Mario Mazzanti-Şah Mat (Polisiye-Gerilim)


Birkaç kötü kitap deneyimimden (Siyah Süt,Şeytan Tohumu) sonra ilaç gibi geldi.Tek kelimeyle kusursuz bir kitapdı.Polisiye-Gerilim adına herşey vardı kitapda.Heyecansa heyecan,gerilimse gerilim.Tıp mezunu olup da polisiye-gerilim yazanlar çok başarılı oluyor sanki.Bakınız Tess Gerritsen.Olayların bu kadar ustaca bağlanması insana pes doğrusu dedirtiyor.Son ana kadar katili tahmin etmek epey zor,ama benim gözümden kaçmadı tabi:)

Bu yazarı çok sevdim.Bu ilk kitabıymış.İlk kitabı olmasına rağmen bu kadar ustaca bir roman yazmasına şaşırmamak elde değil.Bu tarzda devam ederse bu dalda çok başarılı olacaktır.Yeni bir Grange mi geldi ne:) Bu kadar övgüden sonra konudan şöyle bir bahsedelim o halde:

Bir kadın evinde ölü olarak bulunmuştur.Katledilmiştir.Bıçaklanmıştır o da yetmezmiş gibi rahmine zarf açacağı saplanmıştır.Bilirsiniz bazı saplantılı katillerin bu tarz imza merakları vardır.Eeee hal bu olunca polisler devreye girecektir haliyle.Burada bir kahramanımız vardır ki adı Claps'dır.Polis değildir ama suç psikiyatristi olarak polise destek vermektedir.Maşallah bir dedektifin yaptıklarını yapar ama:)

Katilimiz çok zekidir.Satrança meraklıdır.İşlediği cinayetleri satranç maçına çevirir.Tabi bu maçı çözmek çok zordur.Her hamlede bir kişi ölmektedir ve polisin fazla zamanı kalmamıştır.Diğer taraftan herşeye burnunu sokan ve haber adına herşeyi yapan bir muhabirimiz vardır.Fazla merak iyi değildir ama değil mi:)

Polisiye-Gerilim okumayı seviyorsanız bu romanı illa ki okumalısınız.Zekice kurgulanmış bir roman.Karakterler de çok etkili.Tuttum ben bu yazarı:)

Yorum Gönder

28 Yorumlar

  1. Şah Mat hayatın en önemli anıdır:) Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Zarf açacağı Sultanı Öldürmek kitabındaki katilin de tercihiydi:)))
    Paylaşımın için teşekkürler.
    Keyifli okumalarının devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  3. yeni bir Grangé dediğine göre derhal okumalıyım, tatil dönüşüne artık ;) teşekkürler paylaşım için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oku oku.Gayet güzel kitap.Grange benzetmesi yaptım ama biraz ekmek yemesi lazım:)

      Sil
  4. Bu arada ben senin Sİyah Süt okuduğunu görür gibi olmuştum bak yorumunu okumadım..Gerilim fantastik sever bizler için sıkıcı denecek türden bir kitaptır o :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne sıkıcıydı ama.Bitirene kadar ben de bittim:)

      Sil
  5. Şah Mat'ı merakla aldık, okunma sırasını bekliyor. Bu kadar beğenmenize de sevindim açıkcas, demek ki boşuna para vermemişiz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sevdim gerçekten ve verilen parayı sonuna kadar hakediyor bence.

      Sil
  6. Heyecanla okumuştum Şah-Mat'ı ...

    YanıtlaSil
  7. Şah Mat'ı ben de aldım, okunmak için sırasını bekliyor kendisi.
    Beğendiğinizi gördükten sonra biran önce başlayasım geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler.Zaman kaybetmeyin bu güzel kitabı okumak için..

      Sil
  8. Hemen alip okumak lazim cok.merak ettim acikcasi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarz cinayet romanlarını seviyorsanız kaçırmayın derim..

      Sil
  9. kitabı bende okudum aklından bir sayı tut kitabından sonra okuduğum için şah mat 'ı daha başarılı bulmuştum . normal zamanda o kadar beğenmezdim ama kötü bir kitabın ardından ve kurgusu da iyi olunca beğenmiştim. yine de tahmin edilmez değil okurken bende çözmüştüm sıra dışı bir yere bağladılar klasik bir son değildi. ne çok konuştum kısacası iyi kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben normal zamanda da beğenirdim:)Adam yazmış be:)

      Sil
  10. Çok beğendim bir kitap. Herkese tavsiye ederim. Paylaşım için teşekkürler.

    çekilişime herkesi beklerim
    http://gizemlicizgiler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. Bu gün aradım ama bu kitabı burada bulamadım,
    aslında medeniyetlerin kurulduğu yerde yaşayıp
    medeniyet ötesinde kaldığımız için şaşırmadım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen her kitapçıda bu kitabı bulursun aslında.Popüler bir kitap.Hayret verici bir durum.Neyse bulursun sonunda,tavsiye ederim:)

      Sil
  12. heey bunun katili iyiymiş. çok sevdim okurum.
    :)

    YanıtlaSil
  13. Şah Mat ' ı okumadım ama çok duydum . Sen de tavsiye ettiğine göre okumak lazım.
    Tanıtım için teşekkürler , sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Bugün itibarıyla lınacaklar listemden okunmayı bekleyenler listeme transfer oldu.Ablam sağolsun:))) Ben ağustos sonuna kadar kitap almayacağım demiştim ama başkaları bana alabilir :) Bukadar güzel yorumdan sonra okuma listem biter bitmez yeni listeme liste başı yapacağım:)

    Keyifli okumalar ,paylaşım için tşkler.

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..