Robert Kirkman&Jay Bonansigna-Yürüyen Ölüler (Fantastik)


Yürüyen ölüler (The Walking Dead) dizisinin romana uyarlanmış halidir.Dizisini hiç izlemedim:) Kitabı okuyalı biraz zaman geçti ama yoğunluktan dolayı bugün ekleme imkanım oldu.Zombili filmleri ve romanları pek tercih etmem normalde.Yine de okurken iyi zaman geçirdim diyebilirim.Konu itibari ile roman diğer zombi romanlarıyla paralel.İstilaya uğramış bir ülke.Hemen hemen tamamı zombi olmuş bir millet ve hayatta kalma mücadelesi veren bir avuç insan.

Romanı okurken aklıma hep 28 Gün Sonra Filmi geldi.Konu itibari ile çok benziyor bu iki hikaye.İzleyenler bilir 28 Gün Sonra Filmi'nde insanlar bir salgından dolayı canavarlaşıyorlardı.Bir avuç insan hayat mücadelesi veriyordu.Burada da durum pek farklı değil aslında.Diğer yaşayan insanların bulunduğu kampa sağ salim gitme mücadelesi v.s..

Roman bir evde başlıyor diyebiliriz.Philip Blake ve Brain Blake kardeştir.Ancak birbirleri ile hiç alakaları yoktur.Birisi çok cesur ve savaşçı iken diğeri panik ve korkaktır.Ne de olsa bir elin beş parmağı birbirini tutmuyor değil mi:) 

Philipin karısı bir kazada ölünce;Philip  varını yoğunu kızı olan Penny e adamıştır.Penny ona karısından bir armağandır ne de olsa.Şehirdeki dönüşümden sonra da kızını korumak için herşeyi yapacaktır.Brain Blake de genelde Penny ile ilgilenir.Nick ise evde olan diğer bir karakterdir.Zombileri hunharca parçalar ve bu işten zevk alır.Philip'in en yakın arakdaşıdır.Sevdim ben bu karakteri:)Boby Mars da Philip ve Nick'in arkadaşıdır.Ancak çok talihsiz bir kaza sonucu Zombi olur.Malum zombinin biri gelir adamı baldırından ısırır:)

Evden bir şekilde kaçan kahramanlar arabaya atlarlar ve sakin bir yere gitme ümidiyle son gaz devam ederler.Ama bu ne mümkün?Şehirde zombiler cirit atmaktadır.Bir yerlerde sağ olan insanları bulma ümidiyle yola düşer bizim kahramanlar.İnsanlar neden zombi olmuştur ve başka sağ insanlar varmı dır?Bu sorunun cevabını elbette yazmayacağım.Kitabı henüz okumayanlardan tepki almak istemem:)

Karakterler ve diyaloglar güzeldi ancak romanın teması biraz vasat geldi.Okurken zevk aldım mı derseniz;evet aldım.Kitap fena değil.Devamı çıkacakmış romanın onu da okuruz inşallah bir ara.Sevgiyle kalın..

Yorum Gönder

13 Yorumlar

  1. brrrrk adı bile ürpertici:))))ben bu kitabı okumam yoksa rüyama girer:)))
    teşekkürler tanıtım için
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bu aralar zombili vampirli bir kitap lazım dı bana , aldım notumu:)Teşekkür...

    YanıtlaSil
  3. Ben serinin bu ilk kitabını çok beğenip çıkar çıkmaz ikinci kitabını da aldım ama kesinlikle tavsiye etmem. 234. sayfadayım ama o da tam 1,5-2 aydır. Yani kitap rezalet. Benden tavsiye; kesinlikle serinin ikinci kitabını almayın.

    YanıtlaSil
  4. kitabını bilmiyodum.
    ama dizisi iyi yea.
    :)

    YanıtlaSil
  5. @Selim Örs
    O zaman ikinci kitap bayağı bekleyebilir:)

    YanıtlaSil
  6. menemen deyince, haftasonu sema huzurlu ev arkadaşın bogunda yeşil domatesli menemen tarifi gördüm. hemen yaptım ve nefiiis. sana yazıyom. yapın işte.

    ÇATLATMA
    Malzemeler
    1 kişilik
    1 yemek kaşığı tereyağı
    1 soğan (yemeklik doğranmış)
    1 gök (yeşil) domates (çekirdekleri alınıp, doğranmış)
    ½ kırmızı domates (çekirdekleri alınıp doğranmış)
    veya çok az salça
    1 tutam kırmızıbiber
    1 tutam kekik
    1 tutam kimyon
    1 tutam tuz
    1 yemek kaşığı su
    1 yumurta
    Yüzüne
    1 çay kaşığı karabiber
    Yapılışı
    Yağla soğanı kavur,
    yeşil domatesleri ilave et,
    yumuşayıncaya kadar kavur.
    Kırmızı domatesleri veya salçayı koy, çevir.
    Baharatları, tuzu, ilave et.
    Yemek suyunu çekince yumurtayı kır,
    akları beyazlaşınca karabiber serp, sofraya al.
    Yöresel lezzetlerin isimleri çok orijinal ve sevimli oluyor. Çatlatmanın menemene benzediğini Konya Sille' li olmayan biri bilemez. Hele yeşil domatesten yapıldığı kimin aklına gelir. Yeşil domatesli menemen mi, yoksa çatlatma mı demek istersiniz :)

    YanıtlaSil
  7. @deeptone
    Ne güzel bir tarif bu böyle:)Hanıma söyledim yapacak :)

    YanıtlaSil
  8. Heyy ben geldimm örgümle hep ağlamışınız beni özlemişsiniz döndüm döndüm :)))

    YanıtlaSil
  9. Bu arada yeni tasarım harika!!

    YanıtlaSil
  10. @siyahkuğu
    Hoşgeldin,teşekkürler kuğu hemen geliyorum bende:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..