Peyami Safa-9.Hariciye Koğuşu (Psikolojik Roman-Türk Klasikleri)


Büyük bir keyifle okudum bu güzel romanı.İçerisinde çok fazla Osmanlıca kelime bulunmasına rağmen,bütün olarak okunduğu için kelimeleri anlayabiliyoruz.Romanda hasta bir genç vardır.Dizinden büyük bir sıkıntı yaşayan gencin,psikolojisi günden güne bozulmaktadır.

Bu gencin derdi zaten kendine yeterken bir de Nüzhet adında kendisinden dört yaş büyük olan bir bayana aşık olur.Ancak aşkını bir türlü açıklayamaz.Dizindeki yara fiziğini günden güne zorlarken,kalbindeki yara da onu günden güne eritir.Daha sonra Nüzhet'in Ragıp adında bir doktorla nikahlanacağını öğrenince dünyası başına yıkılır tabi.Hastahane de geçer roman ağırlıklı olarak.Dizindeki yara dünyasını mahvetmiştir adeta.En sonunda ameliyat olur ve dizi kısa kalacaktır artık.

Psikolojik roman dalında çok başarılı bir eser bana göre.Gencin ruhuna yaptığı yolculuklar ve psikolojik tahliller çok hoşuma gitti.Hastanın halinden gerçekten o hastalığı çekmiş olan birisi anlar.Hasta olmayanlar için o acıyı anlamak mümkün değildir.Bugün sağlımız yerindeyse gerçekten şükretmemiz gerek.

Allah kimseye kalıcı bir ağrı vermesin diyerek son noktayı koyuyorum ve tabi  ki bu güzel Türk Klasiğini herkese tavsiye ediyorum...

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Peyami Safa'nın bu kitabını okumuştum ama uzun zaman oldu. Yanılmıyorsam Trt1'de dizisi de yapılmıştı. Tam bir psikolojik kitaptı dediğin gibi, insan halleri çok iyi gözlemlenmişti. Ayrıca
    dileğine amin diyorum.

    YanıtlaSil
  2. Dizisini izlemiştim, Rabbim kimseye dermansız dert vermesin.
    Örgüme selamlar...

    YanıtlaSil
  3. isim yapmış bir Türk klasiğidir ve bence de çok güzeldir, ...

    YanıtlaSil
  4. ne güzel roman okudum.
    konu da güzel.
    :)
    peyaminin başka romanları da güzel.
    :)
    iyi yazar.

    YanıtlaSil
  5. @Aslı
    Filmi ve dizisi varmış sanırım.İzlerim bir ara,yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. @siyahkuğu
    Ben de izleyeceğim diziyi.Amin diyorum diğer dileğin için..

    YanıtlaSil
  7. @deeptone
    Tamam o zaman diğer romanlarını da okuyalım:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..