Ferit Edgü-Yaralı Zaman:Bir Doğu Yolculuğundan Notlar

 



Dün gece yatmadan önce kitabı bir inceleyim dedim, birkaç sayfa okudum ve çok hoşuma gitti.Birkaç sayfa daha derken bir baktım kitap bitivermiş:)

Yazarın anlatım dilindeki sadeliği çok hoşuma gitti, şu gibi aktı gitti öyküler adeta.Yazar bu öykülerinde Vahap adlı rehberi ile Hakkari'ye yaptığı yolculuğu konu ediniyor.2007 yılında Hakkari Yüksekova ve Hakkari'de işim gereği bulunduğum için bu öykünün bende yeri çok ayrı oldu.

Zap suyunun o korkunç kara görüntüsü ve sınırsız gibi uzanan dağlarını tekrar benliğimde hissettim adeta. YazAR Halepçe katliamından sonra doğuda yaşananları kendi kaleminden aktarıyor.

Neden hep gençler ölüyor da biz yaşlılar hep yaşıyor? Bu cümle gerçekten çok etkiledi beni.O dönemde ölen çoğu genç, çocuk,kadın için kaleme alınmış olsa gerek.

Yazarın betimlemeri, doğunun kış temasını benliğinizde hissetmenizi sağlıyor.Özellikle Zap suyunda ve o dağlarda geçen bölümler çok etkileyici.

Kitaptan bir kesit ile yazımıza son verelim o halde:

Bu dağları görüyorsun ya, dedi rehberim;bu sarp, bu ağaçsız dağları, bu yabanıl dağları, bu korkunç geçit vermeyen dağları, işte bu dağlarda kurtlar, köpekler ve insanlar yaşar.Baksan göremezsin onları;nerde yaşadıklarını bilemezsin ama, dağa tırmanacak olsan, şu ya da bu nedenle, birden karşına çıkarla;ya onlar seni vurur ya sen onları öldürürsün. Kim tetik davranırsa.

Boşuna umutlanma, diye sürdürüyor konuşmasını. Dağın doruğuna hiçbir zaman  varamazsın.Bugüne değin kimse varamamıştır.

Hiç kimse mi?

Birinin tırmandığı söylenir, ama doruğa ulaşıp ulaşmadığı bilinmez.Çünkü dönmemiştir.

Kimmiş o?

Bilmiyorum.Adını bilmediğim gibi, dağa ne zaman tırmandığını, onu dürbünle kimlerin izlediğini, doruğa varıp varmadığın, kurtlara mı, köpeklere mi yem olduğunu bilmiyorum. Doruğa varmışsa, orada nereleri gördüğünü, hatta yaşayıp yaşamadığını da bilen yoktur.

Bu saçma öyküler de neyin nesi oluyor, diyorum. Niçin anlatıyorsun bana bunları?

Bilesin diye diyor.Saçmalığına saçma,ne var ki bu dağın öyküsü de böyledir işte.

YouTube dan izlemek için Tıklamanız yeterlidir.




Yorum Gönder

19 Yorumlar

  1. Ferit Edgü’yü hep duydum ama okumak kısmet olmadı. Sadelik benim için çok önemlidir. Muhtemelen seveceğim Yazarı.

    YanıtlaSil
  2. Yazarın kalemini çok seviyorum. Eğer okumadıysanız Hakkari'de Bir Mevsim'i mutlaka okuyun. Çok etkileyicidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kitabı da aklımda Şule hanım, öneri için teşekkürler

      Sil
  3. edgü çok severim. kocaman bir öykü toplamı kitabı var. edgü doğuda askerlik yaptığı zamanlar di mi ivit :)

    YanıtlaSil
  4. Dili çok yalın ve gerçekçiydi. Kendini orada gibi hissediyorsun. :)

    YanıtlaSil
  5. Hakkaride bir mevsimi aldım ama henüz okumadım heyecan yaptım şimdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa sürede okuyup yorumlarınız inşallah, sonra bende alcam :)

      Sil
  6. Henüz okumadığım yazarlardan, kitapları çok önüme çıkıyor. Sade dille yazılan kitapları severim:)

    YanıtlaSil
  7. Merak ettiğim bir yazar henüz okuma şansım olmadı ne yazık ki

    YanıtlaSil
  8. Yazar mutlaka okunması gerekenlerden, bu kitabına bakayım, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. üslubunu çok beğeniyorum, listeme alayım:)

    YanıtlaSil
  10. Yaralı Zaman kitabından alıntı ilgimi çekti. Yazarla tanışma fırsatım olmamıştı, anlatımı güzelmiş. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..