Responsive Tema Nedir?Neden Responsive Tema Tercih Etmeliyiz?




Son zamanlarda responsive temaları sürekli duyar olduk.Peki responsive tema ne demektir? Responsive tema esnek yani uyumlu tema  demektir.Yani isterseniz cep telefonunuzdan isterseniz tabletinizden isterseniz laptop ya da masaüstü pcnizden bloğunuzu rahatlıkla takip edebilirsiniz.Bir nevi mobil uyumluluk demek.Şimdi diyeceksiniz ki zaten biz bu bahsettiklerinizi normal tema ile de yapabiliyoruz.Doğrudur ancak responsive temalardan aldığınız verimliliği normal temalarla elde edemezsiniz.Buna şu şekilde açıklılık getirmek isterim:

Benim bir önceki temam standart bir blogger temasıydı.Ben mobil şablon olarak da bloggerin kendi mobil şablonunu kullanıyordum.Laptopda bloğumu iyi bir şekilde kullanabiliyordum ancak cep telefonu yada tablete gelince iş değişiyordu.Çünkü bloggerin kendi mobil şablonu çok basit.Arama bile yapamıyorsunuz.Web sürümünü görüntüle dediğimiz de ise bloğum telefondan çok geç açılıyordu ve laptopdaki gibi düzenli görünmüyordu.Çirkin bir görüntü oluyordu.Hal böyle olunca cep telefonu ya da tabletten kullanmak zor oluyordu.Ancak şu an bu responsive temayı kullanıyorum ve oldukça memnunum.Bilgisayarda rahatlıkla kullanabildiğim gibi telefon ya da tabletten de rahatlıkla kullanabiliyorum.Eskisi gibi geç açılmıyor.Bloggerin kendi mobil şablonu gerçekten çok basit ve kullanışsız.Arama yok,menu butonları görünmüyor ve daha pek çok dez avantaj.Responsive tema ise bunun tam tersi.

Artık mobil çağa girdik arkadaşlar.Hal böyle olunca bloglarımız da bundan çok etkilendi.O yüzden bloglarımızı mobil uyumlu hale getirmek çok önemli.Kendi bloğum açısından düşünecek olursam mobil kullanma oranı %20 lerde iken 2015 yılı itibari ile bu rakam %35 lere çıktı.Responsive temaya geçtikten sonra mobil kullanım oranım hızla arttı diyebilirim.Google da bu yılın zaten mobil yılı olduğunu açıkça belirtmişti.Mobil uyumlu olmayan sitelerin işi zor.

Google adsense açısından da responsive temalar çok önemli.Küçük bir ayarla adsense reklamlarımızı da rahatlıkla responsive hale getirebiliyoruz.Önceden mobilden kötü bir şekilde görünen reklamlar şu an gayet hoş görünüyor.

Ben şuan responsive bir tema kullandığım için bloggerin kendi mobil şablonu bende kapalı.Siz de netten çok kolay bir şekilde free responsive temalar bulabilirsiniz.Bu site de onlardan birisi.Buradan ya da başka bir siteden responsive tema indirip bloğunuza uygulayabilirsiniz.

Bloglarımızın göze hoş bir şekilde her cihazda görüntülenmesi için responsive temaya geçmek şart oldu.Sitenizin mobil uyumluluk testini de Buradan yapabilirsiniz.



Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Bende blogger'in klasik mobil sürümünü kullanıyorum. Elbette dezavantajlarını yaşıyorum. Responsive tema arama konusunda güzel kaynak olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Ben yıllardır kendi eklediğim temayı kullanıyorum. Aslında değiştirmek istiyorum ama maalesef zaman ayıramıyorum. Önceleri saatlerce oyalanıyordum. Bir de fon müziği eklemek için onca zamanı harcıyordum. Şuan pek ilgilenemiyorum. Ama ben de ilk fırsatta Responsive tema ile yeni tema ekleyebilirim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Responsive tema artık bir gereklilik oldu.Geçin derim:)

      Sil
  3. Reponsive temelar, genelde seo dostu ve düzgün kodlamayla yapıldığı için, mobile etkisi olduğu kadar google ve diğer arama motorları içinde baya avantaj sağlıyor. Hitlerinizde yükselmeler olmuştur mutlaka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hitler de değilde mobil istatistiklere çok etki etti.Ziyaretçi sayısı yine aynı gibi ama illa ki ilerleyen zamanlarda katkı sağlayacağını düşünüyorum.

      Sil
  4. Responsive temalar her zaman iyidir. Çünkü insanlar artık sadece bilgisayarlardan değil tablet ve telefonlar üzerinden de internete giriyorlar bu yüzden responsive temalar bence en iyisi teşekkür ederim güzel paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
  5. benimki öyle ya sitem yaa :)))

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..