Ahmet Ümit-Patasana (Macera-Polisiye)


Ahmet Ümit ile tanıştım sonunda.Uzun zamandır merak ettiğim bir yazardı.Aslında çok daha önce okumam gerekiyordu ama bugüne nasipmiş.Gayet akıcı ve güzel yazan bir yazarmış.Bütün kitaplarını okuma kararı aldım bu kitabın ardından.Bu kitabında tarihle harmanlanmış bir arkeoloji kazısına tanık oluyoruz.Konudan kısacık bahsedelim o zaman:

Esra hanım ve kazı ekibi Fırat Nehri'nin kıyılarında tarihi bir kazı yapmaktadırlar.Çok önemli bir belgeyi bulmaktadırlar aslında.Kayıtlı olmayan ilk tarihsel belgeleri bulmaktadırlar.Başyazman olan Patasana'nın yazdıklarını,başından geçenleri ve o tarihte yaşanan gelişmeleri anlatmaktadır buldukları tabletler.28 bölümden oluşmaktadır bu tabletler ve Patasana'nın hikayesinin tamamlanması için hepsinin eksiksiz olarak bulunması şarttır.Asurlular,Hititler,Frigyalılar hakkında bilgiler vermektedir bu eserler.Patasana'da o sıralarda yaşamış Kralı Psiris'in Baş yazmanıdır.Ancak o başyazman olarak bir ilke imza atmıştır.Normalde baş yazmanlar sadece Kralının söylediklerini ve tarihi gerçekleri yazmaktadırlar.Ancak Patasana kendi hikayesini ve duygularını da yazarak bu anlamda bir ilke imza atmıştır.Amerikalı olan Timothy bu belgeleri çevirmektedir.Bu konuda en bilgili olan kişidir kazıda.Ayrıca Elif,Teoman,Kemal,öğrenci olan Murat ve Alman  Bernd'de kazı ekibinin diğer elemanlarıdır.

Her şey yolunda giderken Hacı Settar adına dini bir lider öldürülmüştür.Bu ani gelişen ölüm olayı kazı ekibinin üzerine kara bulutlar çökmesine neden olacaktır.Özellikle kazı lideri Esra son derece rahatsız olmaya başlamıştır.Nitekim bazı kesimler kazı olduğu için bu cinayetlerin işlendiğini söyleyeceklerdir.Ardından 2 cinayet daha işlenince işler sarpa sarmaya başlayacaktır.Yüzbaşı Eşref bu cinayetlerin sebeplerini araştıracaktır.Bakalım kazı devam edecek mi?Yoksa Patasana'nın hikayesi eksik mi kalacaktır?
Kazı ekibinin başlarına neler gelecektir? Bunları tabi ki açıklamıyorum merak edin ve okuyun bu heyecanlı romanı:)

Son derece keyifle okudum bu güzel romanı.Ve bilmediğim bazı yemekleri öğrendim Antep yöresine ait olan:)
Tavsiye ederim bu güzel romanı.

Yorum Gönder

29 Yorumlar

  1. Bende ilk Patasana'yla tanıştım Ahmet Ümit'le... Çok beğenerek okumuştum. Arkeolojiyi sevip, merak ettiğim için belki de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzeldi gerçekten.Arkeolojiyi seviyorsan ve eğer okumadıysan Ruh Koleksiyoncusu'nu oku derim.Sevgiler...

      Sil
    2. Okumamıştım, listeme ekledim. Teşekkür ederim... :)

      Sil
  2. ben de patasana'dan hoşnut kalmıştım..beğenmenize sevindim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ümit'in tarzını sevdim.Kitabı okurken aslında 2 farklı roman okuyormuş gibi hissediyor insan kendini.Bir Patasana'nın hikayesi,diğeri ise şimdiki zamanda geçen öykü..Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  3. Ben de severek okurum Ahmet Ümit kitaplarını .
    Şu anda Sultanı Öldürmek isimli romanını okuyorum .
    Teşekkür ederim , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim.Ahmet Ümit'in kitaplarını sıraya dizeceğim bir ara:)

      Sil
  4. beğenmende ve Ahmet Ümitle tanışmanda bir nebzede olsa katkım olduğu için çok mutluyummmm:)
    Eğer yeni bir Ahmet Ümit kitabı okumak istersen bence Beyoğlu Rapsodisi ilk tercihin olsun;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sana,bu güzel kitabı bana hediye ettiğin için.Bir İstanbul Hatırası ve dediğin kitabı okuyacağım alınca...

      Sil
  5. Türkiye'de polisiye yazarı olarak ilk akla gelen ve bu işi gerçekten iyi yapan bir isim Ahmet Ümit. Çok severek okuduğum bir kitaptı. Sizin de beğenmenize sevindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ümit okumaya devam edeceğim.Bir de Osman Aysu var polisiye gerilim yazarı olarak.Onun ününü de duymuştum ve birkaç kitabını aldım.Okuyunca paylaşırım inşallah.Yorum için teşekkürler...

      Sil
    2. bende de 2 tane Osman Aysu kitabı var okunacak. nedense elim gitmiyor bir türlü..

      Sil
  6. teşekkürler efendim,bende sizin gibi Ahmet Ümit'e başlayacak olanlardanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz,ben teşekkür ederim.Başlayacaksan bu romandan başla derim:)

      Sil
  7. Kitapkolik olacağız sayenizde:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel işte,bundan iyi bağımlılık mı olur:)

      Sil
  8. mimlendin:)eminim çok seveceksin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde mimlere cevap vermiyorum ama konu kitap olunca akan sular duruyor tabi:)Cevap yazacağım ve teşekkür ederim bu güzel mim için.

      Sil
  9. Hımmm bende okumalıyım o zaman güzele benziyor :) Bende bir ödülün var!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle güzel,tavsiye ederim.Ödül için teşekkürler aynı konuyu açmıştım daha önce.Teşekkürler kısmına ekliyorum seni,teşekkürler:)

      Sil
  10. Ben de henüz bir Ahmet Ümit kitabı okumadım, bu kitabının isminbi çok duymuştum,okumak isterim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an önce Ahmet Ümit oku derim.Ben de ilk bu kitabı okudum ve okumaya devam edeceğim Ümit'i.Yorum için teşekkürler.

      Sil
  11. Ahmet Ümit bu aralar okumak istediğim ve sevdiğim bir yazar. Sultanı öldürmek ve Bab-ı Esrar'ı okumuştum çok beğendim. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyeleriniz için teşekkürler.Bütün kitaplarını alacağım.

      Sil
  12. son yazımı okusana.
    bi ödül daa verdim sana.
    daa doğrusu en iyiler arasına koydum.
    :)
    istersen sen de katıl.
    hatta yayınla istersen.
    yayılsın.
    eğlenceli.
    :)

    YanıtlaSil
  13. Tamam dur bakıyorum.Ha bakmıştım blogstar olsa gerek:)

    YanıtlaSil
  14. Ahmet Ümit'i bir türlü okuma fırsatım olmadı ama çok istiyorum okumak . Çok iyi oldu bu kitabı hakkındaki yorumun . en kısa zamanda alıcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biran önce oku.Bu kitapla başla bence.Seveceğine eminim.

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..