Onur Yalçın-CipCip (Duygusal-Romantik-Aşk)



Bu güzel romanı kitabın yazarı olan Onur Yalçın bir incelikte bulunup bana gönderdi sağolsun.Bu güzel davranışı hayatım boyunca unutmayacağım.Hem de 3 tane göndermiş.Bir tanesini kendime ayırdım.Diğer ikisini de yakında çekiliş ile okurlarıma armağan edeceğim.Romana ne zaman başladım,romanı ne zaman bitirdim anlayamadım.Kitap bittiğinde az kalsın ağlayacaktım.Bu kadar az sayfaya bu kadar duyguyu işlemeyi nasıl başarmış yazar inanamadım.Mükemmel bir kitapdı.Hayatım boyunca okuduğum en duygusal romanlardan biriydi.Küçücük bedenine kocaman bir aşkı sığdırmış bir çocuğun hikayesi bu.Gerçek aşkların ölümle başladığını,ölümün bir yok oluş değil aksine,yeniden doğuş olduğunu son derece güzel anlatmış yazar.Sade dili ve anlatım tarzıyla yazarın dilini çok beğendim.Kitabın sonu beni gerçekten çok duygulandırdı.

Kitabı elime ilk aldığımda cipcip ne acaba diye düşünmeden edemedim.Çünkü bir anlam ifade etmiyordu açıkcası.Ama kitabı okuduktan sonra ne kadar güzel bir anlama geldiğini anladım.Bazı yazarlar 300-400 sayfa roman yazıyorlar ve duyguyu tam olarak yansıtamıyorlar.Bu yazar ise 134 sayfaya öyle bir duygu vermiş ki;aldı götürdü beni.Hayatın içinden gelen sıcacık bir roman.Yazarın ilk romanı olmasına rağmen gayet başarılı buldum bu eseri.Herkesin alıp okumasını isterim.Kitap o kadar sıcak ve samimi bir şekilde yazılmış ki insanı hemen içerisine alıyor.Kekeme Ömer'in konuşmaları,Mustafa'nın tatlı dili,Murat'ın muziplikleri hala kulağımda.Hüma'nın yaptığı ise geldi kalbimin ortasına oturdu.O halde şimdi karakterlerden ve konudan biraz bahsedelim;

Ömer küçükken babasının verdiği paralarla mükemmelli dondurma almayı çok sever.(Vanilyalı dondurmadır aslında ama Ömer kekeme olduğu için babası ile bu ismi koymuşlardır.)Ayrıca annesinin yaptığı o güzel patatesli börekleri yemeyi çok sever.Tabi balkondaki arkadaşları olan karıncaları da unutmamak lazım.Çeşitli sebeplerden dolayı Ömer yetimhaneye verilir.(Bu konuyu kısa yazdım,okumayanlar için spoiler içermesi açısından)Ömer doğuştan kekemedir ve uzun cümleler kuracağı zaman kalem alıp o cümleleri yazarak iletişim kurar.Yetimhanede çok zor anlar Ömeri beklemektedir.Küf kokulu olan ve soğuk olan yetimhane hayatını Ömer asla unutamaz ve kolunda koca bir hatırayla yetimhaneye veda eder.Dayısının evinde yaşayacaktır artık.

Ömer liseye başlar burada çok güzel dostluklar kurarlar.Murat adında çok iyi bir dost edinir kendine.Daha sonra Hüma ismindeki kıza aşık olur.Bu bölümleri tebessümle okudum.Çok içten anlatılmış.Bir de şu konuya değinmeden edemeyeceğim.Liseye ilk başladığımız anlarda,öğretmenler bizden kendimizi tanıtmamızı ister.O da yetmez annemizin babamızın mesleğini sorarlar.Size ne kardeşim bizim annemizin babamızın mesleğinden.Annesi babası olmayan insanlar da var bu dünyada.Bu şekilde tanıştırmaya zorlayan öğretmenlere her zaman uyuz olmuşumdur.Bir an bu aklıma geldi kitabı okurken:)

Ömer ve Hüma'nın aşkı romana damgasını vurur.Kitabın sonu ise gerçekten çok duygusal.O yüzden bu kadar tanıtım yeterli.Bir de Ömer'in yaşadığı yerde komşularının oğlu olan,Mustafa adında bir çocuk vardır.Hiperaktif olan bu çocuğun yaptığı yaramazlıklar da çok eğlenceliydi.Hele o şivesi çok tatlıydı:)

Kitaptan Alıntılar:

Ona sık sık ismimi söyletirdim, kızardı. "Tek seferde anlamıyorsun da bana onlarca kez ismini 
tekrarlatıyorsun" derdi. 
Bilmezdi ki ben, ismimi duymak değil, bu cüzzamlı ismin onun dudaklarından
dökülüşünü görmek isterdim.

Bilemiyorum ki yarını
Düşünemiyorum ki dünümü
Sensiz geçiremiyorum ben
Tek bir günümü.

O siyah gözlerin için 
Ömrümü feda ederim
Sakın bana olmaz deme
İşte o an biterim.

Sen olmadan olmuyor
Sensiz zaman dolmuyor
Bu kalp benimsemiş seni
Yerine başkasını koymuyor.

Hayat kısa bir film
Her gün aynı sahneler.
Tek gerçeğim sensin benim
Diğerleri hep sahteler.


YAZAR HAKKINDA:


Yazarımız 06/06/1991 Gebze doğumludur.Şu an Kocaeli üniversitesi dış ticaret bölümünde okumaktadır.Cipcip yazarın ilk kitabıdır.Yazarın Kendince oluşturduğu, "Nasıl insan olunur?" sorusuna cevap vermeye çalıştığı bir felsefesi vardır.

Bu minvalde romanlar, öyküler,şiirler yazmaktadır. Cipcip için felsefesinin ilk ürünü olarak bahseder yazar. ''Eğer insanların kalplerine dokunabilirsem, kaleme aldıklarım az-çok okunabilir düzeyde olursa bütün ömrümü bu yolda harcamayı düşünüyorum'',demektedir.
Bu genç yazarımıza Kitap Cumhuriyetim ailesi olarak;yazarlık hayatında başarılar dileriz.Yeni kitaplarını da sabırsızlıkla bekliyoruz:)

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. bana da bugün ulaştı , sizin yorumdan sonra kesinlikle öne aldım ama , önce kulem bitsin:)

    YanıtlaSil
  2. @kitap eylemcisi
    Tamam kuleden sonra okumanız dileğiyle:)

    YanıtlaSil
  3. çok ilgimi çekti doğrusu... siz de çok içten bir paylaşım yapmışsınız teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. hımmmm okurum tabiii. duymamıştım.
    :)

    YanıtlaSil
  5. @deeptone
    Duymaman normal deep.Kitap yeni sayılır ama oku,güzel kitap:)

    YanıtlaSil
  6. Onur Bey sağolsun bize de bir kitabını gönderdi, ookumak için elimdeki kitabın bitmesini bekliyorum fakat yazdıklarınızla okuma isteğim daha da arttı.

    YanıtlaSil
  7. @Beyaz Kitaplık
    Okumak için fazla geç kalmayın derim.Gayet hoş bir kitap.

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..