Yakup Kadri Karaosmanoğlu-Kiralık Konak (Türk Klasikleri)


Türk Klasikleri içerisinde önemli bir yeri olan ve bir dönemin Osmanlısında nasıl batılılaşmaya çalışıldığı;çok güzel bir şekilde dile getirilmiştir.Ah bu batı hayranlığı yok mu:)Taa o zamandan hissettirmiş kendisini.Yazar bu özentileri ustaca dile getirmiş.


İkinci Adülhamit zamanında geçiyor romanımız.Naim Efendinin babasından bir servet kalmıştır.Naim Efendi memurluk yaparak hayatını devam ettirir ve bu serveti iyi bir şekilde idare eder.Hayat onun için gayet güzel akarken;karısını kaybeder ve kendisini yalnızlığın pençesinde bulur.Karısının yerini her nekadar kızı Sakine alsa da bu yalnızlık Naim Efendiyi çok zorlamaktadır.Sakine ise Servet Bey ile evlidir.Servet Bey Duyun-i Umumiye müfettişlerindendir.Servet Beyde tam bir Batı hayranıdır ve sayesinde evde Türkçe konuşulmaz olur.Kendisi gibi bir oğlu vardır.İsmi Cemil'dir.Cemil lüks barları ve kafeleri kendisine mesken edinmiş bir ergendir:)Bir de Seniha adında bir kızı vardır ki tam bir Matmazeldir.Evde verdiği çay partileri ile öne çıkmaktadır.Fransızca konuşur ve tam bir batılı olma yolunda emin adımlarla gitmektedir.Bu kızın şımarıklığı ve aşkları aslında romana damgasını vurmaktadır.

Güzel bir roman,tavsiye ederim.Bu tarz Türk ve Dünya Klasiklerini  her zaman sevmişimdir..

Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Yakup Kadri'nın Yabanı beni çok etkilemiştir. Kiralık Konak yazarın en tanınmış eseri ama ben okumadım galiba.
    İlkokuldan beri kitap okuyorum, bu da yarım yüzyıl ediyor. Okuyup, unuttuklarım olabiliyor.
    Kütüphanelerden kitap okumuşluğum da çoktur. Hem bu sebeple hem de gidip, gelmeyenler yüzünden evdeki kitaplığım çok mütevazi.
    İyi okumalar...

    YanıtlaSil
  2. ilk kitap tutkumu aşılayan yazarlardandır, severim defalarca okurum , hatırlatma için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  3. ben de severiim.
    okumadıysan araba sevdasını okuuu.
    bi de ahmet hamdiyi.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Cumhuriyetim Türk Klasiklerinen yazarları paylaşmanı takdir ediyorum. Hani son zamanlarda popüler kitaplar okunuyor daha çok ama önce Türk yazarlarını özellikle klasikleri bir tanıyıp okusak daha iyi olucak.
    Kiralık Konak, Yaban ve özellikle okumadıysan eğer Nur Baba'yı şiddetle tavsiye ederim. Çok iyi bir kitaptır.

    YanıtlaSil
  5. nasıl pop-yazar olunur? adlı bi kitap yazdım.
    onu da kaçırmaaa.
    :)

    YanıtlaSil
  6. @RABİA SERTELİ
    Ne güzel,kitap okumayı sevmek.Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. @Aslı
    Yabanı okumamıştım.Bahsettiğin kitapları okuyacağım.Teşekkürler güzel yorumun için..

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..