Osman Aysu-Bir Beyazperde Masalı (Gerilim)


Osman Aysu romanları okumayı her zaman sevmişimdir.Ancak bu romanda maalesef yazarımız biraz basite kaçmış.Yani konusu biraz vasat geldi bana.Başından beri sonu zaten belliydi romanın.Osman Aysu genellikle polisiye yazar ancak bu romanda aşk teması biraz daha ön plana çıkmış.

Romanı okurken tam bir Yeşil Çam Filmi izler hissine kapılıyor insan.Hele şu replikler yok mu:''Sen koskoca patronun kızısın ben ise basit bir şoför parçası.Bu aşk imkansız sevgilim''.Bu cümleden yola çıkarak roman hakkında biraz bilgi sahibi olabilirsiniz:)


İlyas bizim baş karakterimiz romanda.İlyas eskiden artisttir ve pekçok filmde zamanında yer almıştır.Artist olan ismi ise Metin Kazak'tır.Eskiden oynadığı filmlerden çok para kaldırmıştır yakışıklı artistimiz.Ancak kazandığı paraları çarçur edince sefil bir hayat onun için başlar.Şimdi ise alkolik bir serseridir.Yine çok içtiği bir gece eve dönerken birkaç kişi tarafından bıçaklanır İlyas.Ne olduğunu anlayamaz.İlk başlarda adamlar ondan bir zarf ister ancak İlyas ne olduğunu anlayamaz;zira çok içmiştir ve sarhoştur.Adamlar ısrarlı bir şekilde zarfı ister ancak İlyas'ın zarftan haberi yoktur ve bunun üzerine bıçaklanır.Ölmek üzereyken Cevat baba tarafından hastahaneye kaldırılır.Ne olduğunu anlayamayan İlyas acılar içinde kıvranır ancak ölümden dönmüştür.Taburcu olan İlyas evine geldiğinde bu sefer başka mafya babaları tarafından sıkıştırılır.Dayak yer ama sebebini kendisi de bilmez.Adamlar zarfın peşindedir ancak İlyas kendisinde böyle bir zarfın olmadığını iddia eder sürekli.Tam bir mafya çarpışmasının ortasında bulur kendini.

Bir gün kendisini ameliyat eden doktorla karşılaşır İlyas.Doktor Banu hanım İlyas'a iş teklif eder.Başka çaresi kalmayan İlyas bu teklifi kabul eder.Çünkü mafya babaları her yerde onu aramaktadırlar.Banu uçuk kaçık bir doktordur.İlyas onun şoförü olur.İlyas bir an önce mafya ile olan sorunu çözmelidir.Banu ise İlyas'ı her şeye rağmen korumaya çalışır.

Klasik Yeşil Çam Filmleri'ni seviyorsanız bu romanı okuyabilirsiniz.Aşk,entrika,gerilim içeren bir roman.Ancak Osman Aysu'dan daha sağlam bir roman beklerdim ben:)

Yorum Gönder

16 Yorumlar

  1. severim Osman aysu kitaplarını, ben de:)Ama bu biraz daha beklesin...

    YanıtlaSil
  2. @kitap eylemcisi
    Aysu bu romanında tarzının bayağı bir dışına çıkmış:)

    YanıtlaSil
  3. orsselim@gmail.com adresine mail atabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar;
    Blogunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    493. takipçin benim.
    Bana da gelirsen sevinirim :)
    Mutlu Bayramlar
    Sevgiler
    http://whiteglaze.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Klasik Osman Aysu tarzından biraz farklı sanırım, ilginç:)

    YanıtlaSil
  6. Osman Aysu'nun iki kitabını okudum ama bu biraz farklı geldi bana konu itibariyle :) okuyunca öğrenicez artık :)

    YanıtlaSil
  7. ya ben tonla osman aysu okudum.
    bu hafif diyosun öyle mi.
    adam yılda 2 roman yazıyo. çok sistemli ya.
    :)

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı bayramlar tatlı ne yaptınız:)))) , örgümü kocaman öpüyorum sevgi ve dostlukla güzel, ideal ailem :)))

    YanıtlaSil
  9. Mimledim seni hadi kolay gelsin:)))

    YanıtlaSil
  10. @Eren O.
    Epey farklı.Beni de çok şaşırttı:)

    YanıtlaSil
  11. @deeptone
    Osman ustaya yakıştıramadım dersem yeridir yani:)

    YanıtlaSil
  12. @siyahkuğu
    Çok teşekkürler kuğu:)Sana ve ailene de hayırlı bayramlar.

    YanıtlaSil
  13. @siyahkuğu
    Tamam kuğu,müsait olunca cevap yazacağım:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..