Canan Tan-İz


Okuduğum ikinci Canan Tan kitabı.Canan Tan'ın sade dili ve insanı yormayan yazı tarzını seviyorum.Bu kitap da fena değildi ama sonu hoşuma gitmedi.Birşeyler eksik kalmış sanki romanda.Yine de keyifle okunabileceğini düşünüyorum.Şöyle bir bahsedelim o halde:

Vedat ve Semra aralarında yaş farkı olan ama birbirlerine aşık bir çifttir.Aralarındaki bu yaş farkı evlenmelerine mani olmaz.Çevrelerince pek hoş karşılanmaz bu evlilik.Yıllar sonra Verda adında bir kızları olur bu çiftin.Verda Üniversite çağına geldiğinde çift ayrılır.Verda bu durumu içine sindiremez ve okul hayatı sekteye uğrar.Değişik bir kız olur çıkar.Hippi gibi davranmaya başlar:).Giyim tarzı,yaşam tarzı değişir biranda .Motorcu bir sevgili bile yapar kendine ama oda uzun sürmez.Daha sonra kendine gelen Verda okulunu bitirir ve Avukat olur.Eski Verda değildir aklı başına gelmiş ve ayakları üzerinde durmaktadır.Babası Meliha hanım ile evlenmiştir.Meliha hanım babasının avukatlık bürosunda çalışan bir bayandır.Semra'nın da yakın arkadaşıdır.Semra bu durumu sindiremez.Ve birdaha görüşmezler zaten.Aradan yıllar geçer.Verda Bülent adında bir gazeteciyle evlenir.Yine aralarında yaş farkı vardır.Ailesi karşı çıkar.Baba sevgisinden yoksun olarak büyüyen kızlar hep kendinden yaşça büyük erkeklerle evlenirler gibi bir anlayış türemiştir artık.Herşeye rağmen Verda evlenir.Birgün ani bir ölüm haberi gelir.Babası intihar etmiştir.Bunu asla kabullenemez Verda ve bu ölümün İzini sürmeye karar verir.Bu dakikadan sonra roman bir hayli ilginçleşmektedir.

Daha önce de belirttiğim gibi romanın sonu beni memnun etmedi.Daha güzel olabilirdi ama okunabilir bir kitap.Tavsiye edilir.

Kitapdan bir alıntı ile bitirelim tanıtımı:

Minicik çocuk ellerimi avucunun içine hapsettiğinde,
yüreğim yüreğinde eriyordu babacığım.
Parmaklarım büyüdü diye mi tutmuyorsun artık ellerimi?
Keşke hep küçük kalsalardı...

Yorum Gönder

22 Yorumlar

  1. Canan Tan kitaplarını , tarzını severim .Bu kitabını kardeşim almıştı , ben henüz okumadım , ilgimi çekti, okunacakların arasına not edildi, teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonu beni tatmin etmese de fena değildi.Yorumun için teşekkürler...

      Sil
  2. Konu olarak çok güzel görünüyor.Açıkçası hoşuma gitti.Almayı düşünebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canan Tan'ın iyi olduğunu biliyorum. Birkaç hafta önce Piraye adlı kitabı okumuş ve çok beğenmiştim.Yalnız İZ kitabının sonu kötü diyince alıp almamak arasında kararsız kaldım.

      Sil
    2. Sonu beni tatmin etmedi ama okunmaya değer diye düşünüyorum...

      Sil
  3. Canan Tan ' ın anlatımını ve akıcı dilini seviyorum . Bu kitabı okumuştum , konusu ilginçti . Teşekkürler , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler.Sade dili benim de hoşuma gidiyor,sevgiler..

      Sil
  4. MRW: bu kitabı okudum ve hiç beğenmedim, Canan Tan'a yakışmayan bir romandı. sonu iğrenç bitti, 300 e yakın sayfa okuyan okuyucuya saygısızlıktı bence 1 sayfada bitirdi koca romanı, her şey havada kaldı, üzgünüm ama benim için vasatın altındaydı :(

    bu kitabı okuyan her blogger benim bu kötü yorumumdan nasibini alıyor. üzgünüm ama bu yazarı sevmediğimden değil, sevip te ona yakıştıramamamdan kaynaklanıyor.. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bende seninle aynı fikirdeyim ve tanıtım kısmında sonunun çok kötü bittiğine değinmiştim.Sonu gerçekten kötüydü...

      Sil
  5. Ben de romanın sonuna çok önem veririm.Bu kitabı okumayı düşünüyorum ama okunacak daha çok kitabım var.Sizce ertelemeli miyim?

    YanıtlaSil
  6. belki Yüreğim seni çok sevdiden , yada diğer kitaplarından önce yayınlansaydı daha az eleştiri alabilirdi , ilk kitap olması dolayısı ile hoş görülebilir ama güzel işler yapan birinin azcık bile eksik kalması göze çok mu batıyor ne??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında göze çok batmasından ziyade yakışmadığından olabilir mi?Canan Tan'a lafımız yok çok seviyoruz:)

      Sil
  7. Ben çok sevöiyorum Canan Tan'ı son derece yüzeysel yazışyormuş gibi geliyor
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazı yazıları yüzeysel ama ben seviyorum genelde Tan'ı.Yorumun için teşekkürler...

      Sil
  8. Aşkın Sanal Halleri'ni sayarsak Canan Tan'ın 3 kitabını okudum şimdiye kadar.Genel izlenimim Oldukça basit,kolay okunan,amiyane tabirle Çerezlik kitaplar gibi geldi bana.Her kitap her yazar değerlidir elbet.Okur muyum Birdaha Canan Tan; Neden olmasaın:)

    yeni izlemeye aldım sizi bana da beklerimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumuna ben de katılıyorum.Ben de sizi izlemeye aldım,sevgiler...

      Sil
  9. Okunmayı bekleyen kitaplarım arasında,
    şimdi siz yazınca daha da ilgimi çekti,
    Artık öncelik tanırım...
    Bu arada bloğunuzun uğur böceklerini çok sevdim...
    Ne güzel, sevgi dolu bir blog...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzel yorumunuz için.Uğur böceklerini çok sevdiğim için böyle bir tema uyarladım,beğenmenize sevindim.

      Sil
  10. kitabı okumayı erteleyip duruyordumm yorumları okudum sende diğerlerini oku önce demişsin baska bir blogcuya :) dedim kii bu söz banada söylenmiş sayılırr :) tesekkürler!!

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..