Adem Karafilik-Uygulamalı Hızlı ve Etkin Okuma Teknikleri

Uygulamalı Hızlı Ve Etkin Okuma Teknikleri

Bir ara hızlı okumaya merak salmıştım.Daha hızlı okursam belki zamandan tasarruf edebileceğimi düşünüyordum.İşte bu kitapta o zamanlarda alınan bir kitap.Kitabın yazarı bu işin ehli diyebilirim.Hızlı okumaya merak saranlar bir şekilde Adem Karafilik ismiyle tanışacaklardır.1993 yılından beri kişisel gelişim seminerleri veren bir üstat yazmış bu eseri.1998 yılından beri de kendi tekniklerini geliştirdiği hızlı okuma alanında faaliyet veriyor.Çok faydalı egzersizlerin olduğu bu eseri dikkatli okuyup,içerisindeki uygulamalara dikkatli çalışırsanız;okuma hızınızın gerçekten arttığını göreceksiniz.Tabi ki ilk şartımız sabırlı olmak:)

Daha önce kitabı bitirmeme rağmen zaman zaman alıp okurum.Çünkü bir kere okunup köşeye atılacak bir kitap değil.İçerisindeki egzersizleri belli aralıklarla tekrarlamak lazım.Kitap toplam 5 bölümden oluşmaktadır.En son bölüme de ekler eklenmiş.Burada da çeşitli egzersizler mevcut.

İlk bölümde okuma üzerinde durulmuş.Okuma eylemi,niçin okuyoruz?Okuma bilinci gibi genel konulara değinilmiş ve yazar kendi birikimlerini anlatmış.İkinci bölüm ise önemli bir bölüm.Okuma-beyin-göz ilişkisinden bahsetmiş hocamız.Göz sıçramaları,Okurken göz hareketlerinin satırlarda incelenmesi gibi önemli konular yer almakta.Göz kaslarının eğitimi,yatay aktif -dikey aktif görme alanının genişletilmesi gibi konulardan bahsedilmiş.Göz kaslarında bitiyor aslında iş.Çeşitli egzersizlerle göz kaslarımızın gelişimi ve görme alanımızın genişletilmesi hedefleniyor.Yani bir kitabın sayfasına baktığımızda göz kaslarımızı geliştirmiş isek daha fazla cümle grupları göreceğiz ve takım halinde daha hızlı okuyacağız.Tek tek kelimelerle uğraşmak yerine görme alanımız ile daha kısa sürede okuyabileceğiz.Görme çabukluğunun geliştirilmesi,gözün odaklanma kabiliyetinin geliştirilmesi,göz kaslarının esnetilmesi gibi konularda güzel egzersizleri yine ikinci bölümde bulabiliyoruz.

Üçüncü bölümde ise hızlı okumaya etki eden psikolojik,fiziksel,çevresel faktörlere değinilmiş.Dördüncü bölümde de yazar kitap-okuyucu ilişkisine değinmiş.

Beşinci bölümde ise hızlı okuma uygulamaları var.Bol bol egzersiz yapıp,okuma hızımızı artırabiliyoruz.Ben bu kitabın faydasını gerçekten gördüm.Kitaptaki egzersizleri zaman zaman uyguluyorum.Bazı kesimler hızlı okumak yerine yavaş okuduğumuz zaman daha çok şey anlayacağımızı savunuyorlar.Ancak ben bunun tam tersini savunuyorum.Hızlı okuduğum zaman daha iyi anlıyorum.Daha adapte olmuş hissediyorum okuduğum esere.Egzersizlerden sonra bunu daha iyi anladım.

Son olarak bu kitabı tavsiye ediyorum.Denemenizi öneriyorum.Özellikle sınavlara hazırlanan arkadaşlara tavsiye ediyorum.Zamandan ciddi anlamda tasarruf edebilirsiniz. 


Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. ben de başka bi yazarın buldum sahaflarda. mustafa bişi :) romanları saatta elli sayfa okuyom. bi romanı 15 dakkada okuyan varmış yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 15 dakikada okuyanları ben de duymuştum.Hatta adama soru soruyorlar hepsine cevap veriyor.Müthiş bir şey olsa gerek.Adam nasıl geliştirdiyse artık göz kaslarını:)

      Sil
  2. Bende meraklıyım bu konuya gerçekten çok okumama rağmen çok yavaş okuduğumu yaptığım bir testten öğrenince şok oldum. Hep biliriz ya çok okuyunca hızlanır hayır çok okumakla alakası yokmuş dediğin gibi göz kaslarıyla ilgili. Ben bir yere kadar hızlı okuma yanlısıyım ama bir yerden sonra keyif almak adına okuduğum için o kadar hızlı okumayı keyifli bulmuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geliştirilebilecek birşey ama bahsettiğiniz gibi yavaş yavaş okumak da ayrı bir keyif:)

      Sil
  3. Bende geçen gün hızlı okumayla ilgili bir kitap aldım. Ben hızlı okuduğum zaman daha iyi aklımda kalıyor. Bu kitabı da alınacaklar listesine ekledim teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
  4. Tam da önerisini aradığım bir kitap türü. Paylaşım için teşekkürler, hemen almaya çalışacağım bu kitabı.

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..