Akıllı Telefonunuz Suya Düşerse Panik Yapmayın:)

Android Tel Suya Düşerse.



Android telefonunuz suya düşünce panik yapmayın arkadaşlar.Bundan yaklaşık bir hafta önce eşimin General Mobile Discovery marka cep telefonu suya düştü.Daha doğrusu benim afacan ve bir o kadar sevimli oğlum su dolu vileda kabının içine telefonu sokup sokup çıkarmış.Telefon bir güzel suda yüzmüş anlayacağınız:)

Ben o zaman işteydim telefon düşünce eşim panik yapmış.Beni de arayamıyor ne yapması gerektiği hakkında.Telefonun kapağını söküp bataryasını çıkarmış ama telefonu tamamen sökemediği için telefon yaklaşık iki saat boyunca suyu emmiş:)

Eve geldim bir baktım ki hanımın telefonu kaloriferin üstünde:) Ne olduğunu sorduğumda telefonun suyun içine düştüğünü öğrendim.Ancak eşim bir süre sonra bataryayı tekrar takmış çalışır ümidi ile.Bu yapılmaması gereken bir hareket çünkü telefon suyu emdiği için kısa devre yapma olasılığı çok yüksek.

Telefonu hemen alıp bütün parçalarını tek tek söktüm.Üst tarafta kalan sular süzüldü ancak telin içerisindeki su duruyordu.Telefonun ekranına kadar girmiş su.Daha sonra telefonu Resimde görmüş olduğunuz pirinç dolu kaba gömdüm.Pirinç bildiğiniz üzere suyu emiyor.Ancak dikkat etmeniz gereken husus pirinç kabının vakumlu olması.Hava almaması gerekiyor.

Telefonun çalışacağından hiç ümidim yoktu.Kısa devre yapmış olabileceğini düşündüm.Çünkü eşim telefonun açma kapama tuşuna basmış telefon su dolu iken.Panik böyle birşey işte.Herneyse telefonu ertesi gün pirinç dolu kaptan çıkarttım ama çalışmadı.Tekrar kaba koydum.Daha sonra telefonculara sordum adamlar daha telefonu görmeden 100-300 tl masraf çıkardılar,zaten telefon kaç para;)

Ben de gittim eşime kullanmakta olduğum lenovo S90 marka telefon aldım.(Reklam mı yaptım ne:)

General mobile telefonu 4 gün boyunca kapta unutmuşum:) Eşimde yeni telefona adepte olunca unuttuk telefonu:) Aklıma gelince bir açıp bakayım telefona ne oldu dedim ve işte mutlu son telefon açıldı ve sapasağlam çalışıyor:) Resmen şok geçirdim:) Bizim pirinçler suyu sülük gibi emmiş meğerse:)

Demem o ki telefon suya düşerse ya da içersine su alırsa bir şekilde telefonu sökün,bataryası varsa çıkartın ki elektrikle teması kesilsin.Kısa devre yapmaması için bu husus çok önemli.Daha sonra resimdeki gibi pirinç dolu kaba telefonu gömün.Ancak telefonu en az 4-5 gün bekletin ki su iyice kurusun.Sabırlı olun.1 gün bekletip geri çıkartırsanız telefon açılmaya bilir.Tecrübemi yazdım;)

Herneyse şimdi bu telefonu hediye edeyim bari,kıymetli büyüklerimden bir tanesine:) Sevgiyle kalın;)

Yorum Gönder

30 Yorumlar

  1. Geçmiş olsun :) ben de tvde görmüştüm princi :)

    YanıtlaSil
  2. Duymuştum ama , sonuç vereceğine hiç aklım yatmamıştı. Demekki doğruymuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de inanmamıştım ama sonuç itibari ile işe yarıyor:)

      Sil
  3. her iki telefonumu da suya düşürerek bozdum , bu yöntemi duymuştum ama demedim hiç etkili olucağını tahmin etmemiştim :) neyse aklımda bulunsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bir daha bu şekilde kaybetmezsiniz telefonunuzu:)

