Maxime Chattam-Kara Büyü (Polisiye-Gerilim)



Fransız yazarın okuduğum ilk kitabı olmasına rağmen  kalemi çok hoşuma gitti.Elimdeki diğer kitaplarını sıraya dizeceğim hemen:).Gerek olayın kurguları olsun gerekse anlatım tarzı olsun çok başarılı buldum.Sıkı bir Chattam okuyucusu daha geliyor diyebilirim:)

Bu kitapla bloğumda daha önce paylaşmış olduğum Kusursuz Tuzak arasında çok benzerlik var.Bu kitabı okuyup da beğenenler Kusursuz Tuzak kitabından da zevk alacaklardır.Örümceklerden çok korkardım zaten.Bir de bu kitap üzerine tuz biber oldu:)

Joshua Brolin adında bir kahramanımız var romanda.Suçluların psikolojilerini anlamakta bir numaralı bir adamdır.Ve bu insanların karakterlerini çok iyi tahlil eder.Polisler sürekli bu adamdam bu bağlamda faydalanmaktadır.Yalnız bu seferki katilimiz diğer katillere hiç benzememektedir.Öldürme şekli çok farklıdır.Kısa sürede Amerika'nın korkulu rüyası haline gelmiştir.Bakalım dedektifler bu sefer başarılı olabilecekler mi?

Katillerin imza olayı çok hoşuma gitmiştir herzaman:) Polisiye-gerilim sevenler ne demek istediğimi anlamıştır herhalde.Bu tarz okumayanlar için şöyle açıklayım:

İmza olayı katillerin kişiliklerinin bir parçasıdır ve öldürdükleri insanlar üzerinde bu imzayı kullanırlar.Bu imza kimi zaman bir gecelik,kimi zaman bir saç teli,kimi zaman bir bıçak olabilir.Bu katilin imzası da öldürdüğü kişilerin yüzünde dehşet ifadesi bırakmak.Kişiyi tam olarak öldürmeden önce ona öyle bir eziyet ediyor ki yüzünde dehşet ifadesi olduğu gibi kalıyor.(Tabiki bunun için ne yaptığını burada açıklamayacağım)

Demem o ki muhakkak okuyun.Gerilmek için birebir.Son ana kadar heyecan düşmüyor.Sonu beni ters köşe etti.Bu tür romanların katillerini hemen bulurdum ama bu sefer ters köşe oldum.Yazar çok zeki gerçekten.Katili bu sefer yanlış tahmin ettim:) Katil kim temalı romanları sevenlerin kaçırmaması gerekir...

                                            KİTABIN TANITIMINDAN:


Önce bir işçi, yüzü dehşet içinde ölü bulunur. Katilden hiçbir iz yoktur. Aynı günlerde, geceyarısı kadınlar uyuyan kocalarının yanındayken kaybolmaya başlar. Hem de evlerinde hiçbir zorlanma izine rastlanmamışken. Oregon ormanlarında endişe verici bir gölge dolaşıp durmaktadır. Sonra garip bir salgın hastalık baş gösterir. Portland’da evler ölümcül örümcekler tarafından işgal edilir. Ailelerden birbiri ardına ölenler ve yaralananlar olurken, ormanın içinde dev örümcek ağları içinde mumyalaşmış kadınlar bulunur. Ardı ardına gelen felaketler kent ve çevresini dehşete düşürür. Bütün bu önüne geçilmez olayların arkasında acaba kim ya da kimler vardır? Yoksa bir "yaratık" mıdır söz konusu olan? Eski FBI ajanı, yeni özel dedektif Joshua Brolin ve New York Polis Teşkilatı’ndan Annabel O’Donnel, her şeyi göze alarak dalarlar dev boyutlu örümcek ağlarının içine ve "yeni nesil" bir katille karşılaşırlar!..


Aynı zamanda bir kriminoloji uzmanı olan Maxime Chattam, her satırı tüyler ürperten bir gerilime daha imza atıyor "Kara Büyü"yle. Ve tüm eleştirmenlerin birleştiği bir uyarıyı tekrarlamakta yarar var:
Örümcek korkunuz varsa bu romanı okumayın!..

Yorum Gönder

24 Yorumlar

  1. bana göre çok çok iyi bir yazardır bu. bildiğim kadarıyla anlattığı otopsi sahnelerini açıklayabilmek için gerçek otopsilere girmiş gözlemlemiş biri.
    kötü ruh da çok iyidir, bundan sonraki tercihin olabilir belki :)

    YanıtlaSil
  2. Kötü ruh elimde mevcut.Onu da okuyacağım derhal,teşekkürler önerin için.Bu adam çok sıkı yazıyor gerçekten...

