Kritovulos-Fetih 1453(Tarihi)


''Onu fetheden komutan ne güzel komutan,
onun askeri de ne güzel askerdir''


İstanbul'un fethi üzerihine geniş ve kapsamlı bir çalışma olmuş.Fetih zamanında yaşamış olan Kritovulos o an yaşananları kaleme almıştır.Kritovulos Fatih Sultan Mehmed Han döneminde yaşamış bir Bizanslıdır.Yabancı olmasına rağmen bu denli objektif bir çalışma yapmasına şaşırdım ve takdir ettim.

Kitap kendi içerisinde 5 bölümden oluşmaktadır.İlk bölümde İstanbul'un fethi,imari ve yerleştirilmesi.İkinci bölümde Enez,Limni,Taşoz ve Somendirek adalarının alınması ve Sırbistan'ın egemenlik altına alınması.3.bölümde Mora savaşları ve İstanbul'un imarı.4.bölümde Sinop ve Trabzon'un alınması.Midilli adalarının fethi ve Fatih'in Boşnak adalarına girmesi.5.bölümde Venedikliler,Boşnaklar ve Arnavutlar üzerine düzenlenen akınlar ayrıntılı bir biçimde ele alınmıştır.


Bildiğimiz gibi İstanbul'un fethi Türk Ve Dünya açısından çok önemli bir tarihi olaydır.Bir çağı kapatıp öbür çağı açan bir devrin dönüm noktasıdır.Ticari açıdan da bir o kadar önemliydi.Kitapda fetih ile ilgili önemli detaylara yer verilmiş.Fatih Fetih kararını verir ve o zamanlar Bizans'ta esir olan Macar top ustasını kaçırır.O usta devasa büyüklükteki topları yapar.Daha sonra bu toplar Bizans surlarına büyük zarar verecektir.Surların yıkılmasıyla derebeyliklerin de bu yöntemle sona erdirilmesi anlaşılmıştır.Bu büyük Fetih için hertürlü fedakarlığa giren Fatih İstediğini zor olsa da ele geçirecektir ve Peygamber Efendimizin Hadis-i Şerifine nail olacaktır.Öyle güçlü bir devlettir ki gemileri bile yeri geldiğinde karada yüzdürmesini bilir. Aslında o kadar çok anlatılacak şey var ki buraya yazmakla bitmez:)

Güzel bir tarihi eser diyebilirim bu kitap için.Tavsiye ederim.

KİTABIN TANITIMINDAN:

Yıl 1453 29 Mayıs sabahı diğer günlerden çok farklıydı. 21 yaşındaki Osmanlı Padişahı Sultan Mehmed Han, İstanbulu fethederek 1000 yıllık Bizans İmparatorluğunu ortadan kaldırdı ve Fatih ünvanını aldı Osmanlı Devletinin genç dehası II. Mehmed, üstün zekâsı, rakipsiz kuvveti, bilime ve sanata olan yatkınlığıyla gücünü tüm dünyaya ispatlamış bir Türk hükümdarıdır Tarihin en büyük ve en görkemli kuşatmasını gerçekleştiren Fatih Sultan Mehmed, 6 Nisan 1453 günü Mahmud Paşayı elçi olarak Bizans İmparatoruna göndermiş fakat barış teklifi kabul edilmemiştir. Konuşma şöyle geçmiştir. Mahmut Paşa: Padişahım Mehmed Han, şehri kayıtsız şartsız teslim etmenizi ister. Şayet şehri teslim ederseniz kimsenin burnu kanamayacaktır. Bütün maiyetinizle dilediğiniz yere gitmekte serbest olacaksınız. Dinimiz, karşı koymayan düşmana iyi muamele etmeyi emreder. XI. Konstantin Palaiogolos: Benim dinim de Hıristiyanlık'ın kalbi olan bu şehri korumamı emreder. Bu kutsal beldeyi sonuna kadar savunacağım. Efendine söyle, çekip gitsin. Kendisini ve ordusunu ateşe atmasın. Mahmut Paşa: Biz ateşi seven bir milletiz.

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Bitirdin yani bravo sana, her güne bir kitap okuyorsun galiba:) hadi bakalım aynı hızla benim hikayeyide okumanı bekliyorum ben eleştirilerini sabırsızlıkla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok aslında hergüne 1 kitap okuyamıyorum:)İşyerinde fırsat bulamıyorum bloğa girmeye o yüzden ağır okuyorum senin yazılarını ama okuyorum merak etme:)

      Sil
  2. Canım,Siliniş hakkındaki yorumunu yayınlayayım derken sildim,çok üzgünüm.Kusura bakma :(

    YanıtlaSil
  3. hiç okumadığım bi tür. iyi diyosun bi bakıyim.
    :)

    YanıtlaSil
  4. okunası bir kitap olduğu belli,tarih delisi eşime almalı,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Tanıtım için teşekkürler...Şu sıralar Yaşar Kemal!'in "BİR ADA HİKAYESİ 4"(Çıplak Deniz Çıplak Ada) yı okumaktayım. Okumak insanın ufkunu açıyor değil mi? Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen hocam.Benim daha çok hayal dünyamı zenginleştiriyo:)

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..