Elektronik Kitapların Sayısında Büyük Artış!!

e kitap ile ilgili görsel sonucu

Teknoloji her alanda gelişmeye devam ediyor.Hal böyle olunca kurumlar da ayakta kalabilmek için teknolojiye ayak uydurmak zorunda kalıyorlar.Kitap piyasası da bu gelişmelerden etkilenmektedir.Son senelerde e-kitap sayısında inanılmaz bir artış oldu.Gelişen teknolojiyle birlikte elektronik ortamda kitap okumamız için book reader larda önemli yer tutmaya başladı.Ben her zaman söylemişimdir e-kitap okumayı sevmiyorum.Şu yazımda bundan bahsetmiştim:)

E-Kitap bir yandan mantıklı aslında.Mesela geceleri kitap okumak için ışığa ihtiyaç duyarız.Evimizde baş ucumuzda abajur olabilir ancak tatile gittiğimizde ya da seyahat esnasında bu kadar rahat okuma imkanı bulamayabiliriz.Bu açıdan Book Reader lar çok kullanışlı olabilir.Bir de tatile gidenler yanına fazla kitap almaktan çekinirler.Kitap fazla yer tutar ama valizde derler:)İşte bu açıdan da E-Kitaplar mantıklı olabilir.Ancak ben kitabı elimde hissetmeliyim,onun üzerinde uyuya kala bilmeliyim:)

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2014 yılı Uluslararası Standart Kitap Numarası (ISBN) İstatistiklerini yayınladı. Buna göre, 2014 yılında Türkiye'de 44 bin 613 kitap yayımlandı. Yayımlanan materyallerin sayısı 2014 yılında, 2013 yılına göre yüzde 7.2 artarak 50 bin 752 oldu.


En yüksek artış, yüzde 128 ile elektronik kitaplarda (web tabanlı) gerçekleşti. 2014 yılında yayıncılar tarafından, 44 bin 613 kitap, 483 elektronik kitap (DVD, VCD, CD), 5 bin 245 web tabanlı elektronik kitap, 193 konuşan kitap (kaset, CD, DVD), 16 harita ve 202 diğer materyaller olmak üzere toplam 50 bin 752 materyal için ISBN alındı.

Özel sektör tarafından yayımlanan materyallerin sayısı 2014 yılında, 2013 yılına göre yüzde 9.6 artarak 46 bin 525 oldu. 2014 yılında yayımlanan materyallerin yüzde 91.7'si özel sektör, yüzde 5.9'u kamu ve eğitim kurumları, yüzde 2.5'i ise sivil toplum kuruluşları tarafından yayımlandı.

Yetişkin kurgu edebiyat yayımlarının sayısı 2014 yılında, 2013 yılına göre yüzde 43.8 artarak 9 bin 542, yetişkin kültür yayınları ise yüzde 21.2 artarak 11 bin 652 oldu.

2014 yılında yayımlanan materyallerin; yüzde 24.4'ü eğitim, yüzde 23'ü yetişkin kültür yayımları, yüzde 18.8'i yetişkin kurgu edebiyat yayımları, yüzde 14.1'i akademik yayımlar, yüzde 13.6'sı çocuk ve ilk gençlik yayımları yüzde 6.1'i ise inanç yayımları konusu üzerinedir.

Yayımlanan materyallerin yüzde 91.7'sinin yayın dili Türkçe, yüzde 4.9'unun İngilizce, yüzde 3.4'ünün ise diğer dillerde oldu.

Yorum Gönder

16 Yorumlar

  1. Şu konuda size katılıyorum; "e-kitabı sevmiyorum." Bir türlü sevemedim ve sevemeyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar.

    Yerinde ve gereğince kullanmak şartıyla, teknolojiye asla karşı değilim. Ama ben kokusunu alamadığım ve sayfasını değiştirirken çıkardığı sayfa sesini duyamadığım kitaptan asla ne bir zevk alıyorum, ne de bir şey anlayabiliyorum.

    Ama, imkanın elvermediği yerlerde zorunlu olarak e-kitabı okuyabilirim. Kitabın gözleri yormayan sarı sayfaları ile şu anda yorum yazdığım parlak ekranın arasında dağlar kadar fark var. Bir parağraflık yorumu yazarken, ya da paylaşılan bir makaleyi okurken gözlerimizin ne kadar yorulduğunu hepimiz biliyoruz. Bu bağlamda benim de tercihim sarı sayfalı kitaplardan yanadır.

    Bugün 23 Nisan. Bu vesileyle, milletimizin ve tüm çocuklarımızın 23 Nisan Bayramlarını kutlarım.


    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  3. @Recep Altun;
    Ben de kutluyorum hocam çocukların bayramını,duyarlılığınız için teşekkürler,sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. ben daha hiç e kitap almadım eski moda kitaplarımla mutluyum şimdilik bakalım..

    YanıtlaSil
  5. e-kitap bana da çokk uzak bir kavram. Kitabın kokusu olmadan...Cık olmaz bence de.

    YanıtlaSil
  6. Yenilikleri sevsem de e-kitap bana göre değil, henüz ne book reader ne de e-kitaptan kitap okudum. Kitabı alıp sayfalarını çevirip okumanın tadı başka :)

    YanıtlaSil
  7. @sevda s.
    Ben de sevmiyorum ama bazen zorunlu olarak e-kitap okumak zorunda kalıyorum.Yirmiye yakın e-kitap okumuşumdur:)

    YanıtlaSil
  8. e kitabin faydalarini goz ardi etmeyin bence .tabi ki normal kitabin yeri baskadir kitap severlerin gozunde ama benim gibi her gun ise gidip gelirken iki saati yolda ve buyuk bir bolumunu de ayakta geciren bir kitap sever tek eliyle otobuste tutunurken diger eliyle parmak hareketiyle sayfa degistiren bir teknolojinin sayesinde kitaplardan ayrilmak zorunda kalmiyor mesela.bir de goz yorma meselesine gelince sakin reklam yaptigim dusunulmesin ama ben kindle paperwhite2 kullaniyorum kendinden isikli ve asla gozu yormuyor.pc ekrani diye dusunmeyin yani.velhasil teknoloji her zaman iyidir iyi olarak kullanirsak canim arkadaslarim.hii bir de istedigin kadar kitabini her an yaninda tasiyabilirsin:)

    YanıtlaSil
  9. @agresif prenses
    Faydalarını göz ardı etmek olmaz zaten.Yazımda da mantıklı olduğu kısımlardan bahsetmiştim.Ben de yeri geliyor e-kitap okumak durumunda kalıyorum.Özellikle gece nöbetlerinde çok faydasını gördüm e-kitabın:)

    YanıtlaSil
  10. alışcam işallah okumaya ben de :)

    YanıtlaSil
  11. O da olsun o da...Seyahatlerde falan yanımızda bir kütüphane taşıyalım e kitapla tamam. Ama evimde oturup kağıt kitaplarımı okumak isterim ya :(

    YanıtlaSil
  12. @Kahve Yanı
    Olumlu yanları insanı tatmin edebiliyor gerçekten.Olsun tabi:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..