Cengiz Aytmatov-Cemile (Duygusal-Romantik-Aşk)


Sonunda Cengiz Aytmatov ile tanışabildim.Aslında çok uzun zamandır eserlerini okumak istiyordum ama nasip olmamıştı.Geç kalmış olmakla birlikte bu kitabını okuyabildim.Yazar gerçekten çok usta.Gerek olay örgüsü gerekse anlatımdaki yalın dili benim çok hoşuma gitti.İnsanı yormadan,duyguyu direk aktarabilmiş yazar.

Kitap bir Kırgız köyünde geçiyor diyebiliriz.Baş karakterimiz Cemile tabiri caizse erkek gibi bir kızdır.Gerek at koşması gerekse ağır yüklerin altına girmesi ile çok güçlü bir bayandır.Evlidir ve kocası askerde yaralanmıştır.Bir hastanede tedavi altındadır.Cemile dört gözle kocasının dönmesini beklemektedir.Roman aslında bir çocuğun gözünden bize aktarılmaktadır.Abisi askerde olan çocuğun gözünden yengesi Cemile anlatılmaktadır.Günler geçe dursun bir yabancı köye gelir.İsmi Daniyar'dır.Daniyar savaşta yaralanınca tekrar köyüne döner.Çok ilginç bir insandır.İçine kapanık bir kişiliği vardır.Fazla muhabbeti sevmez.Bütün köy bu ilginç delikanlıdan bahsetmektedir.

Yengesi Cemile ile sürekli beraber olan çocuğumuz aslında Cemileden çok etkilenmektedir.Her zaman beraberdirler.Cemileye tarla işlerinde yardımcı olur.Bir gün Cemile iş üzerindeyken Daniyar'ı görür ve ondan çok etkilenir.Tanışırlar ve beraber takılırlar.Bundan çocuk çok etkilenir.İlk başlarda bu olaya karşı gelse de daha sonra onları destekleyecektir.Cemile bu esrarengiz adama aşık mı olacaktır ?Yoksa askerdeki kocasını mı bekleyecektir?

Roman günümüzdeki çarpık ilişkilere de değiniyor.Aşk acısı ve aldatmanın nasıl bir şey olduğunu vurgulamak istiyor.Ayrıca Cemile kocasının ailesinin yanında yaşıyor.Aile içi ilişkilere de bu anlamda sık sık değiniyor.



Aşk ve Duygu temasının ön planda olduğu harika bir roman.Aytmatov ustalığını konuşturmuş.Bu romandan hemen sonra Öğretmen Duyşen kitabını da bitirdim.Onu da bir ara paylaşırız,sevgiler:)

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Biliyorsunuz değil mi , Al yazmalım , selvi boylum da onun hikayesi , harikadır kendisi:)

    YanıtlaSil
  2. Ben bir kaç ay oluyor Cengiz Aytmatov'un "Gün olur asra bedel" kitabını bitirdim. İki serisini de okudum. Mükemmel bir kitaptı. Dil sade ve yalın...Bu kitabını bilmiyordum, ilk fırsatta okumak isterim.
    Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. @kitap eylemcisi
    Bilmezmiyim hiç.Onu biliyordum da daha önce hiç kitabını okumamıştım:)

    YanıtlaSil
  4. @kitap eylemcisi
    Haklısınız gerçekten harika bir yazarmış,şimdi daha iyi anladım:)

    YanıtlaSil
  5. @Hanife Mert
    Bahsetteiğiniz kitapları şimdi merak ettim doğrusu.Öneri için teşekkürler.Notlarımı aldım.Bu kitapları da okurum inşallah.Yorum için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  6. Konu ilgi çekici gerçekten, yazarı daha önce okumamıştım ama çok iyi olduğunu biliyorum, okumak isteyeceğim bir kitap, paylaşımınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, tanıtım için teşekkür ederim..bu arada yeni sayfanız harika olmuş.

    YanıtlaSil
  8. heeey cemile ve duyşen okudum.
    bi deeee kopar zincirlerini gülsarı var.
    atın öyküsü.
    nefiis.
    ne yazar beeee.
    kolhozlar.
    :)

    YanıtlaSil
  9. Ben çok eskiden okumuştum bu kitabı. Sevmiştim, sade bir kitap. Ama Selvi Boylum Al Yazmalım'ın bu kitaptan alınma olduğunu bilmiyordum. Kitap Eplemcisi'nin yorumunu görünce fark ettim. Demek ki ben filmi izlememişim. :)

    YanıtlaSil
  10. @Eren O.
    Ben teşekkür ederim,yorumunuz için.

    YanıtlaSil
  11. @deeptone
    Diğer notları da aldım sağol deep:)

    YanıtlaSil
  12. @Pınar
    Aslında Eylem hanım öyle demek istememiş.Selvi Boylum al yazmalım bu kitapdan alıntı değil.Farklı bir konusu var onun.Cemile başka bir romanı.Yani Selvi Boylum Al Yazmalım da Aytmatovun eseri demek istemiş Eylem Hanım,yorum için teşekkürler,sevgiler..

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..