Bilgisayarlı Görme Alanı ve Oct Testi Maceram:)




Geçenlerde göz taşı problemim olduğundan bahsetmiştim.Aslında bu önemli bir problem değilmiş.Daha da kötüsü göz tansiyonu varmış arkadaşlar.Doktorum en son gittiğimde bana yaptırmam gereken testler olduğunu söylemişti.Göz tansiyonu şüphesi var demişti ve o an moralim çok bozulmuştu.Sinsi bir hastalık olan göz tansiyonu insanı kör bile edebiliyormuş.Bu arada vermiş olduğu enfeksiyonel damlaları bırakmam gerektiğini söyledi ve başka bir damla verdi.Eyestil adında vermiş olduğu damla beni epey bi rahatlattı.

Elimdeki sevk kağıdıyla tekrar işyerime döndüm ancak yapılacak olan testler kafamı o kadar kurcaladı ki komiserimden izin alıp biran önce kurtulmak istedim bu testlerden.İlk defa bu testleri yaptıracağım için testler hakkında en ufak bir bilgim yoktu.Doktor beni Devlet Hastanesine sevk etmişti ama bende kuyruk bekleyecek ya da başka güne randevu alacak hal yoktu tabi:) Hemen araştırdım ve Çorum'da Devlet Hastanesi dışında bu işi yapacak bir Özel Göz Merkezi buldum.Hemen aradım acil olduğunu söyledim ve sıra olmadığını duyunca hemen gittim göz Merkezine.İsmini vermekte sakınca duymuyorum ki belki Çorum'da işi düşenler bu test için Emre Göz Merkezine gidebilirler.

Herneyse hastaneye giriş yaptım ve beni bir odaya aldılar alt katta.Ayakkabılarımı çıkarmam söylendi.Steril bir yer olduğu için.Terlik verdiler giydim ve beni bir odaya aldılar.Testi yapacak olan arkadaş birazdan bir güneş göreceğimi söyledi.Yanlarında 6 tane çizgi olan bir daire içerisinde yuvarlak bir nokta.Adamın güneş dediği bu demek ki dedim makinaya bakınca.Herneyse ilk önce sağ gözümü dayadım makinaya yuvarlak noktayı takip etmeye başladım. Biryerde sabitlendi nokta ve göz kırpmamam istendi aynen yaptım.Diğer gözüme de aynı işlem yapıldı.Yaklasık 5 dakika sürdü Oct testi.Bu testle gözlerdeki damarlara yıpranma payına felan bakıyorlarmış.

Sıradaki test daha yıpratıcı oldu benim açımdan.Nöbetten yorgun olarak gitmenin de etkisi oldu tabi.Herneyse üst kata çıktım ve orada beni karanlık bir odaya aldılar.Odada bir makina vardı.Makinanın başına geçtik tabi:) Görevli bayan ilk önce sol gözüme bir bant takıp bağladı.Sol gözüm görmüyordu doğal olarak.Sağ gözümü makinaya yerleştirdim.Ancak çok rahatsız edici bir ortam var makinanın içinde.Sarı yuvarlak bir ışığa bakıyorsunuz sürekli ve arada beyaz ışıklar veriyorlar.Beyaz ışık gördükçe buton var elinizde ona basıyorsunuz.Tabi makinadan tuhaf tuhaf sesler de geliyor.İlk beş dakikadan sonra göz yorulmaya başlıyor tabi.Beyaz ışığı bazen öyle uzak bir noktadan veriyorlar ki görüp butona basmak gerçekten çok zor:) Hatta 10 dakika sonra beyaz ışık felan kalmadı bende hepsi sarı oldu.Bayana soruyorum neden böyle diye ama bayan yok yanımda aşağı gitmiş muhabbet ediyor.Bir noktada makina durdu.Meğersem test bitmiş.Kendim kalktım makinanın başından.Bayan tekrar geldi bu sefer diğer gözümle testi yaptım bitirdim.Yaklaşık yarım saatte bu test sürdü diyebilirim.

