Gürgen Öz-Karanlık Köy(Korku-Gerilim)



Korku- Gerilim türünde kitap okumayalı uzun zaman olmuştu.Bu kitapla buna da bir son vermiş olduk.Günlük hayatın karmaşası içerisinde okuduğum kitapları eklemeye bile zamanım pek olmuyor son zamanlarda.İnşallah daha çok kitap ekleyeceğiz.Bu kitaba gelecek olursak:

Gürgen Öz'ün ilk defa bir romanını okudum.Beğendim mi? Evet beğendim.Biraz ön yargılıydım kitap hakkında ama yazar kitabın hakkını vermiş.Bir kitaptan tırsmayalı uzun süre olmuş:) Kitap konu itibari ile beni tırsıtmaya yetti:) Gece ilerleyen zamanlarda okumayı sevenlerdenseniz ve biraz tırsmak istiyorsanız tam size göre bir kitap.Kitap insanı geriyor resmen.Ben kitabın kurgusunu ve yazarın bunu anlatış şeklini beğendim.

Konu itibari ile biraz Amerikan Vari filmlere benzemiş.Çok eski korku filmlerinden olan Evil Dead filmini andırdı kitap bana.Kitabı okurken korku filmi izliyor hissine kapılıyorsunuz bir anda:)Hani karanlıkta yürürken birinin sizi izlediği hissine kapılırsınız ya ,böyle bir gerilirsiniz bu kitapta bolca var bu gerilimden:)

 Romanın konusunun üzerinden şöyle bir geçelim o zaman;Murat ana karakterimizdir.Çok sıkı çalışan bir gazetecidir.Bu kulvarda tutunmak için aşk ilişkisini bile bitirecek hırslı bir karakterdir.Mesleğine aşık biri diyebiliriz.Arkadaşı Kerem ile bir belgesel çekmek için Karadeniz tarafına gelir.Burada onlara Serhat adında bir genç kılavuzluk edecektir.Trabzonda bir otele yerleşir Murat ve arkadaşı Kerem.Ertesi gün  Karadeniz'in enfes doğasını çekmek için Serhat'ıda yanına alır ekip. Her şey çok iyi giderken Serhat bir köy görünce duraklar.Bu köyde gençken çok kötü şeyler yaşamıştır ve oraya girmek istemez.Köye Karanlık Köy adını vermişlerdir.Köyde korkunç olaylar meydana geldiği için köye Karanlık Köy adını vermişlerdir.Söylentiye göre köy halkı bir gecede büyük bir cinnet geçirir ve köy tam anlamıyla bir kan gölüne döner.O olaydan sonra köyde kimse kalmaz.Köy terk edilmiş,tabiri caizse hayalet bir köy haline gelmiştir.

Tekrar otele dönen Murat ve Kerem bu konuyu araştırır.Karakancoloslar,hayaletler ve çeşitli hikayeler bulurlar bu köy hakkında,Bu merak köye olan ilgilerini daha çok artırır.Bu konu hakkında bir belgesel çekme kararı alırlar.Köye gitmeden önce Murat eski bir arkadaşı ile bir kafede buluşur. Üniveristeden olan bu arkadaşına konuyu anlatır.Arkadaşı yapacakları işi onaylamasa da Murat kararından vazgeçmeycektir. Arkadaşı ona sıkı giyinmelerini bu mevsimde Karadeniz'in üst kesimlerinin çok soğuk olacağını söyler.Bu uyarıyı ciddiye alır Murat ve arkadaşı.Üzerlerine üşümeyecek şekilde elbise ve içlik alırlar.Köye gidip çekim yapmak için her şeyi ayarlamışlardır.

Köyde geçen olayları elbette anlatmayacağım:):)Spoiler vermeyelim.Yukarda az da olsa Spoiler verdik malesef:( ama önemli olan zaten kitabın ikinci kısmı yani köyde geçen kısım:)Çok manyak şeyler olacaktır köyde.Gerilimi hissetmek için okuyun derim.Tırsmak için hazırsanız buyurun kitaba:) Bol Bol Para normal olaylar zinciri de var kitapta.Dyatlov Geçidi Olayına da yer verilmiş romanda.Romanda  bilgi amaçlı böyle şeylere yer verilmesini de sevdim.

Kitabın devamı olmasını isterdim.Serhat'ın köyde neler yaşadığını çok merak ettim.Yazar keşke o konuya da değinseydi.Kim bilir belki devam niteliğinde ikinci bir kitap çıkar. 


Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. ben de birkaç ay önce okumuştum kitabı, aynen dediğiniz gibi çok uzun zamandır kitap okurken bu kadar gerilmemiştim, özellikle akşam yatmadan önce okumaktan kaçındım:)) evet SErhat'ın köyde ne yaşadığını da anlatsaymış yazar dedim:) keyifli okumalar dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler ben gece müsait oldugum için gece okumak zorunda kaldım:)

      Sil
  2. heeey ablası yaprak öz ün romanları da pek güzeeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heeeey deep seni gormek ne güzel.Yaprak Öz'ü çok duydum onu da deneyelim bakalım:)

      Sil
  3. zeynep çolakoğlu var bak o da iyi korku yazıyor :)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..