Çağlayan Yılmaz-Oz'un Kalbi Mu Kıtası(Türk Mitolojisi)



Türk Mitolojisi alanında hızla yükselen başarılı yazar Çağlayan Yılmaz'dan yine sürekleyici bir roman:Oz'un Kalbi Mu Kıtası

Türk Mitolojisi'ni fantastik öğelerle harmanlamakta usta olan yazarımız yine başarılı bir eser ortaya koymuş.Oz'un eşsiz  savaşçılarına karşı Atlantis ile birleşen kuzeyin canavarları arasında geçen kıyasıya bir o kadar da kanlı bir savaşa şahitlik ediyoruz bu romanda.

Romandaki karakter isimleri başlarda kafanızı karıştırabilir.Çok karakter var ancak roman ilerledikçe konuya ve karakterlere hakim olmaya başlıyoruz.Şahsen benim en sevdiğim karakterlerin başında Demirdağ komutanı Tiyugan han var:) Kardeşi Ataman ise en nefret ettiğim karakter oldu.Ancak Ayzer ve Baybora'nın en son savaşlarda aktif rol almaması beni şaşırttı.Daha fazla atraksiyon beklerdim özellikle Ayzer'den.Bir de roman gayet güzel ilerliyor ancak Şalmalideki savaşın kısa sürmesine biraz üzüldüm.Belki uzundu ama beklentim büyük olduğu için bana çok kısa geldi.Kitabın bu savaş üzerine kurgulanmış olmasından dolayı son savaşın uzun süreceğini düşünüyordum.Aslında bu yapıt bir ikileme yada üçleme olabilirdi.İlk seride hazırlık safhası,ikinci seride ise savaşa daha çok yer verilebilirdi.Biraz klişe olacak ama keşke sinemaya uyarlansa bu eser.Harika bir film olabilir.

Bol bol fantasik öğeyi bulabileceğimiz bir roman olmuş.Kalemine sağlık Çağlayan Yılmaz,bizi yine diyardan diyara gezdirdin.Hayal gücüne hayranım:)Bu derece fantastik ve mitolojik eser veren bir yazarımız olması gurur verici.

Atlantis uzun yıllar önce Oz'a karşı savaşmış ancak savaşı kaybetmiştir.Oz Atlantis'i vergiye bağlamış kontrol altına almıştır.Ancak yıllar sonra komutan Vagnar bu gidişe son vermek için Oz'a tekrar savaş açmak niyetindedir.Vagnar zeki bir kraldır ve tek başına Oz ile başa çıkamayacağını gayet iyi bilmektedir.Bunun için kuzeyin canavarları ile birleşmeleri gerekmektedir.Kuzeyin canavarları ise Emegen ve Dunka halkıdır.Emegenler devasa büyüklükte mavi yaratıklardan olusan bir kabiledir.Yaratıktan kastım bir insandan kat kat uzun ve güçlü olmalarıdır.Bazıları ise 2 başlıdır.Kralları Hagnar çok acımasız bir komutandır.Dunkalarda en az Emegenler kadar tehlikeli bir kabiledir.Sivri dişleri ve tırnakları ile düşmanlarına kan kusturmaktadırlar.Öldürdükleri insan ve hayvan etleri ile beslenen vahşi bir kabiledir.Bu iki halkı da yanına alan Atlantis kralı bununla da yetinmeyip Barbarları ve çeşitli kabileleri de yanına alarak devasa bir ordu kurar.Müthiş bir şavas olacaktır:)Çok fazla detaya girmeyim yoksa sayfalarca yazmam gerekecek:)Oz'un komutanlarından da ayrı ayrı bahsedip büyüyü bozmak istemiyorum.Siz okuyunca göreceksiniz zaten.Ne komutanlar var romanda:) Demirdağlıları çok sevdim ben bu romanda.

Ejderhalı,aslanlı,kaplanlı,börülü,bol bol sihirli,kanlı ve sürükleyici bir roman okumak isterseniz buyrun:)

Yorum Gönder

0 Yorumlar