Canan Tan-Piraye (Duygusal-Romantik-Aşk)


Okuduğum Can Tan kitaplarından en iyisi diyebilirim.Sonunu bu sefer çok dramatik bir şekilde bağlamış yazar.Romanın iki kısımdan oluştuğunu söyleyebilirim.İlk kısımı Piraye ve onun üniversite hayatı oluştururken,ikinci kısmını Piraye'nin evlilik hayatı oluşturuyor.İlk kısımda İstanbul ağrılıklı romanımız ikinci kısımda sıkça Diyarbakır da geçiyor.Karakterler çok güçlüydü bu romanda.Canan Tan'ın sade ve güzel dili yine ön planda bu romanda da.Konuya gelelim o halde;

NOT:Okumayanlar için Spoiler içerir.Okumayanlar burayı es geçebilirler:)

Piraye adında bir baş karakterimiz var.Piraye diş hekimliği fakültesinde okuyan,başına buyruk bir kızdır.Feminist halleri de söz konusudur.Yaşadığı ilişkilerde en ufak bir hatayı kabul edemeyen Piraye,ilişkilerini hemen sonlandırır bu anlamda.Aynı zamanda bir şiirsel tarafı vardır Piraye'nin.Koyu bir Nazım Hikmet hayranıdır.Üniversitenin başlarında yine şiirsel yönü ağır basan bir adam olan Arif'le kısa süreli bir arkadaşlık yaşar.En yakın arkadaşı Esin ise çok uçuk kaçık bir kızdır.Düşündüğünü direk yapan,eğlenceli bir karakterdir aslında.Esinin kısa süreli ilişkileri de yansımaktadır romana.Aynı zamanda Turan ve Ömer adlı arkadaşları vardır Piraye'nin.Aynı sınıfdadırlar ve bu ikili genelde çeşitli etkinlikler düzenlerler.Çoğunlukla gezi etkinlikleri.Aslında Ömer de Piraye'ye karşı boş değildir.Kısa süreli bir arkadaşlığın sonunda yine son sözü Piraye söyler.Öğretim üyesi Nevzat da aşık olacaktır Piraye'ye:)

Piraye daha sonra Haşim adında Diyarbakırlı bir delikanlıyla karşılaşacaktır.İşte hayatının dönüm noktası olacaktır bu tanışma.Bu kısımdan fazla söz etmemekde fayda var.

Pirayenin ailesine gelecek olursak.Bir ablası vardır.Kocasından boşanmıştır.Babası kendisi gibi diş hekimidir.Çok ablayışlı bir babaya sahiptir Piraye.Annesi ise üniversite yıllarında çok sıkıştırmıştır Pirayeyi.

Hayatın içinden çok güzel bir roman.Sade ve güzel bir anlatım.Okunası bir roman.Tavsiye edilir...



KİTABIN TANITIMINDAN:

..Kızıl saçılıymış Piraye.
Kendimi, keşke ben de kızıl saçlı olsaydım, diye hayıflanırken yakaladım kaç kez...
Okudukça, dizelerin arasına dalıp kendimden geçtikçe, tehlikeli bir biçimde özdeşleşiyordum Piraye'yle.
Tiyatro sahnemde, bundan sonraki rolüm belliydi artık. Nazım Hikmet'in Piraye'si rolünü oynamak...
Peki bana eşlik edecek oyuncu kim olacaktı?
Bunu düşünmek bile anlamsızdı; karşımda Nazım vardı ya...

Yorum Gönder

22 Yorumlar

  1. ben de
    bir gün de bitirmiştim canım bu romanı film gibi anlatmış canan tan :)

    YanıtlaSil
  2. Canan Tan hiç okumadım ama kız yeğenlerimin elinde çok gördüğüm bir yazar, ergenler için yazıyor diye düşündüm o nedenle. Ama yazar olarak tanımak adına bir eserini okumayı düşünebilirim, belki de bu olur:)

    YanıtlaSil
  3. Süper bir kitaptı :) Canan Tan favori yazarım zaten ama bu kitap bambaşkaydı tabii Yüreğim seni çok sevdi daha bir başkaydı :))Okumadıysan okumalısın ;)

    YanıtlaSil
  4. @Nur Bojuk:Aynen roman film gibiydi.Ancak ben 1 günde bitiremezdim açıkcası:)

    @Asya Yazar:Aslında tam olarak ergenler için yazıyor diyemeyiz.Biraz daha olgunların okuyacağı eserler yazıyor Tan.Bu eserden başlarsanız emin olun pişman olmazsınız:)

    @Esra Kübra Ercan:Bahsettiğin romanları okudum.Ancak bana Canan Tan sürekli kendini tekrarlıyor gibi geliyor.Yani bir rütbeye erişmiş ama o sınırı bir türlü aşamıyor gibi.Bu romanda ise bu çıtayı biraz aşmış bence.

