Hande Altaylı-Kahperengi (Duygusal-Romantik-Aşk)






Hande Altaylı'dan güzel bir kitap.İlk Altaylı deneyimim oldu bu kitap.Kitabın dili oldukça samimi ve doğal geldi bana.Okumam bu anlamda hızlı oldu.Yazar olduğu gibi yazmış bazı şeyleri.Yani sansürlemeden yazmış küfürleri de:)Bir ara düşündüm bu romanı bir kadın mı yazmış diye:)Keşke argo kısımları biraz az olsaydı:(


Konudan bahsedecek olursak;Yaslıhan kasabasında yaşayan bir ailenin dramından bahsetmiş roman.Moskof Recep ailenin babasıdır.Kaba mı kaba,ahlaksız mı ahlaksız bir babadır bu adam.Eşine ve çocuklarına sürekli şiddet gösteren zavallı bir karakterdir.Yakışıklıdır mahalledeki bazı kadınlar bu adama hastadır:).Karısı Hatice çok çirkin bir kadındır.Lakabı da Kara Hatice'dir.Cahildir haliyle.Büyücülerde alır soluğu her daim.Narin evin büyük kızıdır.Duygusal bir kızdır.Romanın baş karakteridir aynı zamanda Narin.Erkek kardeşi Mehmet ise bir gün futbolcu olma hayaliyle yanıp tutuşmaktadır.Bir de Şadiye adlı kız kardeşleri vardır.Bu da biraz Lay Lay Lom bir karakterdir.Ailede sürekli bir şiddet havası hakimdir.Narin Üniversiteyi kazanır ve gizlice İstanbul'a kaçar.İstanbul'da başına çok ilginç olaylar gelecektir.Küçük bir kasabada büyüyen Narin,İstanbul'a gidince sudan çıkmış balığa dönecektir.İstanbul'da genç ve güzel biri kızın başına neler gelebileceğini az çok kestire biliyorsunuzdur herhalde.Ancak Narin biraz şanslıdır bu konuda.

İstanbul'da Deniz adında bir kızla tanışacaktır Narin ve bu tanışma onun hayatının dönüm noktası olacaktır.Daha fazla romandan bahsetmek istemiyorum.Ama muhakkak okunması gereken bir roman.


Aşklar,ihanetler,kıskançlıklar ve tesadüflerle bezenmiş hoş bir roman.Hayatın içinden sıcak ve samimi bir roman.Altaylı okumaya devam edeceğim kesinlikle.Tavsiye edilir...


Kendini değersiz hissediyordu,çünkü Fırat onu sevmiyordu.Şaşkındı,çünkü onun Irmakın nesini sevdiğini anlamıyordu.Yorgundu,çünkü mutlulukla hüzün arasındaki mesafeyi dünya rekoru sayılabilecek bir hızla koşmuştu.



Bazen  başladığın yere dönebilmek için Dünyayı dolaşman gerekiyordu...


KİTABIN TANITIMINDAN:

O sabah yatakta gözlerini açtığında ise kendini iyi hissetmiyordu. Bir gece önce Fırat'ı görmek dengesini altüst etmişti. Geçmişin asla sandığımız kadar uzakta kalmadığı gerçeğiyle yüzleşmek, yeteri kadar uzağa gidemediği kaygısını doğuruyordu. Yoksa yıllar geçtikçe güçleneceğine, zayıflıyor muydu insan? Olgunlaşacağına koflaşıyor, dayanıklılığını yitiriyor muydu? Öğreneceğine unutuyor, bildiklerinden şüpheye mi düşüyordu? Geride bıraktığı onca şeyden ve onca yıldan sonra böyle yaprak gibi titremek, kendini başa dönmüş gibi hissetmesine yol açıyordu. Yürümüş, yürümüş ama hiçbir yere gidememişti. Belki de dünyanın yuvarlak olması, daima başladığın yere, yani kendine döneceğin anlamına geliyordu.

Küçük bir Anadolu kasabasından İstanbul'un ışıklı gecelerine uzanan bir yolculuğun hikâyesi. Sevginin değil, mecburiyetin birlikte tuttuğu bir ailede büyüyen Narin ilk kez âşık olduğunda yolların nihayet daha büyük yollara bağlandığını, o büyük yolların da başka şehirlere, ülkelere kavuştuğunu anlar. Ve biri gittiğinde arkasında bir yol bıraktığını. Ama o yolların nefrete, ihanete de açıldığını anlaması için aradan yılların geçmesi, dostlukların sınanması, kaybedilenlerin bulunması gerekecektir. 


Aşka Şeytan Karışır ve Maraz adlı romanları yayımlandığı yıllarda en çok satanlar listesinden aylarca inmeyen Hande Altaylı'dan yaşamın içinden, samimi ve sarsıcı yeni bir roman.

Yorum Gönder

13 Yorumlar

  1. Bak bende Pirayeyi çok merak ediyorum.
    Cumhuriyet bayramımız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  2. Piraye de güzel bir roman.Su ana kadar iyi gidiyor.Yakında bunu da eklerim 100 sayfası bitti bile:) Sizin de bayramınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabı cok duydum ama bu yazıyla da çok ama çok merak ettim. listeme alıcam kesinlikle :)

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabı çok merak ediyorum herkes çok övüyor fakat bir türlü almak nasip olmadı :)

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabı çok severek okumuştum ben..Hatta 2.kez okumayı düşündüğüm nadir kitaplardan..
    Piraye de harikadır..Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
  6. @uur bocee:Beğeneceğine inanıyorum.

    @Kitap Perisi:Umarım kısa sürede alıp okursun:)

    @Haklısınız kitap çok güzel.Piraye de gayet akıcı:)

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı günler.
    Bende merak ettim şimdi en kısa zamanda bakmalıyım.
    Geçmiş bayramlarınız mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  8. annem pek beğendi.
    okuyim barik.
    :)

    YanıtlaSil
  9. @birkase lezzet:sizin de geçmiş bayramınız mübarek olsun..

    @Deep :Kesin okumalısın..

    YanıtlaSil
  10. Henüz okumadım, okunacaklar listemde. Çünkü hande Altaylı'nın Aşka Şeytan Karışır ve Maraz'ını okudum, çok çok beğendim. kesin bu da okunur :)

    YanıtlaSil
  11. Beğeneceğinize inanıyorum.Benim çok hoşuma gitmişti..

    YanıtlaSil
  12. Güzel bi kitaptı ben severek okumuştum:)

    YanıtlaSil
  13. Aynen ben de severek okumuştum.Güzel kitap..

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..