    YanıtlaSil
  3. benim Chattam'cı olduğumu biliyorsun zaten, aynı gün aynı yazarın tanıtımı hoş bir tesadüf oldu :)
    kesinlikle Kötü Ruh ile devam etmelisin :)
    tanıtımın da harika bu arada ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,elimdeki bitsin hemen kötü ruha dalacam:).Evet tesadüf hoş oldu gerçekten:)

      Sil
  4. Chattam'ın Kötü Ruh'unun methini duyup almıştım, uzun süredir kitaplıkta duruyor, kalemini sevdiyseniz bir an önce okumak gerekir o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok sevdim.Kısa süre sonra Kötü Ruh kitabını okuyacağım.Kurgusu çok zekiceydi.Tarzı tam benlik bu adamın:)

      Sil
  5. sürükleyici bir kitap ellerinize sağlık.
    hayırlı haftalar eşinize selamlar.

    YanıtlaSil
  6. Polisiye meraklısı biri olarak, bu yorumlardan sonra hemen not aldım :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,

    Blog yazarlarını da yakından ilgilendirdiğini düşündüğümüz e-kitap anketimize katılmaya sizleri de davet ediyorum. Anketimizde blog yazarlarına özel sorduğumuz var. Sadece 45 saniye gibi kısa bir zamanı alacak olan e-Kitap anketimize katılın! Anketin sonunda e-kitap hediyeniz mailinize gelsin.

    Anket link adresi: http://dbookmarks.com/redirect_9886/anket-mail/
     

    Necip Erhan Üzümcü
    DBOOKMARKS
    http://dbookmarksblog.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  8. Geçmiş bayramınız mübarek olsun örgüye kocaman selamlar:))
    artık yoğunluğum bitti kitapların ortasına atacağım kendimi.
    arada filmde yazmalısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninde kutlu olsun.Biz de 1 aylık tatile çıkıyoruz.Film izlersem yazarım:)Örgününde selamı var..

      Sil
    2. Hayırlı yolculuklar, güzel bir tatil diliyorum, bol gerilimli öyküler okuyup bol bol geril:)), örgü'me de
      güzelzel bir tatil diliyorum, elini sıcak sudan soğuk suya sokmasın:)
      çabuk gelin:)

      Sil
    3. Çok teşekkürler güzel dileklerin için,görüşmek dileğiyle..

      Sil
  9. Chattam iddialı bir şekilde "Yeni Grangé doğuyor!" diye tanıtılmıştı vaktinde; ben de merak edip okumuştum Kara Büyü, Kötü Ruh ve Karanlığın Soluğu kitaplarını. Sahiden oldukça başarılı bir polisiye yazarı ancak Grangé olma iddiası bana biraz büyük gelmişti. En büyük handikabı da mekan olarak Grangé gibi farklı ülkeleri, farklı yerleri tercih etmemesi diye düşünmüştüm, bilmem siz ne düşünürsünüz bu konuda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz iki yazarı karşılaştırmak için Chattam^ın yeterince kitabını okumadım.Grance fanıyım hemen hemen her kitabını okudum.Ancak Chattamın okuduğum ilk kitabı.Grance çok iyi bir gözlemci.Diğer ülkelerdeki olayları da çok iyi biliyor.Bunu eserlerine ustalıkla yansıtıyor.Çok zeki bir yazar.Bu bağlamda size katılıyorum.Diğer taraftan Kara büyü romanını çok sevdim.Chattam biraz daha korku öğeleriyle ön plana çıkıyor gibi.Grange tam bir polisiye yazarı.Chattam da öyle ama korku biraz daha ön planda onun için.Diğer romanlarını okuyunca daha isabetli bir karşılaştırma yapabilirim.İki yazar da sıkı yazıyor o ayrı konu:)

      Sil
  10. Yazar bu kitabında, isim kargaşası yaşamış.. Kötü ruhda kara büyüden bahseliyor ama ismi kötü ruh.. BUnda örümcek ve kara dullardan ama ismi kara büyü.. :) Maxime kitaplarının çoğunu okudum ve Brolin hemen hemen btün kahramanları..Şimdi tekrar okuyorum tek tek baştan.. Almadığım 3 kitabı kaldı Leş - kankam beğenmemiş ama okuyacağım

    YanıtlaSil
  11. Çok iyi bir yazardır ve işlediği konunun bir benzerinin gerçekten yaşanmış olması ayrı bir gerdi beni.
    Kendisi Grangédan sonra gerilim türünde en sevdiğim yazardır. Şu yazımda kitaptan bahsettim ben de.

    YanıtlaSil
  12. @Lord
    Chattam benim de favorilerim arasında;)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..