Rubik Küp Macerası,Rubik Küp Çözme Merakım:)



Son zamanlarda yaparken en çok stres attığım şeyden bahsetmek istiyorum. Bir süredir Rubik(Zeka) Küpleri ile uğraşıyorum.İlk başlarda yaparken çok  zorlandığım ancak şu an 1 dakikanın altında zorlanmadan yaptığım harika bir uğraş Rubik küpü.Şu sitede Rubik Küp hakkında geniş bilgi bulabilirsiniz.

Bir süre önce arkadaşımın elinde görmüştüm Rubik küpünü.O zamana kadar sadece televizyonda çözen insanlar görmüştüm. Ancak hiç ilgimi çekmemişti.Arkadaşım "al bakalım çöz sana ne istiyorsan alacağım" demesi üzerine bir anda ilgimi çekmeye başladı. Nöbet tutarken bütün gün uğraşıp çözememiştim.Tam bir hüsrana uğramıştım.O zamanlar arkadaşım da çözemiyordu.O gün arkadaşımdan küpü ödünç almıştım.Tam sabahtan akşama kadar uğraşıp hedefime ulaşmıştım:) Ne kadar sevinmiştim:)Karşımda tamamlanmış bir küpün verdiği mutluluk tarif edilemezdi:)

Tabi bunu ilk çözdüğümde internetten yardım aldım. Çünkü bir insanın hiç bilgisi olmadan küpü doğru bir şekilde çözme ihtimali 40.000.000'da 1'miş:) Bilseydim ilk başta o kadar kendi başıma çözmeye uğraşmazdım.Nitekim çok fena algoritmalar var:)

Çözdükçe insan daha hızlanıyor küpte. İlk olarak çömez yöntemi ile başlıyoruz çözmeye. İlk başlarda kaplumbağa hızıyla çözüyoruz zaten:) Çömez yöntemi ile iyice olaya hakim olduktan sonra zaten 1 dakikanın altında zorlanmadan çözebileceğiz küpü. Çömez yönteminden sonra F2L(Fridrich) yöntemi ile hızımızı 30 saniye civarlarına çekebilmemiz mümkün. F2L metoduna ben yeni geçtim:) Şuan 40 saniye civarında çözebiliyorum küpü:) Sinan kardeşimizin videoları çok güzel. Ben bu arkadaşın videolarından öğrendim:)





Elimde epey küp oldu:) Küp bulmak kolay ama doğru küpü bulmak zor:) Yani oyuncakçılardan  aldığınız 5 TL'lik küpler sizi çıldırtabilir.Aolong V2 küp ile uzun zamandır sorun olmadan uğraşıyorum. Bu küpü almak istersiniz size yardımcı olabilirim.Japonya'dan getiren bir arkadaş var ben ondan almıştım. Tabi bir sürü küp çıkmıştır üzerine ama ben hala bu küpü kullanıyorum. Çok da memnun kaldım. Harika bir dönme kapasitesi var.Corner Cutları da çok hoş.Yani küpü çevirirken kenarlarda sıkıntı olmuyor.Bazı küpler patlayabiliyor tam çözme esnasında. Ben her tür küp kullandım diyebilirim.Bazılarını kırdım sinirden:) 

Eğer ilk defa başlayacaksanız NT mağazalarında satılan magic küpler işinizi görecektir. 7,5 Tl olması lazım. Oyuncakçılarda da bulabilirsiniz Magic Küp.Daha sonra profesyonel bir küpe geçmeniz daha mantıklı olacaktır. Bu tarz küpler daha pahalı tabi.

Bunlar da elimde olan küpler:) 4x4 olan küpüm de var ama şuan birleştirilmeyi bekliyor:)







Yorum Gönder

22 Yorumlar

  1. Bense hep çözemeyip stres oluyorum ama şimdi görüp heves ettim,en yakın zamanda alsam mı bir tane diye düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Rubik küpler beni de delirtiyor :D O yüzden hiç uğraşmıyorum, yöntemleri olduğunu bile bilmiyordum :))
    Tebrik ederim, 40 saniyede bitirmek herkesin yapabileceği bir şey değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında uğraşan herkes yapabilir.Çok fazla yöntemi var gerçekten. Ama yaptıkça yapası geliyor insanın.F2L yöntemi ile 30 saniyelere çekeceğimi umuyorum:)

      Sil
  3. Ben de bir ara merak sarmıştım, kendi kendime bayağı bir taktik de türetmiştim. Algoritmaları falan ezberleyip çözmeye çalışmak bana anlamsız gelirdi hep. O yüzden hiç araştırmadım onları. Tabii ben de bilmiyordum habersiz yapmaya çalışınca ortaya çıkan olasılığı :)

    YanıtlaSil
  4. beni de çıldırtıyor bu küpler! beceremedikçe aptal gibi hissedip sinir oluyorum :D belki de sorun bende değil küptedir kim bilir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer küp standart kalitede bir küpse sorun küpte değildir:)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Tamam sözümü geri aldım. Bütün sıkıntı küpte:)

      Sil
  6. Ben günlerce de uğraşsam bu küpleri çözemem galiba. Gerçi püf noktası varmış. bir bakayım o zaman. küpleri çözer millete hava atarım :-)

    YanıtlaSil
  7. Hafta sonu dışarı çıkarsam bi tanede ben rubik küpü alıyım da deneyeyim, belli mi olur belki yetenek sizsiniz Türkiye'ye bile giderim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden olmasın kardeşim:) Şaka bir yana çok zevkli bir uğraş;)

      Sil
  8. Aaaa.Ben de çok severim ama defalarca almama rağmen çözememiştim en fazla 3 yüzünü birleştirebiliyordum.Meğersem onun da tekniği varmış.Tekrardan heves ettim bak şimdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tekniği var.Yapamazsanız yardımcı olurum:)

      Sil
  9. hay bin kunduz diyelim o zaman :D vakti zamanında beni çıldırtırdı bu küpler , tekniği olduğunu biliyordum ama o kadar ince hesap yapabilir miyim bilmiyorum , en iyisi hiç bulaşmayayım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeterince sabrınız yoksa bence de bulaşmayın Eylem Hanım:)

      Sil
  10. bir dakikanın altında yapıyorsun her zaman ha bravo valla :) biribirine geçen demirler var bi deeee onu denee :)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba
    Bu yazıyı okuduktan bir gün sonra gittim bende ucuzlarından aldım bir tane :) Şimdi vermiş olduğunuz adresten yararlanarak çözmeye çalışıyorum. Şuana kadar bir sinir krizine neden olmadı ama tekrar gerekli sanırım algoritmaların oturması için. Bazılarını halen unutuyorum ve tekrar başa dönmek gerekiyor bazı yüzler kaydığı için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kardesim,zamanla hersey yerine oturuyor ve kolay gelmeye başlıyor.Çok eğlenceli bir uğraş benim için:)

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..