Bu Bakkalda Kitap Okuyan Çocuklara Bedava Ürünler!!




Yine müthiş bir haber ile karşınızdayım arkadaşlar.Yurdumun güzel insanlarından güzel bir manzara daha.H aberin kaynağı :gazateduvar.com.tr


Uysal Bakkalın sahibi olan Kamber Bozan oğlu Fırat Bozan ile müthiş bir olaya imza attı.Bir gün mahalledeki bir çocuğa bir kitap veriyorlar ve bu kitabı oku,bakkaldan istediğini al diyorlar.Bu güzel hikayemiz bu şekilde başlıyor ve bütün mahalleye yayılıyor.Çocuklara kitap okuma sevgisini aşılamak için yapılan bu güzel hareket taktire şayan ve amacına ulaşmış durumda.Çocuklarımız bizim geleceğimiz.Bu anlamda onlara kitap okumayı sevdirmek çok erdemli bir davranış.


“Çocuklar kötü şeyler öğreneceklerine güzel şeyler öğrensinler istiyorum,” diyor Kamber Bozan: “Hanımı sevmezler, beni severler. Ben de onları seviyorum. Güzel bir kitap okuyup geldiklerinde istediklerini veriyorum.”


“Buradaki çocuklar arasında sınıfsal bir fark var. Çocuklar iç içe oynadıklarından bunu fark etmiyorlar. Ama dışarıdan bakan bir göz bunu görebiliyor. Bazı çocuklar istediklerini alabiliyordu, bazısı alamayınca -genellikle babam yokken- ben de onlara istediklerini veriyordum. Özellikle iki çocuğa yardım ediyordum. Bir gün onlardan birine bir kitap verdim, ‘bunu oku gel sana bir şey vereceğim’ dedim. Şeker Portakalı’nı verdim. Karşılığında bir şey vereceğimi duyan mahalledeki diğer çocuklar da benden kitap istemeye başladılar. İlk başlarda pek umursamadım. Baktım bir hafta boyunca ısrar ediyorlar, gittim birkaç kitap alıp geldim. ‘Kim okuyup bana gelirse ona bir şey vereceğim’ dedim,” diyor Fırat Bozan.

UYSAL BAKKAL MAHALLE KİTAPLIĞI 

Kamber Bozan ve oğlu, sadece çocuk kitaplığı değil, mahallede yaşayan çok sayıdaki üniversite öğrencisinin de faydalanabileceği bir kitaplık yapmak istiyor. “Dükkânın önüne raflar yapacağım. Onlar öyle orada duracak. Akşam içeri almayacağız. İsteyen alsın,” diyor Bozan. Fırat Bozan da “İkinci yenicileri, yerli romanları getirmek istiyorum. Bir ‘Uysal Bakkal Kütüphanesi’ olacak. Bakkallarda ürünleri satılan büyük firmalar bu dükkânların bir köşesine ‘İşte kitaplar burada, ödüller de yanında’ diye kendi ürünlerini de koydukları bir sosyal sorumluluk projesine dönüştürseler bunu keşke. Sadece bizimle sınırlı kalmasa,” diye anlatıyor.

Firmalar bu işe girişir mi, bilinmez. Ama şu an ortada olan bir gerçek varsa “Uysal Bakkal Mahalle Kitaplığı’nın” çok sayıda kitaba ihtiyacı olduğu. Mimar Sinan mahallesi, Dibekçi Ahmet sokak, numara 4’te ikamet eden bu güzel insanlara belki siz de ulaşmak istersiniz…









Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Nasıl güzel insan bunlar :) Çok güzel keşke herkes her çocuğa bu şekilde bir katkıda bulunsa :)

    YanıtlaSil
  2. İşte böyle güzellikler olduğu sürece çocuklar yere daha sağlam basarlar.
    Harika bir davranış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum.Bu tarz örnekler katlanarak devam eder inşallah.

      Sil
  3. O bakkallar kapanmasın diye boşa demiyoruz, harika bişey bu^^

    YanıtlaSil
  4. çok hoş bi hareketmiş :)

    YanıtlaSil
  5. Keşke haberin kaynağını da yazsaymışsınız: http://www.gazeteduvar.com.tr/turkiye/2016/10/04/kitap-okuyana-bu-bakkalda-her-sey-bedava/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsetmiş olduğunuz siteden almadım haberi ve sizin kaynağınız olduğunu bilmiyordum.Editleyeceğim;)

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..