Cemal Süreya'nın Evinin Önüne Anlamlı Dizeler..




Kadıköy Belediyesi çok anlamlı bir proje ile karşımızda arkadaşlar.Projenin ismi "Yaşayan Sokaklar".Proje kapsamında Kadıköy'de yaşamış sanatçıların yaşadığı sokaklarda o sanatçıya ait dizelere yer verilecek.

Bu sanatçılardan ilki Cemal Süreya oldu arkadaşlar ve sanatçının Cemal Süreya sokakta bulunan evinin  önünde bulunan kaldırımlara sanatçıya ait olan dizeler işlendi ve güzel bir görüntü ortaya çıktı.Kadıköy Belediyesi bu şekilde sokakların daha iyi tanınacağını belirtmiş.İnsanlar o sokaklarda gezerken birbirinden anlamlı dizeleri de okuma imkanına kavuşacak.

Proje kapsamında önümüzdeki günlerde Fazıl Hüsnü Dağlarca ve Özdemir Asaf’ın yaşadığı sokaklarda da kaldırım taşlarına şairlerden sevilen şiirler yazılacak.

Harika bir proje.Projeye imzasını atan Kadıköy Belediyesini tebrik ediyoruz.Çok anlamlı bir proje.Farkındalık yaratma anlamında çok başarılı olmuş.

Yorum Gönder

20 Yorumlar

  1. çok güzel bir proje olmuş keşke her sokak da olma ihtimali olsa,umarım bir gün yolum düşer..
    bu arada bloğunuz çok güzel takipdeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadıköy diğer ilçelere de bu bağlamda örnek olur inşallah.Hoşgeldiniz;)

      Sil
  2. Ne güzel düşünmüşler. Şairlerin ve edebiyatçıların evlerinin Sokağı'ndan geçerken hem kimin bir zamanlar adımladıgı sokaklar oldugunu öğrenecegiz hem de o kişinin dizelerini hatırlayacağız.

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok güzel Cemal Süreya'nın çileli hayatında yazdığı dizeler akıllara kazınacak

    YanıtlaSil
  4. Orhan Veli'yi çok severim
    "Deniz yırtılı kimi Zaman
    Kim diker bilmezsiniz
    Ben dikerim"
    En sevdiğim dizelerdendir. Paylaşım için teşekkürler bunu görmek büyük mutluluk :)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bir çalışma.Şiirin insanları rahatlatan, sakinleştiren bir etkisi var. Buna o kadar çok ihtiyacımız var ki.
    Bazen yıllar önce verilmiş sokak adlarını, belli adları siliyoruz. Hiç olmazsa adıyla yaşatacağımız öyle değerli insanlarımız var ki.Kadıköy güzel bir örnek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız hocam.Bu güzel örneklerin artması dileğiyle.

      Sil
  6. Bu ülkenin belediyeleri, yetkilileri keşke hep böylesi güzel işlerle çıksa karşımıza. Şiirsiz bir hayat düşünemiyorum. Cemal Süreya'ya da rahmet diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer ilçelerden de bu anlamlı hareketi bekliyoruz.Şiiri ben de çok seviyorum

      Sil
  7. Çok güzel bir proje olmuş. Türkiye'den böyle haberler duymak istiyoruz. Umarım diğer belediyelere de örnek olur.

    YanıtlaSil
  8. Çok iyi bir adım atmışlar.

    YanıtlaSil
  9. Çok tebrik ediyorum ben de, sanatın, edebiyatın hayatın içinde yer alması çok mühim.

    YanıtlaSil
  10. kadıköy biricik zaten yaa. görmedim gidip bakayım :)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..