Harlan Coben-Kayıp (Polisiye-Gerilim)


Harlen Coben'in okuduğum ilk kitabı.Yazarın stilini sevdim açıkcası.Polisiye gerilim adına arayacağınız herşeyi bulabilirsiniz bu kitapda.Tabi bir J.C.Grange kadar ya da Tami Hoag kadar etkili bulmadım ama yazarın diğer kitaplarını da okumadan karşılaştırmak istemiyorum.Severek okudum açıkcası.Elimde 3 tane daha kitabı var.Onları da okurum biran önce.Konudan bahsedelim:

Myron Bolitar adında Hukuk alanında çalışan bir adam vardır.Bu adam Terese Collins adında bir kadına aşık olmuştur.Kadınla ilişkileri son derece iyi giderken,kadın biranda ortadan kaybolur.Terese Collins trafik kazasında kızını kaybetmiştir ancak olayların hiç de normal olarak gelişmediği ortaya çıkacaktır.Bu kazanın ardınan son derece karmaşık olaylar ortaya çıkacaktır.Terese Collins'in kocası Rick birgün Terese'ye telefon açar ve çok önemli bir sır bildiğini ve bu sırrın Terese'nin hayatını değiştireceğini iddia etmektedir.Ancak Rick ortadan kaybolmuştur ve Terese onun öldüğünü düşünmektedir.

Aradan yaklaşık 10 sene geçmiştir ve  Terese,Bolitar'a telefon açar.Acilen yanına gelmesini ister.Şaşıran Bolitar sebebini merak eder.Ancak Terese sebebini söylemez.Bolitar ilk başta bunu ciddiye almaz.Ancak aradan birkaç gün sonra tekrar telefonlar gelmeye başlayınca uçağa atlar ve Fransa'nın yolunu tutar.İşte olaylar bundan sonra başlar.Kendisini karışık olaylar içerisinde bulan Bolitar'ın başına neler gelecek?Amerikan,Fransız ajanlar olaylara dahil olacaktır.Bir Mossad eksiktir ki o da ilerleyen zamanda olayın içerisine karışır.O kadar büyüktür olaylar yani:)

Tavsiye ederim.Polisiye-Gerilim sevenler okursa birşey kaybetmez.Harlen Coben sağlam bir yazarmış.

Yorum Gönder

23 Yorumlar

  1. Nedendir bilmem ama inanın polisiye romanları çoktandır okuduğumu söyleyemem. Lakin tanıtımınız çok güzel olmuş. Elinize sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler hocam.Ben de birtürlü vazgeçemiyorum polisiye romanlarından:)

      Sil
  2. Polisiye roman yazarlarından en yakın Ahmet Ümit'i takip ederim. Onun dışında okuduğum başka yazarların romanları da var.
    Bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ümit'i bende seviyorum.Yorum için teşekkürler.

      Sil
  3. Tavsiyeniz için teşekkürler,lakin okuyabileceğimi sanmıyorum..konusu;gergin olduğu kadar da stresliymiş:(

    YanıtlaSil
  4. Hiç polisiye kitap okumadım desem?
    Kendime hep uzak buluyorum nedense.
    Paylaşım için saol.
    Emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük bir eksiklik:)Şaka bir yana biryerden başla istersen.Polisiye-Gerilime bir kaptırdın mı kurtulamıyorsun:)

      Sil
  5. cumanız mübarek olsun kızım çok seviyor polisiye kitapları ve filimnleri teşekkürler. ben böyle yazınca yaşına göre seç diyorlar kızım lisede ...
    saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de cumanız mübarek olsun.Aslında liseye gidiyorsa okuyabilir bence:)

      Sil
  6. Coben'in bende Asla Vazgeçme'sini okudum. Şimdi konusunu vs. neredeyse hiç hatırlamıyorum ama o zamanlar beğenmiştim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimde o kitabı da var.Onu okuyunca paylaşırım.Belki hatırlamana yardımcı olur:)

      Sil
  7. Kadın ortadan kaybolduktan sonra tekrar ortaya çıktı mı? Yoksa geçmişteki olaylar mı (yani adama telefon açması, çağırması vs.)yani geçmişi mi hatırladı adam? Acaba aşkını bulacak mı meraklı gerçekten..ben tuhaf gelecek ama hiç polisiye okumadım, evde Agatha Christie'ler vardı ama sevmedim belki o yüzdendir...ama polisiye filmlere hele böyle kayıplı filan bayılırım..çok eskidir ama klasiktir trende geçen 'Kaybolan Kadın'ı mesela ayıla bayıla izlemiştim:)teşekkürler tanıtım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tekrar ortaya çıkıyor.Hem de çok büyük sorunlarla çıkıyor.Tam 10 yıl aradan sonra inanılmaz olaylar gerçekleşiyor yani:)
      Filmleri seviyorsanız emin olun kitapları daha çok seveceksiniz..

      Sil
  8. hımmm görüyodum ben de bilmiyodum fena değil diyorsun yani.
    :)

    YanıtlaSil
  9. Bloğunuzdan oldukça faydalanıyoruz yazmış olduğunuz makaleleri arkadaşlarımızada tavsiye ediyoruz. Estetik burun ameliyatı firmamız çalışmalarınızda kolaylık diler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler de bir önceki başka bir firmanın mesajına çok benzettim.Umarım altından birşey çıkmaz.Size de başarılar...

      Sil
  10. ya son sayfada anıta dogru yuruyen sarısın mavı gozlu cocuk teresa nın obur embrıyosundaan mı son sayfada kafam karıstı benı aydınlatır mısınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım onu vurgulamış ama çok askıda çünkü tüm çocukları aynı şekilde anlatmış mavi gözler sarı halkalar..

      Sil
  11. @Adsız
    Yardımcı olmak isterdim ama inan ki kitabı unutmusum,yaklaşık 3 sene geçmiş:)Paylaştığım zamanlara denk gelse eminim ki yardımcı olurdum.Bir ara tekrar okuyum o halde:)

    YanıtlaSil
  12. Coben'in kayıp adlı kitabını okudum.. şahsi fikrim; diyaloglar zayıf hatta bazı yerlerde bayalık içeriyor, hikaye umulduğu kadar sürükleyici değil daha çok savruk.. Dan Brown'un yorumunu bu yüzden şaşırtıcı buldum açıkçası.. Kadın karakteri sevdirememiş okunabilir ama büyük beklentiler içine girilmemeli..

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..