Yorucu bir günün ardından test sonuçlarıyla evime gittim.Bu arada kafamda türlü senaryolar dolanıyor tabi.Acaba gözümde sorun varmı? Varsa ne derece kötü? Acaba göz tansiyonu var mı? Varsa derecesi kaç? Gibi soruları 4 gün boyunca sordum durdum:)

Nihayet dün itibari ile randevuma gidebildim.Doktor tekrar göz tansiyonuma baktı.Tansiyon ölçülürken hava veriyorlarya göze bir tuhaf oluyor insan.Sonuçta hayatımda ilk defa göz doktoruna geliyorum ve makinadan gözüme birşeyler püskürmesi ile gözüm ister istemez rahatsız oluyor.Daha sonra diğer odaya geçiyorum.Doktor gözüme boyalı bir damla akıtıyor.Daha sonra mavi bir led ışığı ile gözümü tarıyor adeta.Hatta o kadar yakından bakıyor ki o mavi ışıkla baktığı alet nereseyse göz bebeğime değiyor:) 

Bilgisayarlı görme alanı testi ve Oct testinin sonuçları çok güzel diyor doktor.Ve göz tansiyonum 19-19 çıkıyor.Yani göz tansiyonum yokmuş şükürler olsun.Ancak sınırdaymışım.6 ayda bir doktor kontrolüm olacak.Allah dermansız dert vermesin kimseye.Gerçekten üzerimden tonlarca yük kalktı adeta.

Göz taşlarımın yeri iyiymiş.Ben de artık onlara alıştım.Doktor almaya gerek yok şu anda çok küçükler dedi.Zaten batmıyorlar artık:) Arada bir varlıklarını hissettiriyorlar o ayrı mesele:)

Arkadaşlar gözünüzde herhangi bir kızarıklık,ağrıma hissi,sulanma yada kuruluk hissederseniz doktora bir görünün.Hatta bir şikayetiniz olmasa dahi görünün.Nitekim Göz tansiyonunun hiçbir belirtisi yokmuş.Erken tanı önemli.Sinsi bir şekilde ortaya çıkıyormuş.Eğer ailenizden birinde göz tansiyonu varsa potansiyel risk altındasınız.Irsi olabiliyormuş bu hastalık.Benim babam da vardı.Büyük ihtimal bizim ailede ırsı şekilde olduğu için bende de şüphe tanısı konmuştu,testleri yaptırmadan önce.

Sağlıklı mutlu,huzurlu bir yaşam dilerim hepinize..

Yorum Gönder

16 Yorumlar

  1. Kitap Cumhuriyetim geçmiş olsun. Sonuçlar beklenirken hep en kötü senaryolar yazılır malum. Sağlıklı, mutlu günler diliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun. Göz hiçbir şeye benzemiyor, en önemli organlardan biri. umarım bir rahatsızlık daha yaşamazsın.

    YanıtlaSil
  3. Sizin adınıza çok sevindim , şifalar diliyorum bunuda atlattınız, selamlarımla.Çok kitap okumak yok bilgisayar başında durmak yok:)

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun, sağlık işi bizde sıkıntılı aslında 6 ayda bir en kötü yılda bir tam bir kontrol yaptırmak lazım. Ama bizim sistemin bunu desteklememesi hemde gelenekte böyle bir şeyin olmaması sebebiyle yapmıyoruz. Göz taşı sürekli mi artık gözler üretecek, yoksa geçici mi o kafama takıldı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli üretecek ancak insanoğlu işte herşeye alışıyor:)

      Sil
  5. O zaman tekrardan geçmiş olsun diyorum, stresli olmuş ama sıkıntı yokmuş en azından :))

    YanıtlaSil
  6. Çok geçmiş olsun.... Cevap beklemek öyle testlerden, bilirim ne zordur...

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş olsun. Babamda göz tansiyonu var. Ben 6 ayda bir tam tetkik yaptırıyorum tabii ki Behçet Hastalığı olduğu için. Umarım göz tansiyonun sınırı aşmaz. Erkenden farketmen ve doktora gitmen çok iyi olmuş...

    YanıtlaSil
  8. Çok çok geçmiş olsun abi, göz çok hassas erken farketmen çok iyi olmuş, acil şifalar diliyorum. Umarım bir an önce eski sağlığına kavuşursun.

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..