok başarılıdır, tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O romanı da not ettim teşekkürler Şule Hanım.

      Sil
  6. benim de çok sevdiğim bir kitaptır, sizin de beğenmeniz ne güzel, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  7. Klasikleri pek okumam, hatta bu kitaba kadar okuduğumu hatırlamıyorum. Kısa diye alıyım dedim, bir beklentim yoktu açıkçası. Sonrasında bu kitap bana klasikleri sevdirdi.

    YanıtlaSil
  8. defalarca okuduğum, okumaya doyamadığım kitaplardan... :)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..