      Sil
  4. Tatlı çocuk, gemiciği suda yüzdürmüş yani :)) Faydalı bir bilgi başımıza gelirse :)

    YanıtlaSil
  5. Harika yaa aklımda bulunsun nolur nolmaz :)

    YanıtlaSil
  6. :)
    en meşhur harekettir büyüklere hediye:))) pirince bende koymuştum bir kaç ay sonra tekrar bozuldu telefoncuya götürdüm içinden pirinç çıkmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pirinç mi çıkmış:) Yok ben tamamen arındırdım:)

      Sil
  7. Merhabalar.
    Önce geçmiş olsun dileklerimi ileteceğim. Çünkü bu bir kazaydı. Telefonu kurtarmanız da bir mucize. Şansınız varmış. Ama kaza sayesinde eşinize yeni bir telefon almış oldunuz. İyi günlerde kullanın.
    Buradaki en kıymetli paylaşım tabi ki tecrübeniz. Cep telefonu ya da ona benzer her türlü hassas elektronik aletleri için yapılacak ilk yardım: Pili çıkar ve hemen havası alınmış, içi pirinç dolu bir kavanoza yerleştir. Beş gün bekle, bataryayı tak dene çalışıyorsa, kurtardın, çalışmıyorsa, tamire. Öyle değil mi? Bunu da sizden öğrenmiş olduk. Bu yararlı paylaşımınız için çok teşekkür ederim efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
  8. Benim de bikaç defa denemek zorunda kaldığım ve çok işime yarayan bir yöntemdir ama dikkat edin bazen paslanabiliyormus sudan dolayı içindekiler, birkaç ay sonra yine arıza verebilir telefon. Geçmiş olsun ve gözünüz aydın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paslanacağını sanmıyorum tamamen kurudu:) Ama ilerde dediğiniz gibi bozulabilir:) Teşekür ederim;)

      Sil
  9. Ben de eski telefonumu düşürmüştüm cup diye. :D Saç kurutmayla işi halletmiştim ama pirinç daha mantıklı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef akıllı telefonun içini açmadan saç kurutma sonuç vermiyor çünkü bazı parçalar sökülmüyor ancak pirinç ve kapalı kapta etkili oluyor suyu emme açısından.Pirinç denemiş biri olarak tavsiye ederim:)

      Sil
  10. Oldukça değerli bir bilgi :) Ben buradan öğrendim, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  11. aaa süper bi bilgi bu!:) teşekkür ederim paylaştığınız için, benim oğlan da pek afacan zira her an benim telefonun başına bir şey gelebilir!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkat edin derim en ufak bir boşlukta teliniz yüzebilir:)

      Sil

  12. Oğlanın canı sağolsun abi :)
    Şaka bir yana gerçekten çok faydalı oldu bu tecrübeni bizlerle paylaştığın, neredeyse herkes akıllı telefon kullanıyor. Böyle bir tecrübeyi ilk ağızdan dinlemek çok faydalı oldu.
    Yeni telefonunuz da hayırlı bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Gökhan kardeşim.Canı sağolsun aslanımın:) Yeter ki sıkıntı bu olsun;)

      Sil
    2. Aynen abi, canı sağolsun yeğenimin. Rabbim sağlık versin yeter ki, Sağlık olduktan sonra her şey yerine gelir abi.

      Sil
    3. Amin kardeşim.Allah cümlemize sağlık sıhhat versin;)

      Sil
  13. Üzüldüm ama güldüm de ufaklık bunu yapmamış olsaydı bizde bu şahane yöntemi bilmeyecektik:)))
    Ellerinize sağlık çok teşekkürler. Mutlu yıllar.

    YanıtlaSil
  14. Oğlunuzun canı sağ olsun :)) Onun sayesinde bu değerli bilgileri öğrenmiş olduk :)
    Pirinç bunu herkese anlatmak lazım :) Tamircilere kalırsak yeni telefon şart :))

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..