    YanıtlaSil
  5. Canan Tan'ı bu kitapla tanımıştım ve inanılmaz derecede etkilemişti bu kitap beni..

    YanıtlaSil
  6. Ben çok merak ediyordum bu kitabı,en kısa zamanda okuyacağım,teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Canan Tan'ın bir kaç kitabını okudum, ama yazarlığı beni doyurmuyor, basit geliyor, Piraye'de hızlı okunsa da doyuruu gelmemişti.Uzun yıllar Canan Tan okumayı düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Kesinlikle okumalıyım dediğim kitaplardan. Açıklamayıda okudum ve okuma isteğim arttı. Eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  9. içinde de nazım hikmet şiirleri, ne güzel kitap öyle değil mi ?
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Yıllar önce okumuş ama beğenmemişti. Sadece aşk üzerine yazılmış kitapları okuyamıyorum. Aile ilişkileri de var diyeceksiniz ama zayıf. İlgi meselesi aslında canan tan sevemedim gitti.

    YanıtlaSil
  11. okumadım kitabı da görmemiştim. hımmmm canan tan hiç okumuyom ama piraye ilginç önemli karakter. bi de ne güzel kadınmış ya kapağa bakılırsa. okusam olur yani hım hımmm.
    :)

    YanıtlaSil
  12. @İremce:Beni o kadar çok etkilemesede güzeldi:)

    @Siyah Kuğu:Tam senlik bir roman.Yazdıklarına da benziyor.Alternatif Tan olabilirsin:)

    @suhuba:Teşekkürler..

    @İlknur Akpınar:Evet Nazım Hikmet epey var..

    @Acemi Blogger:Haklısın herkes Canan Tan romanlarını sevemiyor.Ama ben okurum ya iyidit Tan.Bir de aşsa kendini çok daha iyi olacak ama:)Tekrarlıyor sürekli kendini:)

    @Deeptone:Bir ara okursun o zaman:)

    YanıtlaSil
  13. Canan Tan'ı tanıdığım kitap. Çok yeni aslında tanışmamız. Türk yazarları pek tercih etmeyen ben Canan Tan ve Ahmet Ümit ile fikrimi değiştirdim.

    Piraye- Yüreğim Seni çok sevdi Canan Tan'ın kendini tekrarladığı kitaplardan bazıları. Çok benim yazarım diyemiyorum ama yine de takip etmeye değer bir yazar :)

    YanıtlaSil
  14. Be de Ahmet Ümit ve Tan severlerdenim.Ahmet Ümit gibi Osman Aysu da çok iyidir.

    YanıtlaSil
  15. Akşam oturup sabaha kadar Pirayeyi okudum, İlk kez okudum Canan Tana ait bir kitabı ve sen çok haklıymışsın,yazım tarzımız benziyor. Güzeldi beğendim hatta bitişlerimiz bile benziyormuş küt diye kesmiş sanki:))

    YanıtlaSil
  16. Beğenmene sevindim.Ben boşuna demedim,yeni bir Canan Tan mı doğuyor diye:)

    YanıtlaSil
  17. beni anlatmış canan tan. adım piraye değil ama yaşadıklarımız ve yaşacağıma benzeyen hayat aynı

    YanıtlaSil
  18. @Adsız
    Bu da yazarın ne kadar gerçekçi yazdığını kanıtlıyor aslında.Teşekkürler yorum için..

    YanıtlaSil
  19. Canan tana bayılıyorum . böyle bir türk yazarın olması çok iyi. canan Tan'ın kitaplarını okuduktan sonra etkisinden çıkamıyorum işte bu çok kötü arkadaşlar en son yürekler ölürde çok çok çok güzel tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  20. @Adsız
    Tanı bende çok seviyorum,bahsettiğiniz kitabı da bloğumda paylaşmıştım.Dediğiniz gibi çok güzeldi..

    YanıtlaSil
  21. Okuduğum en güzel kitaplardan biri Piraye.. Etkisinden cıkmak biraz zaman alıyor ve bu kitapdan snra bir süre başka kitaplar heycanlı gelmıyor sarmıyor insanı etkisinden kurtulmak biraz zaman alıyor.. Cidden harika bir kitap ellerine ve yüreğine sağlık Canan Tan..

    YanıtlaSil
  22. @Esra Celik
    Ben de beğenmiştim yazarın bu kitabını.Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..