Valilik Yekta Kopan'ın Kitabını Toplattı!!

Aile Çay Bahçesi Toplatıldı


Yekta Kopan'ın liselilere dağıtılan Aile Çay Bahçesi adlı kitabı cinsel içerikli olduğu gerekçesiyle toplatılmış arkadaşlar.

Bolu Valiliği Okuyorum projesi kapsamında dağıtılan bu kitabı cinsel içerikli ifadelere yer verdiği iddiasıyla toplatmış ve dağıtılmasıyla ilgili soruşturma başlatmış.

Bu proje kapsamında valilik tarafından öğrencilere okuma alışkanlığının kazandırlması amaçlanmaktadır.Her sene bir kitap seçiliyormuş ve kitabın yazarıyla öğrenciler buluşturuluyormuş.Bu sene de Aile Çay Bahçesi adlı kitap bu kapsamda seçilmiş.

İmza günü iptal
Kitabın 34 ve 39’uncu sayfaları arasındaki kimi ifadeleri “cinsel içerikli” bulan bazı veliler ilgili kurumlara şikayette bulundu. Yaşananlar üzerine Kopan’ın öğrencilerle yapacağı imza günü de iptal edildi.

Bolu Valiliği kitabın dağıtılmasıyla ilgili soruşturma başlatırken, İl Milli Eğitim Müdürü İbrahim Çavuşoğlu kitabın sadece bir sınıfta dağıtıldığını, şikayetlerin ardından kitabın toplatıldığını belirtti.

Yorum Gönder

25 Yorumlar

  1. Bu kitabı okudum ama hiç cinsel içerikli ifadeler hatırlamıyorum. Yekta Kopan'ın dört kitabını da okudum. içlerinde cinsellikle ilgili hiçbir şey yoktu. Olsaydı hatırlardım diye düşünüyorum. Sayfa sayıları verilmiş. Merak ettim bakacağım.

    insanlar bazen yersiz alınganlıklar gösterebiliyor. Birkaç sene öce şeker Portakalı da küfür içeriyor diye okullarda yasaklanmıştı. Çocuklar gerçek hayatta hiç küfür duymuyormuş gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeker Portakalına yapılan haksızlık bu kitaba da yapılmış anlaşılan.Ülke olaeak maalesef bazı şeyleri aşamıyoruz.

      Sil
  2. Buna şaşıranlara şaşırırım ben. Yıllardır usul usul ülkeye yayılan ur bu işte, artık alenen boy gösteriyor. Çocuklar ve insanlar kitap okuyabilir; ama ancak onları biat etmeye sevk edecek, geliştirmeyecek, düşünmelerini, duymalarını, sevmelerini sağlamayacak emredilmiş kitapları okuyabilirler. Kaldı ki muhalif isimlerin kitaplarına izin verilsin, ne mümkün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konularda haklısınız ülkemizde ciddi sıkıntılar ve dayatmalar var maalesef.

      Sil
  3. Kitabı okumadım ama cinsellikten ne kadar korkar olduk. Oysa ki eğitime ne çok ihtiyacı olan bir toplumuz. Yazık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı okuduğumda aynen senin düşüncelerin geçti aklımdan. Gerçekten eğitime ihtiyacımız var saçma sapan diretmelere değil.

      Sil
    2. Ciddi anlamda eğitime ihtiyacımız var

      Sil
  4. Yekta Kopan'ı özlediğimi düşündüm şu anda. Televizyon programını kaçırmazdım. Bir velinin şikayetiyle kitap toplatılması tuhaf...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle.Saçma sapan sebeplerle bunları yapıyorlar ya insan şaşırıp kalıyor.

      Sil
  5. ne diyodu acaba o sayfalarda yaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla deep,okumadığım için yorum yapamayacağım.

      Sil
  6. Eğitim şart diyerek klasikleşen söylemi dillendirmek isteği bendeki...

    YanıtlaSil
  7. Haksızlık olduğu kanaatindeyim....

    YanıtlaSil
  8. bu yasaklamalar, toplatma kararları beni şaşırtmıyor artık:( kitabı okumadım ama hakkında olumlu yazılar okuduğumu hatırlıyorum hatta listemde de olan bir kitap o yüzden. önlere çekeyim bari!:)

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar.
    Cinsellikle ilgili ne içerebilir ki? Bu gidişle, aşk romanlarında iki sevgilinin el ele tutuştukları ve dudak dudağa öpüştüklerinden bahseden cümleleri de cinsel içerik kategorisine koyarlar ve kitapları toplatırlar. Gıcık gittikleri yazarların kitaplarını toplatmak için de böyle bahaneler uydurarak kitaplarını toplatırlar. Gerçekten sudan bahanelerle toplatılmış bir kitapsa üzüldüm doğrusu. Kitapların toplatılmasına da karşıyım.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de karşıyım hocam.Ottan boktan bahanelerle kitaplar toplatılıyor.

      Sil
  10. Yazılanları tam olarak bilmiyorum, kitap ortaokulda okuyanlara dağıtılsa hadi neyse belki doğru denebilir, ama liseli gençler yavaşça birey olmaya adım atıyor, çocuk sayılmazlar bu konuda. Yani biz nasıl okuyabiliyorsak onlarda okuyabilir görüşündeyim.

    YanıtlaSil
  11. Ben de okumayı erteleyip duruyordum,en kısa zamanda okuyacağım.Bu saçmalıklara artık ne yorum yazacağımı şaşırıyorum :(

    YanıtlaSil
  12. Bence çocukları etkileyecek ya da rahatsız edecek bir cinsellik yok kitapta. Çok şaşırdım. :O Yakında tüm kitapları yasaklayacaklar demekki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ülkemizdeki bakış açısı biraz sıkıntılı.

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..