Jean Christophe Grange-Kızıl Nehirler (Polisiye-Gerilim)





Jean Christophe Grange ile tanıştığım bir eserdi ve iyi ki de tanışmışım.Polisiye-Gerilimin en iyi ustalarından biridir bence Fransız yazar.Katil kim konulu eserleri herzaman sevmişimdir.Romanın sonuna kadar acaba kim bu katil diyorsunuz ve sonu sürprizlerle bitiyor.İşte polisiye gerilim budur.İnanılmaz etkisi altına alıyor,korkutuyor,geriyer sonu ile şok ediyor.Daha ne olsun:)


Konusuna gelince:

Fransa'da bir üniversite kasabasında işlenen sır dolu cinayetleri konu alıyor.Bu cainyetleri aydınlatma görevi Pierre Niemans adında cinayet dedektifine verilir.Bu dedektif çok agresif ve bazı olaylarda sert davrandığı için bu kasabaya sürülür.Ortağı ile bu cinayetleri aydınlatması için görevlendirilir.Kasabanın adı Guernon'dur.Kasabanın üniversitesi ise ilginç bir özelliğe sahiptir.Herkes birbiriyle evlenmektedir.Yani üniversitede çalışanlar genelde aralarında evlenmektedirler.Yalnız diğer bir özelliği ise üniversite öğrencileri de hep seçilmiş ve hertürlü organizasyonda birinciliğe oynamaktadırlar.Sayılarının az olması da sanki öğrencilerin bilim adına yetiştirildiğini göstermektedir.Birgün Üniversite'nin kütüphane sorumlusu dağlık bir alanda ölü bulunur.Bulunduğunda ise cenin pozisyonudadır ve bir kayalık alanın içerisine bırakılmıştır.Ayrıca cesedin gözleri büyük bir titizlikle alınmıştır ve ceset üzerinde adeta işkence yapılmıştır.Bazı uzuvları da kesilmiştir.Bu cesedi dağlık alanda spor yapan bir bayan bulmuştur.Daha sonra buna benzer cinayetlerde işlenmeye başlayınca konu ciddileşmiştir.Komiser Niemans ve Teğmen Abdouf açısından işlenen yeni cinayetler, yeni ipuçlarını da beraberinde getirmektedir. Öldürülen üç kurban da üniversite bünyesinde çalışmaktadır. Buradan yola çıkan kahramanlarımız, üniversite hakkında çok çarpıcı gerçekleri öğrenecekler ve kurbanların o kadar da masum olmadıklarını anlayacaklardır.


Polisiye gerilim sevenlerin kaçırmaması gereken harika bir roman.Elinizden bırakamayacaksınız.Tavsiye ederim.

Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. bütün grange kitaplarını okuyan biri olarak en beğendiğim kitabı bu kitaptı. filmini de izledim ama hiç beğenmedim. grange'ın olayları çok farklı yerden bağlaması ise en sevdiğim :) bende tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  2. @yusrac:Yorumun için sağol.Benim en sevdiğim ikinci Grance kitabı bu.En sevdiğim tabi ki Siyah Kan:)

    YanıtlaSil
  3. Selam,
    Bende yusrac arkadaşın yorumuna aynen katılıyorum grange ilk kitabı kızıl nehirleri soluksuz okuyup grange hastası olmuştum...Filmini bende hiç beğenmemiştim Grange bi kaç kitabını daha okudum ancak beni en etkileyen bu kitabı idi.Bende hayal kırıklığı yaratan kitabıda ölü ruhlar ormanı idi giriş olayların gelişmesi gerçekten çok iyi ama kitabın sonu tam anlamıyla hayal kırıklığı idi benim için...

    YanıtlaSil
  4. Kızıl nehirler güzeldi gerçekten.Bahsettiğiniz gibi ölü ruhlar ormanının sonu iyi değilmiş.Kitap elimde mevcut ama henüz okumadım.Sisle gelen yolcu da var elimde.İnşallah okurum bir ara:)

    YanıtlaSil
  5. Judith hakkinda bilgi verir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dis gorunusu hakkinda bi bilgi var mi ?

      Sil
  6. @Adsız
    Kitabı okuyalı epey süre geçti.Hatırlayamadım desem:)Kusura bakmayın:(

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Yazarın ilk okuduğum kitabıydı. Siyah Kan'ı daha çok severim ama. Ölü Ruhlar Ormanı da o kadar kötü değil aslında. Darbeler döneminde yaşananları anlamak için olsun okunmalı.

    YanıtlaSil
  9. @Lord
    Ölü ruhlar ormanı elimde var ama bir türlü başlayamadım o romana.Okurum onuda sağol,yorum için.

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..