Mehmet SUUÇURUM-Mutluluğa 0 Km



Uzun bir süredir şiir kitapları okumuyordum.Zamanında ben de şiir yazıyordum.Hatta şiir defterim bile vardı bundan 8 sene öncesine kadar:) Daha sonra roman ve türevlerini okumaya başladıktan sonra şiir kitaplarına uzun bir zaman yer vermediğimi hatta okumadığımı bu kitap sayesinde anladım.Bundan sonra şiir kitaplarına da bloğumda yer vereceğim.

Şair tamamen bizlerden birisi gibi yazmış şiirlerini.Herkes kendinden bir parça bulacaktır şiirlerde.Sıcak,samimi şiirleri hoşuma gitti.Şiir yazmanın aslında basit bir şey olduğundan bahsetmiş giriş cümlesinde şair.Yaşanmışlıkları yazmaya başladığında,kalemi deftere değdirdiğinde gerisi kendiliğinden geliyor diyor.

BİZZ diye başlıyor kitap.Burada Türk Halkından şöyle bir bahsetmiş.Bu yazı dizisi çok hoşuma gitti.Tamamen hak verdim yazara.Biraz bu yazıya değinmek istedim:

BİZZ
Her konuda uzman olan 
Yanına gelen birine geldin mi? Diye soran
Şampuan bitince su ekleyen
Faturayı son gününde ödeyen
Maç ve Diziler için önceliklerini öteleyen
Patlayıncaya kadar yiyen,zayıflamak için yürüyüşe çıkan
Geline kına yakıp ağlatan,iki dakika sonra oynatan
Zenginin Kır düğünü otantik,fakirin banal
Felaket başımıza gelmeden önlemini almayan 
Daha zengin ölmek için parayı yastık altı yapan
Her kahve köşesinde ülke kurtatan bir milletiz

Aslında örnekler daha uzuyordu bu kadarını yazmam yeterli diye düşünüyorum.Bu tespitler çok hoşuma gitti:)

Şair aşk hayatında büyük kazıklar yemiş diye düşünüyorum.Çünkü yaşamayan bu tarz şiirleri yazamaz diye düşünüyorum.Aşk ve sevgi üzerine çok güzel tespitler var.Şıkır Şıkır Ayten şiirinde de sade güzelliği olan bayanların daha makul olduğuna değinmiş.Bazı bayanlar güzel olmak için çok makyaj yapıyor ya bunu biraz tiye almış,yağlı boya tablosuna benzetmiş:)

Kitabın adı Mutluluğa 0 km.Aslında bununla ilgili bir şiiri var şairin.Aslında mutluluk hep yanıbaşımızdadır,hayatın kendisidir.Uzaklarda aramaya gerek yok bizde ve bizimledir.İsteyince mutluluğa 0 km deyiz aslında.(Ben bu anlamı çıkardım şiir biraz daha farklıydı)

Öğrenci evlerinden tutun da yurdumuzun güzelliklerine kadar değinen güzel bir kitap.Ancak son yazı dizisine katılmıyorum.Umutluyum yarından diye bir yazı.Çocukların çalışmayacağı,yeşilliklerin kesilip yerine binaların yapılmayacağı bir gelecekten umutluyum yazmış.Ancak ben umutlu değilim açıkcası.Aç gözlü müteahhitler sayesinde ülkede yeşillik alan kalmayacak.Her boş arsa anında binalara dönüşüyor.

Hayatın içinden kopmuş gelmiş bir kitap.Okunası şiirler var.Ben beğendim,tavsiye ederim.

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. hehe o notlar çokoş yaaa.

    şıkır şıkır ayten de ne güzel isim ama yaaa :)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..