Bi Tur Versene:Bisikletin Üzerindeki Çocukluk



Bi Tur Versene bir çeşit albüm kitap. 1990’ların ortasından beri yoluna “bağımsız bir çizer-yazar” olarak devam eden Aydan Çelik çiziyor, yazıyor ve bisiklet üstünde çocukluğunu arıyor.


Açıkcası bayağı ilgimi çekti bu kitap.Kitapçılardaki yerini almaya başlamış.Bir dahaki alışverişimde almayı düşünüyorum.


Kitaptan:

*John Lennon: “Çocukluk rüyam, bir bisiklete sahip olmaktı. O bisiklete kavuştuğumda Liverpool'daki, belki de dünyadaki en mutlu çocuk bendim. Çoğu çocuk geceleri bisikletlerini dışarıda bırakıyordu ama ben eve alıyordum. Hatta ilk gece onu yatağımda sakladım.”

*Critical Mass, petrol devleriyle onların emrindeki hükümet yöneticilerinin bizlere emrettiği değerleri reddeden bisiklet sürücülerinin mücadelesidir. Bir CM eyleminde arkada kalan grup taksicilerin tacizine maruz kalınca, öndeki grup bunu haber alınca, arkadaşlarıyla dayanışmak için geriye dönünce, yol kenarında çiçek satan “İlle de Roman Kızı” arkalarından bağırınca ortaya çıkıyor bu slogan: “Yürüyün Seferoğulları. Yeşil Vadi bizimdir.” Tosun Paşa filminden kopup gelen bu slogan sadece CM’in değil, Türk bisiklet hareketinin mottosudur.

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Benim de ilgimi çekti. Paylaşımın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. benim çocukluğumdada pisikletim olsun çok istemiştim.
    ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  3. @bir kase lezzet
    Çocukken deli gibi sürerdim,hey gidi hey:)

    YanıtlaSil
  4. Bu gün aynı kitabı bir başka blogda daha duydum, iyice merak ettim:)

    YanıtlaSil
  5. @Asya Yazar
    Aynen bende epey merak ettim.Bu cümleyi çocukken çok kurardık ama değil mi:)Bisikletini ver de bir tur atalım:)

    YanıtlaSil
  6. Banada çocukken derlerdi, versene bir tur atayım :) veya ben derdim :) çocukluk ve onu çağrıştıran kitapları severim.

    YanıtlaSil
  7. @Aslı
    Aynen anılarımız depreşti bir anda:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..