Canan Tan-En Son Yürekler Ölür

İlk kez okudum Canan Tan'ı.Meğer ne geç kalmışım.Çok duygu yüklü bir romandı.Akıcı ve sade dili de beni kitaba bağladı diyebilirim.Kitabın adı o kadar uyumlu ki romanla.Gerçekten en son yürekler ölüyormuş,meğer..Organ bağışının ne denli hayat kurtardığına dikkat çekiyor bir anlamda Canan Tan.İnsanları bu konuda bilgilendirip sağduyu ile yaklaşmalarını sağlıyor aslında.

''Sen gözlerinden ateşler saçarak,zehirli oklarını bana yöneltirken,ben sana aşık oldum Nehir''...
''Sen,tüm şatafatlı tanımlardan sıyrılıp en doğal halinle,yaramazlık yapan çocuklar gibi boynunu bükmüş,bağışlanmayı beklerken,ben sana aşık oldum Denzi''...

Bu güzel ve okunası romanın konusundan yüzeysel bahsedelim biraz:
NOT:Okumayanlar için spoiler içerir.Lütfen okumayanlar Bu kısmı esgeçsin:)
Nehir bir reklam şirketinde çalışmaktadır.Bir iş için Deniz adında bir şirket patronuyla tanışır.Ağızdan ağıza pazarlama ile Manolya konaklarını tanıtacaktır Nehir.İlk başlarda Deniz'e karşı önyargılı olan Nehir daha sonra Deniz'e aşık olacaktır.Tabi Deniz de kayıtsız kalmayacak bu duyguya ve evlenecekler sonunda.Balayı dönüşünde ise o dramatik olay gerçekleşir.Ağır bir trafik kazası ve Deniz'in beyin ölümü.Nehir kurtulur ama ölse daha iyiydi ne yapacaktı Deniz'i olmadan.Onca aktığı yoldan Denizle nasıl bütünleşecekti Nehir?Derken acı bir karar vermek zorunda kalır.Organ bağışı.Deniz'in organları iki kişinin hayatını kurtatır.Mine ve Arda.Deniz'in gözü Mine'ye nakledilir ve yeniden görmeye başlar Mine.Kalbi ise Arda'ya takılacaktır.Arda bu sayede hayata tutunur.Bu kadar bahsetmek yeter sanırım.Sürprizleri yazmayalım:)

Kesinlikle okunması gereken muazzam bir yapıt.Çok duygusalsanız yanınıza mendil almayı unutmatyın:)

Yorum Gönder

17 Yorumlar

  1. Canan Tan'ın birkaç romanını okudum . Piraye , İz , Yüreğim Seni Sevdi . Akıcı anlatımı ve ilginç konularıyla okuyucu kendini romanın içinde buluyor adeta . En Son Yürekler Ölür 'ü henüz okumadım , tavsiyene uyup okuyacağım , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumun için teşekkür ederim.Oku,gerçekten pişman olmazsın;)

      Sil
  2. Bende Canan Tan'ın İz adlı kitabı dışında bütün romanlarını okusum.Ben diğer kitaplarını daha çok sevmiştim.Bu romana pek ısınanmamıştım ve biraz yavan gelmişti açıkçası.Ama bu kitabını çok sevdiysen diğerlerini daha da çok seviceğini düşünüyorum.Bence Piraye'den devam et:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyenizi değerlendireceğim.Bende yüreğim seni çok sevdi ve iz adlı kitabı var.Piraye'yi de ediniriz bir ara teşekkürler

      Sil
  3. En son yürekler ölür'ü ben de beğenmiştim ama Yüreğim Seni Çok Sevdi kadar değil. tavsiye edecektim ama varmış sizde zaten en kısa zamanda okumanız dileğiyle.. bu arada Piraye'yi ben de çok merak ediyorum.

    bu arada karışmak gibi olmasın, ama keşke kitabın tanıtımında önemli ayrıntıları vermeseydiniz ( denizin ölümü gibi ) kitabı henüz okumayan ve okuyacak olanlara sonunu söylemek gibi olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında haklısınız çoğu paylaşımda buna dikkat etmiştim ama gözden kaçırmışım demek ki bunu.Düzeltelim o zaman.Yüreğim seni çok sevdi romanını da derhal okuyacağım ama şuan açlık oyunlarını okuyorum,sonra onu da okuru,sevgiler...

      Sil
    2. yorumumu dikkate almanıza sevindim :) eminim kitabı okuyacak olan o kısmı esgeçecektir.
      Açlık oyunları serisi güzel bir seçim olmuş, keyifli okumalar :)

      Sil
    3. Teşekkürler,kitap güzel gidiyor şimdilik...

      Sil
  4. Okumayanlar için tamıtım kısmına not yazdım umarım dikkate alırlar.Yeniden düzenlemek için şuan vaktim yok,işe gideceğim.Bu şekilde de sıkıntı olmaz umarım:)

    YanıtlaSil
  5. canan tanın bütün romanlarını okudum. hepsinde genel anlamda bir duygusallık var zaten. bu romanında da had safhada. ağlayarak okuduğumu anımsıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet duygu yüklü bir romandı.Bu arada hoşgeldin,yorumun için teşekkürler...

      Sil
  6. Can Tan'ın ilk okuduğum kitabıydı.Gerçekten yer yer duygularımın yükseldiğini gözlerimin sulandığını hissettim bu kitapla.Dili oldukça sade, akıp giden okunası kitaplardan biri bana kalırsa.Organ bağışının da ne kadar önemli olduğuna dikkat çekmiş yazar.Başarılı bir kitap...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen güzel özetlemişin.Sonuç itibariyle gayet güzeldi..

      Sil
  7. bu kitap da benim için canan tanın ilk kitabıydı..Gayet güzel ve günlük hayattan alıntılar yapılmış.Güzel bir çalışma.Ayrıca sizler paylaştıkça bizleri yönlendiriyorsunuz.İyi günler ve daha nice okumalara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkürler.Canan Tan son derece sade yazıyor,bu yönden seviyorum yazarı.Ama belli bir kalıbın da dışına çıkamıyor malesef:(

      Sil
  8. Bende Canan Tan'ı yeni keşfettim ve ilk tepkim sizin gibi oldu.
    "Çok geç kalmışım" dedim kimseye çaktırmadan.

    Arada birde kalemini değiştirse çok daha seveceğiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim okuduğum ilk Tan kitabıydı.Daha sonra yüreğim seni çok sevdi ve izi okudum.İzin sonu beni hiç tatmin etmemişti.Tan belli bir kalıbın dışına çıkamıyor ya..

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..