Cervantes-Don Kişot (Dünya Klasikleri)


Harika bir kitap daha:) Bu kadar eğlenceli bir kitap okumayalı uzun zaman olmuştu.Bir kitabı okurken bu kadar çok güldüğümü hatırlamıyorum.O kadar güzel bir kitap ki güldürürken bile inanılmaz düşündürüyor ve öğütler veriyor.Delilik ile akıllılığın sınırını anlayamıyor insan bu kitabı okurken.Kitap okumaktan kafayı bozan bir insanın şövalye olmasını ve sürevenlere atılmasını konu alıyor kitabımız.Biz de polisiye gerilim okumaktan kafayı bozmayalım sonra:).Küçükken çizgi filmini çok izlemiştim ama kitapta bambaşka dünyanın kapılarını aralıyor yazar bize.Zaten Don Kişot denince hepimizin aklına Yel değirmenleri ile yaptığı savaş  gelir ki; bu sadece küçük bir kısım aslında.Konudan şöyle bir bahsedelim o halde:

Bir zamanlar bir soylu vardır.Bu soylu çok şövalye kitapları okumaktan kafayı bozar ve şövalye olmaya karar verir.Don Kişot adını verir kendine.Kısa zamanda bütün İspanya'da tanınır.Ama ne tanınmadır ki o:).Tabi gezici şövalyenin bir de seyisi olmalıdır.Bu seyis Sanço Panza adında bir çobandır.Şövalyemiz ona bir ada verme karşığında onu da yanına alır.Eeee adaya vali olma fikrine hayır demez bizim çoban.İşte bu saatten sonra serüvenlerimiz başlar.O kadar güldüm ki bu serüvenleri okurken.Bir ara aslanlı şövalye diye anılır.O ki mazlumların koruyucusu,fakirlerin yoldaşı.Canını dişine takmış ülkesinin iyiliği için yollara düşmüş,gezici şövale Don Kişot'tur.

Şövalyemiz ve seyisi Sanço Panza'ya bir ülkenin dükü ve düşesi oyun oynarlar.Bunların deli olduğunu bilirler ve adice bir oyuna kalkışırlar.Hatta bu o kadar büyük bir oyundur ki Sanço Panza'ya valilik  bile verirler:).Vali olmadan önce Don kişot ona öğütler verir.Zengin insanlardan hediye kabul etme der.Onlar bu hediyeyi çıkar için sana verebilirler.Günümüz de ki ayrımcılık ve torpilciliği adam taaaaa o zamandan dile getirmiş;helal olsun ona.Fakirlere,muhtaçlara yardım et ki bir çoban olduğunu ve bu dünyaya bir çulsuz olarak gelip çulsuz olarak gideceğini unutma der.Ayrıca bir ülkenin yönetimi için çok güzel öğütler verir.

Çok ders verici bir kitap.Çok sevdim ben bu kitabı.Birkaç kez daha okurum ben bu kitabı aralıklarla.Boşuna Dünya'nın en çok okunanları arasına girmemiş...

Yorum Gönder

20 Yorumlar

  1. Ah:))))harikadır:)))kitabı, çocukken radyoda da dinlemiştik:))tvde dizisi de yapıldı muhteşem..sonunda bayağı üzülmüştüm:(

    YanıtlaSil
  2. Ben de bir kaç hafta önce aldım bu kitabı, okunacaklar sırasında .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an önce okumanız dileğiyle.Hayırlı günler..

      Sil
  3. Çok uzun zaman önce okumama rağmen hala hatırlarım. Gerçekten övgüye layık bir kitaptır.

    YanıtlaSil
  4. Okuma sevgisini ilk aşılayanlar kitaplar arasında olduğundan, ben de yeri çok ayrıdır bu kitabın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın.Okumayı bize sevdiren ve buna vesile olan kitapların yeri çok ayrıdır gerçekten.

      Sil
  5. Çok severek, gülümseyerek okumuştum bu kitabı.
    Bir de okurken, netten incelediğimce yazarı Cervantes'in, yıllar önce Mimar Sinan'ın eseri bir camide inşaat işçisi olarak çalıştığını şaşırarak öğrendim.

    YanıtlaSil
  6. heeeeeey beğenmene sevindiiim.
    komik ama işte ne anlamlı değil mi.
    :)
    o yüzden derler ya sen don kişot musun filan.
    :)

    YanıtlaSil
  7. benim sıralamam şu.
    1. don kişot.
    2. monte kristo.
    3. küçük prens.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tesadüf Monte Kristo kontu da var bende.Okuyacağım yakında...

      Sil
  8. geçmiş olsun. bikaç gündür yoktunuz kip da örgü de. aniden tatile çıktınız sanımştım. eveeet film daa iyi böle durumlarda.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok pis bir hastalığa yakalandım ya.Az kaldı atlatacağım inşallah:)

      Sil
  9. Ne oldu bakayım bende örgücü arkadaşımla tatile gittinizde sesiniz çıkmıyor sanıyorum neler oluyor umarım iyisinizdir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun.İyi olmaya çalışıyorum bu lanet hastalıktan sonra.Yatağa mahkum etti resmen.Ama şimdi atlatmak üzereyim şükürler olsun...

      Sil
  10. Don Kişot aynı zamanda roman türünün ilk örneği kabul ediliyor, bir ilk olmasına rağmen son derece güzel bence de, paylaşımınız için teşekkürler, ben de tekrar okumak istedim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman zaman açıp tekrar okuyası geliyor insanın.Çok güzel bir roman gerçekten..

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..