Mercimek Tanesi Boyutunda Şiir Kitabı!!!




Edebiyat alanında ilginç haberler okudukça bunları paylaşmadan edemiyorum:) Yine bir enteresan kitap çıkmış ama bu epey şaşırtıcı.İzmir'li yazar ve şiar Ümit YAŞAR 0,9 gram ağırlığında, 4 milimetre eninde ve 6 milimetre boyunda 72 sayfalık okunabilir şiir kitabı çıkardı.Ne kadar ilginç değil mi:)Bunu okumak için dev bir mikroskop gerekli sanırım:)

Uluslararası Aktivist Sanatçılar Birliği Başkanı ve şair Işıkhan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2017 yılında 0,23 gram ağırlığa, 4 milimetre ene ve 8 milimetre boya sahip kitap yayımlayarak rekor kırdıklarını, bu yıl oranları daha da küçülterek dünyanın okunabilen en küçük şiir kitabını çıkardıklarını belirtti.

"Aşktan Sonra Hüzün" adı taşıyan kitap için 0,3 punto yazı karakteri kullanıldığını aktaran Işıkhan, "İzmir'de 5-6 yıldır dünyanın en küçük kitabı diye tanıttığım kitabı bu yıl biraz daha küçülterek en son haline getirdim. Geçen yıl yaptığım kitap Guinness Rekorlar Kitabı'na girdi ve Bakü'deki Minyatür Kitaplar Müzesi'nde yer aldı." dedi.

Işıkhan, "Guinness Rekorlar kitabına giren diğer kitapları inceledim. Benim kitabım, boyutu, ağırlığı ve sayfa sayısıyla dünyanın okunabilir en küçük kitabı olduğunu belirledik. 0,4 santimetre eni ve 0,6 santimetre boyu var. 0,9 gram ağırlığı var. 12 kitap tartarsanız 1 gram yapar. Satmak için üretmedim, bu bir rekor denemesi. Ülkemi, edebiyatımı minyatür kitapla tanıtmak istedim." diye konuştu.



Yorum Gönder

5 Yorumlar

  1. Haha, çok ilginçmiş gerçekten :) Kitaplar küçülsün mikroskoplar büyüsün :))

    Bu arada bloğunuzu yeni gördüm ve hemen takibe aldım, sizi de bloğumuza bekleriz :)
    maviveedebiyat.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler iade-i ziyarete geliyorum:)

    YanıtlaSil
  3. Bunlarla uğraşacağina şiirlerini.... Neyse işte:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..